Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- دبیر حقوق شهروندی دادگستری آذربایجان غربی و معاون قضایی رئیس کل دادگستری گفت: اقدامات فرهنگی و علمی بسیار خوبی در زندان ارومیه و دیگر زندان های استان انجام شده که وضعیت این مکان ها را تغییر داده است.

محمدحسین رضایی عصر روز یکشنبه در بازدید از زندان مرکزی ارومیه افزود: برگزاری دوره های آموزشی برای زندانیان و افزایش سواد این افراد تا دیپلم و حتی بالاتر، برگزاری کلاس های دینی، معارف، احکام و قرآن و اجرای جشنواره های علمی و فرهنگی اقدامات خوبی است که در زندان های استان انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: علاوه بر آن، اقدامات قابل توجهی در زمینه های بهداشتی، قرآنی، آموزشی، مهارتی، رفاهی و اشتغال زا در زندان های استان به ویژه زندان مرکزی ارومیه انجام شده که قابل تقدیر است.
وی بیان کرد: از جمله اقدامات ارزشمند این اداره کل تربیت قاریان و حافظان قرآن در زندان های استان است چراکه رشد معنویات کاهش جرایم را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه سواد اثر معکوس در انجام بزه دارد، ادامه داد: راه اندازی مدرسه هدایت و امکان ادامه تحصیل برای مددجویان تا سقف دیپلم و معرفی زندانیان مستعد برای دوره های آموزش دانشگاهی و حتی تحصیلات تکمیلی از دیگر اقدامات ارزشمند این اداره کل در کاهش جرایم است.
وی ادامه داد: افزایش فضای بهداشتی، احداث سرویس های بهداشتی، حمام و گرم خانه درداخل بندها، راه اندازی باشگاه ورزشی، آموزش قرآن و احکام و مهارت آموزی از جمله اقدامات برجسته اداره کل زندانها در رعایت حقوق شهروندی به شمار می رود.
وی با قدردانی از خدمات صورت گرفته در زندان ها خواستار ادامه برنامه ریزی ها در تامین حقوق شهروندی مددجویان شد.
رضایی در ادامه دیدار از زندان مرکزی ارومیه با مددجویان این زندان گفت و گو کرد.
به گزارش ایرنا، در نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش زندانها به نقش تربیتی و اصلاحی تغییر یافت که این امر سال به سال تقویت شده است.
آذربایجان غربی یکی از استان های فعال در اجرای طرح های بهبود وضعیت زندانیان در کشور به شمار می رود و علاوه بر اجرای طرح های آموزش مهارتی، برنامه های فرهنگی و معنوی زیادی نیز در زندان های استان برگزار می شود.
8137/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زندانها حقوق شهروندي آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۹۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف بیش از ۶۳ هزار عدد انواع داروهای خارجی در گمرک مرزی سرو در شهرستان ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی مرزبانی استان، سردار محمد احمدی با اعلام خبر کشف محموله داروهای قاچاق اظهار کرد: مرزبانان مستقر در گمرک مرزی سرو حین تفتیش و بازرسی خودروهای ورودی به کشور، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: مرزبانان در بازرسی دقیق آن از قسمت‌های مختلف اتوبوس، موفق شدند تعداد ۶۳ هزار و ۲۱۲ عدد انواع داروی خارجی، ۱۵۵ عدد آمپول، ۱۴۲ عدد قطره چشمی، ۱۹ عدد شربت خارجی، ۳۰ عدد اسپری بینی که جمعاً تعداد ۶۳ هزار و ۶۵۸ عدد دارو را بود، کشف کنند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی این محموله را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل به مراجع قضائی معرفی شد.

احمدی ادامه داد: قاچاق فرآورده‌های غذایی و دارویی علاوه بر صدمات جبران‌ناپذیر بر اقتصاد کشور، می‌تواند سلامت جامعه را به شدت تهدید کند، بنابراین مرزداران استان آذربایجان‌غربی با عزم جدی با هرگونه قاچاق کالا به صورت قاطع برخورد خواهند کرد.

کد خبر 749014

دیگر خبرها

  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • تلاش‌ها برای پیدا شدن جسد فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد