Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛    « حامد مظاهریان »  افزود: این افزایش صدور پروانه ساختمان ناشی از تحرک در بازار مسکن و افزایش نسبی قیمتهاست.
وی ادامه داد: قیمت ها در بازار مسکن هرچند بیشتر به عرضه و تقاضا متکی است اما از بازارهای موازی مانند میزان نرخ بهره بانکی، قیمت ارز و نرخ تورم نیز بسیار متاثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، آمارها از اسفندماه 96 تاکنون حاکی از رونق بازار خرید و فروش مسکن است و این روند در 6 ماه آینده ادامه خواهد داشت.
این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم قیمت مسکن کمی بیشتر از نرخ تورم باشد ابراز امیدواری کرد با ثبات بازارهای موازی مسکن، اطمینان خاطر بیشتری برای خریداران و سرمایه گذاران در این بخش فراهم شود.
مظاهریان تاکید کرد: بدون شک هرچه این بازارها ثبات یابد، در حوزه اقتصاد کلان کشور شاهد رشد و توسعه بیشتری خواهیم بود.
 در گزارش اخیر بانک مرکزی متوسط قیمت خرید و فروش یک متر زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 55 میلیون و 300 هزار ریال اعلام شده که نسبت به سال گذشته افزایش حدود 30 درصدی نشان می دهد.
شاخص اجاره بهای مسکن شهر تهران نیز در فروردین ماه سال جاری نسبت به فروردین سال گذشته 9.3 درصد رشد نشان می دهد.
بنا به اعلام بانک مرکزی، ماهیت یکساله قراردادهای اجاره و اثرپذیری شاخص اجاره بهای مسکن از سیاست های کنترل و مهار تورم، سبب تغییر اجاره بها با تحولات نرخ تورم در کشور شده است.
سهم هزینه مسکن از مجموع هزینه های خانوار در محاسبات شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی معادل 33.1 درصد بوده است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار مسکن صدور پروانه ساختمان ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۰۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛  رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: از ۴۱۱ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهررضوانشهر ۲۲۷ متقاضی تأیید نهایی شدند.
سعید کاشفی افزود: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در رضوانشهر، طرح ۲۶۰ واحدی در قالب گروه ساخت تعریف و در مرحله صدور پروانه ساخت است.


وی ادامه داد: این طرح ۲۶۰ واحدی در قالب ۱۳۰ پلاک در زمینی به مساحت ۲۶ هزار مترمربع ساخته می‌شود.
کاشفی بیان کرد: تاکنون نقشه‌های معماری و سازه طرح به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهیه و مراحل صدور پروانه ساخت انجام شده است.

به گفته وی، قرعه کشی مرحله اول ۲۶۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر برای ۵۲ نفر انجام و ۶۵ نفر دیگر هم در مرحله دوم برای معرفی به بانک پالایش شده‌اند.
رضوانشهر از توابع بخش مرکزی شهرستان تیران و کرون، طبق آخرین سرشماری، بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ۶۴ کیلومتری مرکز استان اصفهان واقع است.

دیگر خبرها

  • قیمت اجاره آپارتمان در منطقه ۱ و ۳ تهران
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • پایانی بر اجاره بهای بی‌حساب و کتاب مسکن
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • بازار نابسامان اجاره مسکن در شهرهای جدید
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن