Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@16:16:26 GMT

سیل در زنجان به متجاوزان حریم رودخانه ها خسارت زده است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۹۹۷۶۶

سیل در زنجان به متجاوزان حریم رودخانه ها خسارت زده است

رضا عسگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیل هفته گذشته در روستاهای این شهرستان که اغلب در روستای قره بوته بود، به زیر ساخت ها، آسفالت معابر و انهار موجود خسارت وارد کرده است.
وی یادآورشد: بخشی از منازل روستاییان دچار آبگرفتگی شده اند و لوازم منزل آنان خسارت جزئی دیده و یکی از واحدهای مسکونی فرسوده هم تخریب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عسگری اظهار کرد: بنا شده است از محل اعتبارات بنیاد مسکن تسهیلات ارزان قیمت و از محل اعتبارات مدیریت بحران، کمک های بدون عوض به روستاییان خسارت دیده پرداخت شود.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: بخشی از شالیزارهای روستاییان این مناطق هم آسیب دیده است که به کمک خود روستاییان اصلاح شد.
وی خاطرنشان کرد: بخشی از دیوارهای ساحلی که از مسیر داخلی روستا عبور می کرد، تخریب شده که بنا شده است مسئولان شرکت آب منطقه ای و بنیاد مسکن آن را بازسازی کنند.
عسگری ادامه داد: کانالی در مسیر رودخانه حفر شده است که در صوت وقوع سیلاب مجدد، بار دیگر آب وارد شالیزارهای مردم نشود.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: نکته قابل توجه در این حادثه این بود که در هر زمان که بارندگی تشدید می شود، سیل جاری شده و روستا بار دیگر خسارت می بیند که این وضعیت از نبود دقت لازم در ساخت منازل مردم و بخشی از تاسیسات حکایت دارد.
وی تاکید کرد: در هر بار وقوع سیل در این منطقه، اقداماتی انجام گرفته اما بار دیگر رها شده است.
عسگری اضافه کرد: بنا شده است، مطالعه لازم برای پیشگیری از وقوع مجدد سیل و خسارت به روستاییان انجام شود.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: بناست مسیل ها شناسایی شوند تا بار دیگر سیل در این مناطق رخ ندهد و برای روستاهایی که چنین شرایطی دارند باید اقداماتی همچون حفر و هدایت کانال و ایجاد دیواره های ساحلی انجام شود.
وی افزود: با وجود چنین ساخت و سازهای غیر مجازی همچنان می توان شاهد استمرار این اقدامات در محیط های روستایی بود که اغلب هم در حاشیه رودخانه ها انجام می گیرد.
عسگری یادآورشد: رودخانه ها علاوه بر بستر، حریمی دارند که اغلب به این حریم ها تجاوز شده است؛ هشدارهای لازم به دستگاه های متولی از جمله دهیاری ها و شرکت آب منطقه ای داده شده است که از این حریم ها صیانت کنند.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: به حتم ساخت و سازها یک شبه رخ نمی دهد و باید پیش از اتمام هر نوع عملیات اجرایی در بستر و حریم رودخانه ها هشدارهای لازم به سازندگان داده شود.
وی اظهار کرد: روستاییان باید متوجه باشند که با چنین ساخت و سازهای غیر مجازی، علاوه بر آنکه در زمان وقوع حوادثی همچون سیل، خود آنان خسارت می بینند، مسیر رودخانه هم در زمان طغیان آن بسته شده و به دیگران نیز آسیب می زند.
هفته گذشته بر اثر بارش شدید باران، سه روستای قره بوته، قیطول و اندآباد علیا در زنجان شاهد وقوع سیل و خسارت بودند.
3001/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 تجاوز سیل فرماندار شهرستان مدیریت بحران مسکن موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام هشدار نارنجی برای وقوع تندباد و بارندگی در خوزستان

محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان با توصیف شرایط جوی پیش رو مبنی بر وزش باد متوسط تا شدید و تندباد لحظ‌های از اوایل وقت دوشنبه ۱۴۲۳/۲۰/۱۱ تا اواخر وقت سه شنبه ۱۴۲۳/۲۰/۱۱ در کل مناطق استان گفت: این شرایط موجب خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربستها، تابلو‌های تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال و خسارت به ماشین آلات و محصولات باغی و زراعی می شود.

او می‌گوید: احتیاط در تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، اتخاذ تمهیدات لازم توسط مسئولین محترم، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد در نظر گرفته شود. 

سبزه زاری همچنین با اشاره به تقویت سامانه بارشی و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری از اوایل وقت دوشنبه ۱۴۲۳/۲۰/۱۱ تا اواخر وقت سه شنبه افزود: در این مدت شاهد رگبار ورعدوبرق، انتظار ریزش تگرگ در برخی از مناطق از جمله مناطق مرتفع شمالی، شمال شرقی، شرقی و جنوب شرقی و بخش‌های از جنوب استان خواهیم بود.

این مقام مسئول گفت :در این شرایط احتمال لغزندگی جاده ها، اصابت صاعقه، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال خسارت به سازه‌های موقت ، تاخیر در پرواز و خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.

وی نسبت به عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانهها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پلها، لایروبی کانال‌ها و آبروها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد و احتیاط در رانندگی توصیه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران
  • زنجانی‌ها منتظر بارش تگرگ باشند
  • بارش‌های رگباری و تگرگ در راه زنجان
  • بارش باران و جاری شدن سیلاب ۴ نفر را در مرودشت اسیر مرگ کرد
  • اعلام هشدار نارنجی برای وقوع تندباد و بارندگی در خوزستان
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/ تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز
  • شبکه برق خوزستان پایدار است / خسارت‌هایی به شبکه آبادان و شادگان وارد شد