Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@22:00:29 GMT

دیوار چین مرمت می شود!/بازسازی دیوار چین توسط شرکت اینتل

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۹۹۵۹۹

دیوار چین مرمت می شود!/بازسازی دیوار چین توسط شرکت اینتل

رکنا: با کمک پهپاد و هوش مصنوعی دیوار چین ترمیم می شود.

شرکت اینتل با استفاده از پهپاد و هوش مصنوعی به کمک بازسازی دیوار بزرگ چین خواهد آمد.

به گزارش  چاینادیلی، بررسی طول و عرض دیوار بزرگ چین برای محاسبه بی‌نظمی‌های مهندسی، یک کار دشوار است. چین با اینتل همکاری می‌کند تا پهپادهای این شرکت این کارهای سخت را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ما می‌دانیم که دیوار بزرگ چین یکی از عجایب بزرگ جهان است. هرکسی که آن را در یک عکس یا از نزدیک دیده است، معماری جادویی و شگفت‌انگیز آن را ستایش کرده است.

با این وجود، سازه‌ای که 2700 سال پیش ساخته شده، مطمئنا از گزند تغییرات بر اثر آب و هوای همیشه در حال تغییر و گذر زمان مصون نمانده است.

بخشی از این دیوار موسوم به بخش جیانکو بیشترین آسیب را دیده است. این بخش یکی از سراشیبی‌های بزرگ این دیوار بزرگ است که بیش از 20 کیلومتر در ارتفاع 1141 متر بالاتر از سطح دریا کشیده شده است.

بخش جیانکو واقع در 70 کیلومتری شمال پکن، بر روی صخره‌های شیب‌دار ساخته شده است و جنگل‌های متراکم، کار تیم ترمیم را به لحاظ فیزیکی دشوار کرده است.

با این حال چینی‌ها در احیای این اثر ثابت‌قدم هستند و روش آنها برای این کار مدرن و فناورانه است.

سازمان حفاظت از میراث فرهنگی چین با اینتل قرارداد همکاری امضا کرده است تا کار بررسی آسیب‌های وارده به دیوار بزرگ چین توسط پهپادهای این غول فناوری صورت پذیرد.

این پهپادها به صورت کنترل از راه دور اداره می‌شوند، به طوری که کاربر می‌تواند آنها را از پیچ و تاب‌های میان جنگل عبور دهد.

"آنیل ناندوری" معاون مدیرعامل و مدیر کل گروه پهپادهای اینتل گفت: ما با استفاده از پهپادها قادر به بررسی چند جانبه این سازه، از جمله مناطقی که کاملا غیر قابل دسترس هستند، خواهیم بود.

اینتل از پهپادهای "فالکون 8پلاس"( Falcon 8+) و فناوری هوش مصنوعی(AI) خود برای جستجو و بررسی بخش‌های آسیب‌دیده دیوار بزرگ چین استفاده خواهد کرد.

این پهپادهای 6 پره از شاسی فیبر کربن استفاده می‌کنند و به آخرین فناوری‌های ردیابی و تصویربرداری مجهز هستند.

همه تجهیزات را می‌توان به شاسی سبک وزن پهپادهای "فالکون 8پلاس" متصل کرد تا باتری قدرتمند آن یک پهپاد پیشرفته را به ارمفان آورد که توان انجام هر کاری را داشته باشید.

یکی از مزایای استفاده همزمان از سخت‌افزار و نرم‌افزار اینتل در یک پلت‌فرم این است که قادر به اجرای آخرین فناوری‌های اینتل مانند فناوری "تشخیص و دوری از موانع"(Obstacle Avoidance Technology) و "RealSense" خواهید بود.

دوربین مورد استفاده در این پهپاد، قابلیت ایجاد یک تصویر سه‌بعدی از عکس گرفته شده را دارد.

بنابراین پهپاد با گرفتن عکس از زوایای مختلف این سازه بزرگ می‌تواند مدل سه بعدی این بنای تاریخی را بازیابی کند. سپس متخصصان ترمیم می‌توانند این تصاویر سه‌بعدی را بررسی تا آسیب‌ها را مطالعه و ترمیم کنند.

"لی ژیائوجی" رئیس سازمان حفاظت از میراث فرهنگی چین گفت: مشارکت با اینتل و معرفی فناوری جدید، یک مدل جدید برای حفاظت از میراث جهانی می‌باشد.

طی چند ماه آینده این پهپادها، قسمت‌های آسیب‌دیده بخش جیانکو را جستجو خواهند کرد و از بخش‌هایی که به تعمیرات نیاز دارند، نقشه‌برداری خواهند کرد و تصاویر با کیفیت بالا را ضبط می‌کنند.

اینتل هم در مقابل قصد دارد تا با استفاده از تکنولوژی پهپاد و هوش مصنوعی، فعالیت‌های خود را برای حفظ بیشتر ابنیه میراث جهانی در آینده گسترش دهد.

پهپادها به طور فزاینده‌ای به عنوان ابزاری ارزشمند برای رسیدن و بازرسی مکان‌هایی هستند که حضور فیزیکی انسان در آنها اغلب دشوار و گاه غیرممکن است.

به تازگی، اعلامیه مشابهی توسط دولت نروژ منتشر شد که اعلام کرد با استفاده از پهپادهای زیر آبی، بستر "آبدره اسلو" را تمیز کند.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت مهم ترین های 24 ساعت مدل اینتل چین بازسازی دیوار چین مرمت پهپاد عکس قتل مرد اعدام فیلم ایران دختر تجاوز حوادث تهران ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: دو خوشه‌ پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت، در استان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان علی مهدی‌پور _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی اهمیت زیادی دارد و با ایجاد این خوشه‌های صنعتی چندین واحد صنعتی راکد نیز به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: دو خوشه پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری (تأمین و ساخت و تعمیر) به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت در استان ایجاد شد، با ایجاد این دو خوشه صنعتی دو قرارداد به مبالغ یک میلیون یورو و ۴۶۰ میلیارد ریال با صنایع بزرگ استان در راستای تولید و تأمین تجهیزات مورد نیاز آن‌ها منعقد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: افزایش گردش مالی، توسعه قراردادهای قبلی، سفارش‌گیری از صنایع بزرگ و جلوگیری از خروج سفارش‌ها در استان از مزیت‌های راه‌اندازی این خوشه‌ها است، همچنین راه‌اندازی این خوشه‌ها و شناسایی ظرفیت‌های فنی موجود در استان باید جلب رضایت شرکت‌های بزرگ صنعتی را به همراه داشته است.

مهدی‌پور با اشاره به نقش و جایگاه صنایع کوچک و متوسط، اضافه کرد: این صنایع عامل اصلی رشد و توسعه کارآفرینی و نوآوری است که در رفع بیکاری و محرومیت بسیار اثرگذار است و فرصت‌های جدیدی را برای جذب سرمایه گذار ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه استفاده از خوشه‌های صنعتی در توسعه صنایع کوچک و متوسط یکی از روش‌های مؤثر و کارآمد است، ادامه داد: یک خوشه موفق می‌تواند نیرویی جهت‌دهنده تلقی شود که توسعه یک حوزه صنعتی خاص یا یک اقتصاد منطقه‌ای را در بهترین شکل ممکن به وجود آورد.

کد خبر 748739

دیگر خبرها

  • مشاوره اسرائیل به اوکراین برای مقابله با کپی پهپاد ایرانی!
  • از اسرائیل خواسته‌ایم برای مقابله با پهپادهای ایرانی به ما مشاوره بدهد
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • وزیر نفت: تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • سوخت موشک ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل چه بود؟
  • بازسازی ورزشگاه آزادی به کجا رسید؟
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی