Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@04:46:20 GMT

سرقت تلفن همراه با کارت سوخته عابر بانک

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۹۹۵۲۲

سرقت تلفن همراه با کارت سوخته عابر بانک

دو بچه محل که با استفاده از کارت های سوخته عابر بانک از فروشندگان تلفن همراه سرقت می کردند از سوی پلیس دستگیر شدند.

ایران آنلاین / چندی قبل گزارش سرقت‌های مشابه از مغازه‌های موبایل فروشی به پلیس گزارش شد. شاکی‌ها در بیان ماجرا مدعی بودند که سرقت‌ها از سوی دو مرد جوان و کاملاً حرفه‌ای رخ داده است. از آنجایی که تمامی سرقت‌ها به بهانه خرید گوشی تلفن همراه آیفون ایکس انجام شده و از سویی سارقان کارت عابر بانک سوخته به فروشندگان ارائه می‌کردند، فرضیه ارتکاب سرقت از سوی اعضای یک تیم قوت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت تحقیقات برای دستگیری سارقان گوشی‌های تلفن همراه ادامه یافت. در بررسی‌های صورت گرفته کارآگاهان به بررسی دوربین‌های مداربسته مغازه‌هایی پرداختند که از آنها سرقت شده بود. با بازبینی این دوربین‌ها تصویر دو سارق جوان بدست آمد و از آنجایی که احتمال می‌رفت گوشی‌های سرقتی توسط سارقان در بازار به فروش برسد با این احتمال، تصویر متهمان در اختیار مراکز خرید و فروش تلفن همراه قرار داده شد تا اینکه مرد میانسالی با پلیس تماس گرفت و مدعی شد که سارقان گوشی‌های آیفون به مغازه او آمده و قصد فروش گوشی تلفن همراهی را دارند. بدنبال این تماس مأموران راهی محل شده و دو سارق را دستگیر کردند. دو پسر جوان زمانی که در مقابل بازپرس بهشتی قرار گرفتند به سرقت 25 گوشی تلفن همراه آیفون ایکس اعتراف کردند.
سرقت با کارت سوخته عابر بانک
کامران- متهم - 30 ساله است و سابقه کیفری ندارد او با همدستش که بچه محلش است دو نفری نقشه سرقت‌ها را اجرا می‌کردند. پسر جوان بیکار است و مدعی شده که برای فرار از بیکاری دست به سرقت زده . وی در گفت‌و‌گویی از جزئیات سرقت هایشان می‌گوید:
شگرد سرقت‌تان چطور بود؟من به عنوان خریدار وارد مغازه می‌شدم و همدستم سوار بر موتورسیکلت مقابل مغازه به انتظار من می‌ایستاد. وارد مغازه که می‌شدم گوشی تلفن آیفون ایکس سفارش می‌دادم. مقدار کمی از پول را پرداخت می‌کردم و به فروشنده می‌گفتم ما بقی پول را کارت به کارت می‌کنم. اما قبل از اینکه کارت عابر بانک را به فروشنده بدهم منتظر می‌ماندم تا او کاغذ خرید را بنویسد و با گوشی داخل پاکت بگذارد. بعد کارت عابر بانکی را به فروشنده می‌دادم که سوخته بود و اعتباری نداشت. زمانی که او به سراغ دستگاه خودپرداز می‌رفت من پاکتی که داخل آن گوشی و کاغذ خرید بود را برمی داشتم و سوار بر موتور شده و فرار می‌کردیم.
کارت‌ها را از کجا می‌آوردید؟ از سارقان کارت‌های عابر بانک می‌خریدیم. قطعاً هر کسی که کارت عابر بانکش به سرقت رفته باشد آن را می‌سوزاند و ارزش مالی ندارد. ما این کارت‌های بی‌ارزش را می‌خریدیم و در اختیار فروشنده‌های گوشی قرار می‌دادیم. با رمزی که هیچ وقت وجود نداشت.
سوژه‌هایتان را چطور شناسایی می‌کردید؟معمولاً فروشنده‌های میانسال سوژه‌های ما بودند. جوان‌ها توانایی بیشتری دارند و ممکن بود که به دام بیفتیم.
شگرد سرقت‌ها را از کجا یاد گرفتید؟من و همدستم داخل قهوه خانه نشسته بودیم که یکی از دوستان سابقم وارد قهوه خانه شد. او سر صحبت را باز کرد و گفت یکی از دوستان قدیمی ما با این روش کلی ثروتمند شده است و یک خودروی شاسی بلند لوکس خریده است. ما هم دیدیم شگرد خوبی است تصمیم گرفتیم آن را بکار بگیریم. اولین سرقت‌ها را با نگرانی انجام می‌دادیم و زمان زیادی طول می‌کشید اما این اواخر کمتر از 5 دقیقه گوشی‌ها را می‌دزدیدیم.البته همیشه ترس دستگیر شدن را داشتیم.
گوشی‌ها را چه می‌کردید؟ما گوشی‌ها را با کاغذ خرید می‌بردیم برای همین به قیمت روز می‌توانستیم آنها را بفروشیم. از طرفی گوشی که کاغذ خرید دارد حتی احتمال سرقتی بودن آن یک درصد هم نیست. هیچ رد و سرنخی هم از خودمان به جا نگذاشته بودیم. حتی پلاک موتوری که سوارش بودیم را هم پوشاندیم.
در کجاها سرقت می‌کردید؟فرقی نداشت، شمال تهران یا جنوب. ما در خیابان پرسه می‌زدیم و همانطور که گفتم مغازه‌هایی با فروشنده‌های میانسال را انتخاب می‌کردیم.
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۹۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز حراج نوروزی شماره‌های رند همراه اول

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دور جدید واگذاری شماره های رند همراه اول از چهارشنبه یکم فروردین 1403 همزمان با شروع فصل بهار آغاز می شود و متقاضیان می توانند برای مشاهده و شرکت در حراج، به سامانه حراج نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور مراجعه کنند.

براساس اصول و ساختار ارزشی اپراتور اول تلفن همراه که مبین ارائه و انجام خدماتی آسان و در دسترس برای عموم متقاضیان شماره های رند است، واگذاری شماره های رند همراه اول از طریق برگزاری حراج برای عموم متقاضیان و به صورت اينترنتی به آدرس https://rond.mci.ir صورت می پذیرد.

متقاضیان شرکت در حراج شماره های رند همراه اول، باید ضمن تأیید شرایط و ضوابط مربوط به شرکت در حراج و همچنین وارد کردن صحیح اطلاعات درخواستی و هویتی در سامانه مذکور، نسبت به واریز آنلاین رقم ودیعه که معادل ۲۰ درصد مبلغ پایه شماره تلفن همراه مدنظرشان است، اقدام کنند.

برقراری اعتبار زمانی هر حراج نیز منوط به دو شرط است که لزوماً هر دو باید برقرار باشد تا حراج به اتمام برسد.

شرط نخست آنکه «زمان قانونی» حراج به اتمام برسد که این زمان برای هر حراج متغیر است و در زمان شروع حراج اعلام می شود.

دیگری هم اینکه از آخرین پیشنهاد قیمت بر روی یک شماره، باید ۸ ساعت گذشته باشد؛ در صورت اعلام پیشنهاد جدید قبل از اتمام مدت زمان حراج، مدت زمان حراج برای یک دوره ۸ ساعته دیگر تمدید می شود.

تمامی متقاضیان شرکت در طرح حراج شماره های رند همراه اول می توانند به آدرس https://rond.mci.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳ مالخر که موبایل‌های دزدی را صادر می‌کردند/ اعتراف به حداقل ۱۰۰ فقره مالخری
  • توسعه سامانه‌ امن‌ساز تلفن‌های همراه
  • برای دریافت طرح ترافیک خبرنگاری چگونه در سامانه شهرزاد ثبت‌نام کنیم؟
  • اتصال به وای‌فای ناشناس خطری بالقوه برای مسافران نوروزی
  • چگونه گوشی‌های تلفن همراه هوشمند مغز کودکان مان را مسموم کردند و چگونه با آن مقابله کنیم؟
  • آغاز حراج نوروزی شماره‌های رند همراه اول
  • درخشش محصولات بانک پارسیان در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی + دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز (۲۷ اسفند)
  • پایان راه سارقان کارت عابر بانک
  • سرقت کارت عابر بانک از مشتریان تره بار در شمال پایتخت