Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@02:05:52 GMT

رشد استعدادهای نسل جوان در جشنواره‌ای به نام رویش

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۲۰۳۵

رشد استعدادهای نسل جوان در جشنواره‌ای به نام رویش

جشنواره‌ای به نام رویش در دانشگاه بیرجند افتتاح شد که مهم‌ترین علت ایجاد آن رویش استعدادهای دانشجویان است.

به گزارش ایسنا، جشنواره درون‌دانشگاهی رویش   برای چهارمین دوره در دانشگاه بیرجند در حال برگزاری است.

با چند تن از دانشجویان فعال در غرفه‌های این جشنواره هم کلام شدم و دلایل حضور آنان را در این جشنواره جویا شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش طب اسلامی به دانشجویان

فاطمه رزقی، عضو غرفه حجاب و عفاف در جشنواره درون‌دانشگاهی رویش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در این غرفه علاوه بر ارائه محصولات عفاف و حجاب، محصولات فرآوری شده گیهان دارویی نیز به نمایش و فروش می‌رسد.

وی افزود: در این غرفه علاوه بر فروش محصولات به آموزش طب سنتی و چگونگی استفاده از گیاهان دارویی برای سلامتی بدن به دانشجویان و بازدیدکنندگان می‌پردازیم.

مسئول فروش غرفه حجاب و عفاف در جشنواره درون‌دانشگاهی رویش بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها در معرفی محصولات و همچنین آموزش موضوعاتی چون طب اسلامی بسیار تاثیرگذار است.

رویش حس مسئولیت پذیری

مهلا رضایی راد ، عضو کانون کارآفرینی دانشگاه  بیرجند نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اولین سال است  که در این جشنواره شرکت می‌کنم.

وی افزود: همکاری دانشجویان در برپایی این نمایشگاه عالی بود و تمام فعالیت‌ها به صورت گروهی انجام شد.

|

عضو کانون کارآفرینی دانشگاه با بیان اینکه مهم ترین نتیجه و ره آورد این نمایشگاه، ایجاد مسئولیت پذیری در کارها است، تصریح کرد: این نمایشگاه می‌تواند کمک بسزایی در شکوفایی استعدادهای دانشجویان دارد.

رضایی راد بیان کرد: این جشنواره راهی را برای شکوفایی توانمندی‌های دانشجویان باز می‌کند.

ضرورت استفاده از هنرهای دانشجویان در زیباسازی فضای دانشگاه

نرجس زمانی نسب، دبیر کانون هنرهای تجسمی دانشگاه بیرجند نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اولین سال است که در این جشنواره شرکت می‌کنم و نقش این جشنواره را در معرفی آثار دانشجویان بسیار تاثیرگذار می‌دانم.

وی افزود: در غرفه هنرهای تجسمی این جشنواره، دانشجوهای هنر رشته فرش، هنر اسلامی و صنایع دستی آثار خود را برای عرضه و فروش به معرض نمایش می‌گذارند.

دبیر کانون هنرهای تجسمی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه این جشنواره می‌تواند ملجائی برای درآمدزایی دانشجویان باشد، تصریح کرد: این جشنواره باعث می‌شود تا مردم با هنر و آثار هنری دانشجویان دانشکده هنر بیرجند بیشتر آشنا شوند.

|

زمانی نسب با بیان اینکه از مسئولان دانشگاه‌ها درخواست می‌کنم که بیشتر به دانشجوهای هنر توجه کنند، اظهار کرد: می‌توان در زیبا سازی فضای دانشگاه از هنر دانشجویان رشته‌های هنر استفاده کرد.

وی افزود: دانشجویان رشته‌های هنری دانشکده هنر بیرجند ایده‌های بکری برای زیباسازی فضای دانشگاه‌ها دارند که می‌شود از آن بهره برد.

دبیر کانون هنرهای تجسمی دانشگاه بیرجند بیان کرد: دانشجویان دانشکده هنر بیشتر در محیط‌های خارج از دانشگاه کار می‌کنند و می‌شود از آنان در محیط دانشگاه بهره برد.

نمایش فعالیت‌های بشردوستانه هلال احمر

سید آرمان حسینی، دبیر کانون هلال احمر دانشگاه بیرجند نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: غرفه کانون هلال احمر، فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی را عرضه می‌کند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در رفع کاهش آلام بشری فعالیت می‌کند، تصریح کرد: در این غرفه آموزش‌هایی چون کمک به مصدوم در زمان حادثه، آمادگی در زمان حوادث و آشنایی با تجهیزات پزشکی به افراد داده می‌شود.

دبیر کانون هلال احمر دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه  همچنین در این غرفه، تست فشارخون و سلامتی نیز افراد گرفته می‌شود، افزود: در این غرفه از افراد علاقه مند برای عضو شدن در کانون هلال احمر دعوت می‌شود.  

|

حسینی بیان کرد: کانون هلال احمر دانشگاه در این غرفه در چند بخش آموزش، فعالیت‌های خیرخواهانه و کارهای فرهنگی و اجرای مسابقات فعالیت دارد.

وی ادامه داد: در این غرفه افراد در کمپین قطره آب که با هدف صرفه جویی در مصرف آب طراحی شده است، عضو می‌شوند.

دبیر کانون هلال احمر دانشگاه بیرجند با بیان اینکه همچنین در این غرفه مانور زلزله نجات مصدوم از ارتفاع را خواهیم داشت، تصریح کرد: این قبیل جشنواره‌ها تاثیر بسزایی در آشناسازی جوانان با جمعیت هلال احمر و فعالیت‌های بشردوستانه آن دارد.

