Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر جعفری در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با اشاره به این مطلب که سالروز بسیج سازندگی در سال 1379 با تدبیر و فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تشکیل شد افزود: در حال حاظر که کشور ما در شرایط تحریم اقتصادی قرار دارد یکی از راه کارهای استکبار جهانی افزایش فشار بر معیشت مردم و جلوگیری از رشد اقتصاد علمی و صنعتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر این مطلب که باید نگاه مسئولان بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) حرکت جهاد گونه اقتصادی باشد بیان کرد: این دید نگاه باعث کاهش فشارهای اقتصادی و تبدیل تهدیدها به فرصت های مناسب برای توسعه اقتصاد و تامین معیشت مردم شود.

جعفری اهداف بسیج سازندگی را غنی سازی اوقات فراغت جوانان، ایجاد اشتغال مولد، کمک به عمران آبادانی کشور و محرومیت زدایی برشمرد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، ساخت خانه های محرومین، مرمت و بهسازی مساجد، ساخت مدرسه در سطح استان، ساخت سرویس بهداشتی، ویزیت رایگان بیماران، کمک به کشاورزان در جهت برداشت محصول، برگزاری طرح هجرت 3 در سطح استان، طرح سواد آموزی در سطح استان، را از اهم فعالیت های جهادی در استان برشمرد.

سرهنگ پاسدار جعفری ساخت خانه عالم، ساخت مساجد، ساخت خانه محروم، ساخت سرویس بهداشتی، آب رسانی روستایی، برق رسانی روستایی، مرمت گلزار شهدا، احداث پرورشگاه شترمرغ، احداث گلخانه، احداث استخرپرورش ماهی، حفر چاه و لایروبی قنوات، احداث پرورشگاه بلدرچین، احداث زمین ورزشی، تسطیح زمین، کمک به راه اندازی واحد های نیمه فعال را نیز از عرصه های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی و فعالیت های محرومیت زدایی جهادگران در سیستان و بلوچستان بیان کرد.

وی تعداد کل گروه های جهادی شناسنامه دار در استان را 302 گروه بومی از اقشار مختلف دانشجویی، دانش آموزی، طلاب، خواهران، محلات و ورزشکاران برشمرد و ادامه داد: از ابتدای سال 96 تا پایان نوروز 97 تعداد 45 گروه جهادی با 2800نفر عضوفعال 5گروه طلاب 180 نفر عضو فعال 15 گروه محلات 1300 نفر عضو فعال 2گروه جامعه پزشکی 92نفر عضو فعال 10 گروه جهادی نیروهای مسلح 280 نفر 10 گروه تلفیقی 300 نفر که جمعا برابر 77گروه با تعداد 4952 نفر عضو فعال در سطح استان فعالیت داشته اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ساخت 18 باب خانه محروم، ساخت 5 مدرسه از صفر تا 100، ساخت 48 چشمه سرویس بهداشتی، ویزیت رایگان 1020 نفر بیمار، 30 مورد کمک به برداشت محصولات کشاورزان، 31مورد مرمت و بهسازی مساجد را عرصه های فعالیت گروه های جهادی در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به این مطلب که در طرح هجرت 3 در سال 96 تعداد 241 مدرسه مورد بهسازی مرمت و رنگ آمیزی جهت پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان قرار گرفته است اظهارداشت: تعداد 600نفر اردو به تعداد600 دانش آموز در یک دوره 10 روزه با همکاری سازمان نوسازی در سطح مدارس در عرصه های مختلف فعالیت داشته اند که در این برنامه تعداد 180 عرصه رنگ آمیزی و زیبا سازی 55 عرصه علاوه بر بهسازی و مرمت رنگ آمیزی و زیبا سازی در 6 عرصه تعمیر میز و نیمکت انجام شده که در تمام عرصه ها در دورترین نقاط استان و شهرستان ها ی سیستان و بلوچستان این طرح اجرا شده است .

وی حضور دانش آموزان تشیع و تسنن در کنار هم، اجرای برنامه های فرهنگی آموزشی و آشنا شدن با یک حرفه را از عمده اهداف اجرای این طرح دانست.

علی اکبر جعفری گفت: در جهت ایجاد اشتغال و افزایش تولید خانگی و پایین آوردن هزینه های تولید در سال 96،901 نفراز بسیجیان سراسر استان توسط نواحی بسیج سازندگی استان به بانک معرفی و تعداد 376 نفر به ارزش 33 میلیارد و 430 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت کرده اند.

وی اذعان داشت: این اقدام با هدف گذاری صورت گرفته از طریق بازار و سایت فروش در فضای مجازی و ایجاد نمایشگاههای فصلی محصولات اقتصاد مقاومتی ارتباط بین این بخش با اصناف و بازاریان خارجی با استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی عمده اقلام تولیدی این بخش به فروش می رسد.

وی به اجرایی شدن 376 طرح در زمینه های تولید عرقیجات گیاهی، تولید رب انار، پرورش بلدرچین، گیاهان دارویی، دامداری سبک و سنگین، پرورش زنبور عسل، پرورش مرغ بومی، پرورش شترمرغ، صنایع دستی، پرورش بوقلمون، تولید قارچ، پرورش کبک، محصولات گلخانه ای، شیلات، تولید ترشی انبه، تولید ترشی لیمو و ...اشاره کرد.

جعفری تصریح کرد: بنا بر تدبیر به مدت 2 ماه جهادگران بسیجی، بسیج سازندگی استان در دور ترین نقطه مرزی بین عراق و ایران و صعب العبور ترین مکان ها به خدمت رسانی بی منت و خالصانه به هموطنان اهل سنت کرمانشاه پرداختند.

این مسئول بیان کرد: روستای گزنه با 35 خانوار و روستای بانی نار با 55 خانوار را تحت پوشش قرار دادیم،که جمعیت روستا گزنه 170 نفر و جمعیت روستای بانی نار 210 بوده که اقدامات و خدمات رسانی در این مدت به این دو روستا توسط جهادگران ارائه شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان در پایان خاطر نشان کرد: برپا کردن90 چادر در دو روستا، توزیع 118 پتو توزیع بیش از 40 هزار لیتر نفت، توزیع 30 عدد وسایل گرمایشی، ایجاد 29 مسکن، تکمیل و بهره برداری از37 کانکس،اصلاح 10 کانکس،ساخت18 چشمه سرویس بهداشتی، آوار برداری از 23 خانه، اعزام 86 دستگاه ماشین آلات، ارائه خدمات 4 گروه پزشکی به 1670 نفر روز خدمات، ، دیدار و سرکشی از 547 خانواده زلزله زده،دیدار و سرکشی از 6 خانواده شهید دلجویی، اعزام 22گروه از استان در مقاطع مختلف، اعزام 10 گروه مردمی، توزیع 4 کامیون اقلام مردمی، توزیع 200 بسته سبدهای بهداشتی، توزیع270 سری لوازم التحریر و اسباب بازی، 65 مورد برق کشی و خدمات عمومی برقی، 85 چادر در 19 شهرستا در پایگاه و چادر جمع آوری کمک های مردمی در استان، 47 مورد زیر سازی جهت احداث کانکس، 45 مورد توزیع اقلام فرهنگی، آب رسانی به روستا ها در 15 مرحله، 2مورد اجرای جنگ شادی برای کودکان به مدت 5 ساعت، فضا سازی میدانی با نصب بنر 100 متر و...را را از اقدامات مهم انجام شده در دو روستای هدف سنی نشین زلزله زده کرمانشاه برشمرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۱۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، علی محدثی نژاد گفت: به مناسبت عید سعیدفطر تعداد سه نفر از محکومان تعزیرات حکومتی استان با عنایت رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) مورد عفو و بخشودگی قرار گرفتند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی افزود: متعاقب بررسی اولیه درخواست عفو محکومان در هیات عفو استانی و ارسال آن به سازمان متبوع، مراتب به کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه منعکس و در نهایت با موافقت رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) مجازات تعداد سه نفر از محکومان مورد عفو و بخشودگی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم
  • توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری
  • عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات
  • برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت
  • بازگشت ۶هزارمترمربع از اراضی کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • واکاوی عوامل تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است