Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-16@16:25:17 GMT

کشف اشیای تاریخی در مرودشت

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۱۳۵۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مرودشت گفت: ۵ قطعه عتیقه و زیر خاکی با قدمت چند هزار سال در این شهرستان کشف شد.
مردانه افزود: ماموران انتظامی پلیس آگاهی شهرستان مرودشت این اشیا را از یک خودرو در یکی از روستا‌های شهرستان مرودشت کشف کردند.
به گفته کارشناسان اشیای کشف شده شامل 3 سکه و 2 انگشتر مربوط به دوره سلوکی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مرودشت اشیای تاریخی عتیقه زیرخاکی خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در حفاظت آثار تاریخی نقش مهمی دارند

 

حمید توحیدزاده نقش مردم در حفاظت از آثار تاریخی را بسیار مفید دانست و گفت: درسال گذشته سران طوایف ومردم در حفاظت آثار تاریخی نقش مهمی را ایفا کردند

وی افزود: شهرستان فهرج نسبت به شهرستان‌های شرقی گزارش کمتری در تخریب وحفاری داشته است. 

توحیدزاده تصریح کرد: با کسانی که در تخریب و نوشتن بر روی آثار تاریخی فعالیت داشته باشند برخورد قانونی خواهد شد. 

وی به رصد فعالیت افراد سودجو در تخریب آثار تاریخی با همکاری اداره اماکن اشاره کرد و گفت: افرادی که بصورت غیر قانونی اقدام به ثبت نام وتبلیغات سفر‌های زیارتی می‌کنند شناسایی وبزودی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد. 

وی در ادامه از فعالیت دو دفتر سیاحتی همسفر کبوتران حرم و همتای کویر در آینده نزدیک اشاره کرد و از مردم خواست با افرادی که اقدام به تبلیغات وثبت نام سفر‌های زیارتی می‌ کنند به اداره اماکن اطلاع داده و یا باشماره تماس ۰۹۱۳۷۵۸۰۱۵۲ هماهنگی شود. 
توحیدزاده گفت: قبل از هرگونه ثبت نام استعلام از مراجع مربوطه اخذ شود. 

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان فهرج از توجه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و فرماندار شهرستان فهرج به آثار تاریخی و طبیعی شهرستان که منجر به ثبت ملی ۳ اثر تاریخی و طبیعی درسال گذشته شده است تشکروقدردانی کرد. 

وی افزود: بزودی تشکل مشارکت اجتماعی در جهت شعار سال که حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) مقام معظم رهبری سال جهش تولید و مشارکت مردم نامگذاری کردند تشکیل خواهد شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید
  • عمارت کلاه فرنگی آباده در چند قدمی بازگشایی
  • تردد روان در جاده های فارس
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در مرودشت
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • مردم در حفاظت آثار تاریخی نقش مهمی دارند
  • کشف و توقیف اشیا تاریخی فرهنگی از قاچاقچیان در گیلان
  • کشف پودر و قرص بدنسازی قاچاق در مرودشت
  • کشف ۳۳ قلم شی تاریخی - فرهنگی در شهرستان رودبار
  • کشف ۳۳ قلم شیء تاریخی - فرهنگی در شهرستان رودبار