نمایش معضلات اجتماعی در غرفه‌ای از جشنواره رویش

موحد چیزفهم ، دبیر کانون مهارت‌های زندگی نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در غرفه مهارت‌های زندگی ، معضلات فضای مجازی را برای دانشجویان به معرض نمایش می‌گذاریم.

وی افزود: ارائه تابلوهای مفهومی راجع به معضلات اجتماعی و نشان دادن نقش پر رنگ کردن خانواده و ارائه کتابچه‌هایی در مورد اعتیاد و افسردگی از فعالیت‌های این غرفه است.  

|

دبیر کانون مهارت‌های زندگی بیان کرد: گفتگوی آزاد دانشجویان و اجرای مسابقه نقاشی نیز از فعالیت‌های دیگر این غرفه است.

چیزفهم برگزاری کارگاه پیشگیری از طلاق را از دیگر فعالیت‌های این غرفه دانست و ادامه داد: امیدوارم در جشنواره‌های سال‌های بعد، اطلاع رسانی در خصوص این جشنواره افزایش یابد.

حضور 20 غرفه در جشنواره رویش

رؤیا موحدی، کارشناس کانون‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: تعداد کانون‌های دانشگاه بیرجند 22 کانون است که در   جشنواره درون‌دانشگاهی رویش 20   غرفه حضور دارند .

وی با بیان اینکه   جشنواره درون‌دانشگاهی رویش   برای چهارمین دوره در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود ، افزود: نمایش دادن آثار دانشجویان و ترویج فرهنگ و هنر از اهداف این نمایشگاه است.

کارشناس کانون‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند بیان کرد: هنرهای تجسمی، ادبیات فارسی و مطالعات اجتماعی از رشته‌های کانون‌های فرهنگی و هنری این دانشگاه است.

موحدی ادامه داد: کانون گویندگی و اجرا در دانشگاه بیرجند منظم‌کننده فعالیت‌های این دانشگاه است که اعضاء آن در تمامی برنامه‌ها حضوری منسجم دارند   .

وی بیان کرد: کانون‌های قرآن‌پژوهی، عفاف و حجاب و مهارت‌های زندگی از کانون‌های مذهبی این دانشگاه است که در این نمایشگاه حضور دارند.

کارشناس کانون‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند خاطرنشان کرد: بازی‌های مختلف در این نمایشگاه از فعالیت‌ها و دستاوردهای کانون بازی‌های فاخر این دانشگاه است   .

موحدی با بیان اینکه فعالیت‌های رسانه‌ای مانند تبلیغات رسانه‌ای مختص به کانون رسانه‌ای معراج این دانشگاه است، اظهار کرد: فعالیت‌های طنز و نمایش از فعالیت‌های کانون طنز دانشگاه بیرجند است.

وی با بیان اینکه تعداد کانون‌های دانشگاه بیرجند 22 کانون است که در این نمایشگاه 20 غرفه حضور دارند، خاطرنشان کرد: نمایشگاه رویش تا 24 اردیبهشت‌ماه به روی علاقه‌مندان باز است.

بدیهی است که برگزاری چنین جشنواره‌هایی موجب بروز استعدادهای قشر جوانی می‌شود که آینده سازان این مملکت هستند و در آینده‌ای نزدیک قرار است چرخ تولید این سرزمین را به حرکت درآورند.

تهیه از زهرا حمیدی


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام جشنواره رویش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۲۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره سراسری تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی فراخوان داد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجوی متقاضی، صرفاً میتواند در یکی از بخش‌های جشنواره (بخش صحنه‌ای و بخش نمایشنامه نویسی) یا به عنوان کارگردان حاضر شوند (به غیر از بخش نمایشنامه نویسی)

جشنواره دارای ۲ بخش رقابتی است:
الف: بخش رقابت دانشجویان هنر‌های نمایشی (این بخشِ بر کارخلاق  و ایده‌های اجراییِ نوین و تجربی تاکید دارد)
ب: بخش رقابت دانشجویان سایر رشته‌ها 

دانشجویان متقاضی در هنگام ثبت نام، ملزم هستند گواهی اشتغال به تحصیل، مجوز نویسنده، مترجم و ناشرِ اثر پیشنهادی خود را در به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.  
پس از اعلام نتایج اولیه، هرگونه تغییر در شرایط درخواستی تنها با هماهنگی و موافقت دبیرخانه امکان پذیر است.

ستاد برگزاری جشنواره سراسری تئاتر دانشگاه آزاداسلامی به هر یک از آثار منتخب، کمک هزینه پرداخت خواهد کرد.

برای ثبت نام آثار خود را تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ به نشانی    https://eas.iau.ir/fa/form/۲۸    ارسال کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تماس ۷۳۶۸۱۶۸۹ -۰۲۱ تماس گرفته و یا به نشانی پیام‌رسان ما در بله bashgahe_roshd@ مراجعه کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فوتبالیست جوان دیلمی تجلیل شد
  • قدردانی دانشجویان غزه از جنبش دانشجویان آمریکا و اروپا
  • جشنواره سراسری تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی فراخوان داد
  • بازدید دکتر طهرانچی از ششمین جشنواره فرهیختگان جوان
  • ششمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان آغاز به کار کرد
  • زلفی گل به «تیتر ۱۳» نیامد/ بی‌نظمی در روند جشنواره حاصل شتابزدگی وزارت علوم
  • جشنواره فرهیختگان جوان با رقابت بیش از ۲ هزار دانش‌آموز آغاز شد
  • جشنواره فرهیختگان جوان آغاز شد
  • برگزاری نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی در بیرجند
  • برگزاری اولین دوره المپیاد ورزشهای فناورانه دانشجویی در دانشگاه بیرجند