Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:15:14 GMT

اجرای طرح شتابگر ملی موجب جذب هزاران دانشمند در قزوین می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۹۹۸۶۳

اجرای طرح شتابگر ملی موجب جذب هزاران دانشمند در قزوین می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی یکشنبه شب در همایش ملی کاربران شتابگر ملی «چشمه نور» که در سالن باغستان قزوین برگزار شد اظهارداشت: افتخار می کنم در زمانی که طرح شتابگر ملی در قزوین شتاب گرفته به عنوان استاندار می توانم در اجرای آن سهیم باشم و سهم کوچکی در تحقق آن ایفا کنم.

استاندار قزوین گفت: از اجرای این طرح بزرگ ملی در قزوین احساس شادمانی کرده و اعلام می کنم استان شایستگی آن را دارد که این طرح ارزشمند در آن اجرا شود تا بتوانیم گامهای بلندی در حوزه های علمی برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاهدی بیان کرد: رسالت مهم ما حفظ سرمایه های انسانی است بویژه باید استعدادهای جوان و دانشجو را برای حضور در ایران ترغیب کنیم تا توسعه کشور تسریع شود.

وی اظهارداشت: به نظر می رسد در حوزه پژوهش آنقدر که نیاز و شایستگی بوده توجه لازم را نداشته ایم زیرا پژوهش فقط ارائه مقاله نیست و در کنار مسائل تئوریک لازم است وارد عرصه عمل هم شویم و پژوهش های راهبردی، کاربردی و بنیادین را محقق کنیم که طرح چشمه نور در راستای آن است.

طرح چشمه نور نباید متوقف شود
 
استاندار قزوین اضافه کرد: طرح چشمه نور به دلیل اهمیتی که دارد نباید محدود و یا متوقف شود و تصور نکنیم یک حرکت استانی است بلکه بدانیم این کار یک حرکت اولیه برای رسیدن به عرصه های بالاتر علمی است.

وی گفت: طرح چشمه نور می تواند مانع فرار مغزها شده و بستر فعالیت علمی اندیشمندان داخلی و خارجی را در منطقه فراهم کند و یکی از مهمترین راههای حفظ نیروهای علمی و استفاده از آنها در فعالیتهای تحقیقاتی است.

زاهدی گفت: این طرح می تواند زمینه بهره گیری از نیروهای دانشمند را فراهم کرده و قزوین را به قطب علمی و گردشگری تبدیل کند.

استاندار قزوین در پاسخ به پیشنهاد یکی از شرکت کنندگان در خصوص ضرورت داشتن فرودگاه برای جابجایی اندیشمندان داخلی و خارجی گفت: به دلیل نزدیکی قزوین به پایتخت شاید ضوابط داشتن فرودگاه در قزوین نباشد اما این طرح باعث شده تا متروی هشتگرد به قزوین را عملیاتی کنیم تا امکان تردد آسان و سریع محققان و دانشمندان به استان فراهم شود.

زاهدی تصریح کرد: البته اگر با تکمیل شدن شتابگر ملی احساس شد داشتن فرودگاه ضروری است در آن زمان بهترین فرصت برای ایجاد فرودگاه خواهد بود و بستر مهیاتر خواهد شد.
    
زاهدی بیان کرد: در مذاکره با دکتر لاریجانی و تعیین ردیف اعتباری تلاش می کنیم با تخصیص اعتبارات استانی به روند اجرا شتاب بخشیم.

صنایع استان قزوین در ساخت تجهیزات شتابگر ملی مشارکت داده شوند

وی اضافه کرد: در استان ظرفیت های صنعتی بسیار خوبی داریم و باید در تامین تجهیزات مورد نیاز از این توانمندی استفاده کنیم و در کنار آن طرح شتابگر ملی می تواند به ارتقاء تکنولوژی تولید استان هم کمک کند.

زاهدی اظهارداشت: در سطح ملی و استانی اراده و عزم جدی لازم برای اجرای این طرح بزرگ وجود دارد و تلاش می کنیم این کار شتاب گیرد.

کد خبر 4295928

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین طرح شتابگر ملی عبدالمحمد زاهدی بوشهر گرگان کرمانشاه شیراز خرم آباد شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام یاسوج کهگیلویه و بویراحمد بارش باران اشتغال ماه مبارك رمضان مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین

در پی اجرای عملیات روکش آسفالت در آزادراه کرج – قزوین محدودیت هایی در این آزادراه ایجاد خواهد شد. - اخبار استانها -

علی زندی فر مدیر کل راهداری استان البرز شامگاه شامگاه امشب به خبرنگار تسنیم در کرج گفت:  در پی اجرای عملیات روکش آسفالت در باند جنوبی و شمالی آزادراه قزوین-کرج و اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت توپکا در باند شمالی آزادراه کرج-قزوین  محدوده پل فردیس تا پل حصارک، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

وی افزود: بازه زمانی عملیات از تاریخ 3 اردیبهشت‌ماه 1403 تا 20 شهریور 1403 ادامه دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز خاطرنشان کرد: این محدودیت ها در روزهای شنبه از ساعت 12:00 الی 16  و روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه از ساعت 9:00 الی 16:00 اجرا می شود.

وی عنوان کرد: روزهای چهارشنبه از ساعت 9:00 الی 12:00 و روزهای پنج‌شنبه،جمعه و ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه مستثنی  این محدویت ها هستند .

زندی فر افزود:موقعیت دقیق اجرای عملیات از کیلومتر 10 الی 56 باند جنوبی آزادراه قزوین -کرج و از کیلومتر 22 الی 55  باند شمالی آزادراه کرج-قزوین

از کیلومتر 10 الی 24 باند شمالی آزادراه کرج-قزوین (محدوده پل فردیس تا پل حصارک) اجرایی می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر
  • شاهنشاه آریامهر حقوق دهخدا را قطع کرد / بازجویی هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران منتهی شد / سرگذشت غم انگیز سیاستمدار میانه‌رو و ادیب دانشمند
  • طرح مسطورا موجب دشمن شناسی و تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین می‌شود
  • آغاز روکش آسفالت آزادراه تهران کرج قزوین
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • تردد در محور قدیم کرج- قزوین محدود می‌شود
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • تردد در محور قدیم کرج قزوین محدود می‌ شود
  • محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی