Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@10:48:34 GMT

کلانشهرهای کشور 150 هزار میلیارد تومان بدهی دارند

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۲۰۹۲

کلانشهرهای کشور 150 هزار میلیارد تومان بدهی دارند

به گزارش ایرنا، حجت الله میرزایی روز دوشنبه در حاشیه آئین اختتامیه چهارمین کنفرانس مدیریت شهری، اقتصاد نوین شهری و درآمدهای پایدار در جمع خبرنگاران افزود: پیش بینی می شود شهرداری های کلانشهرهای کشور طی پنج سال آینده برای اداره امور جاری بازپرداخت بدهی ها و انجام امور ناتمام به 400 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: این عدد برای شهرداری تهران 200 هزار میلیارد تومان برآورد می شود.
میرزایی با بیان اینکه اقتصاد امروز شهرها و سازو کارهای تامین مالی که در کلانشهرها جاری است ظرفیت تامین این منابع را ندارد خاطرنشان کرد: نظام مالی کلانشهرها سنتی باقی مانده و این امر به یکی از مسائل مهم امروز کلانشهرها تبدیل شده است.
وی با تاکید بر اینکه دستور کار آینده کلانشهرها باید بازسازی نظام مالیه شهرداری باشد خاطر نشان کرد: بازسازی به معنای توانمند سازی سرمایه انسانی است و به کارگیری گسترده فن آوری های جدید و بازسازی مالیه است.
معاون شهردار تهران با اشاره به ضرورت نوسازی اقتصاد شهر نیز تاکید کرد: اقتصاد شهری باید از اقتصاد وابسته به ساخت و ساز به سمت اقتصاد رقابت پذیر تحول پیدا کند.
وی ادامه داد: علاوه بر آن اقتصاد شهری نیز نیاز به بازسازی دارد که این اصلاحات باید به صورت تدریجی و گام به گام انجام شود.
میرزایی گفت: شهر تهران از ظرفیت منابع انسانی خوبی برخوردار است اما متاسفانه این ظرفیت متناسب با این نیاز تدارک دیده نشده و نیازمند آموزش های مستمر در یک دوره یک ساله است.
وی اضافه کرد: شهرداری باید بخش بزرگی از این دانش را به صورت هنرمندانه از خارج و با استفاده از دانش و تجربه اندیشمندان حوزه اقتصاد شهری در سطح ملی و جهانی استفاده کند.
وی با بیان اینکه نظام مالیه و اقتصاد شهرها به یکی از موضوعات مهم کلانشهرها تبدیل شده یاد آور شد: نظام مالیه شهرداری ها ممکن است به پاشنه آشیل کلانشهرها تبدیل شود.
وی دربخش دیگری از سخنان خود در خصوص نشست معاونان برنامه ریزی کلانشهرهای کشور که فردا در تهران برگزار می شود اظهار کرد: در این نشست دیپلماسی کلانشهرها، ساز و کار ارتقا و تقویت دیپلماسی کلانشهرها، ارتباط موثر با سایر کلانشهرها و اصلاح نظام تشکیلات و ساختار منابع انسانی و حقوق و دستمزد مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
تهرام/9353/1735//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 حقوق ساخت و ساز سرمایه شهر تهران شهردار تهران موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۲۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اموال بابک زنجانی به خزانه کشور بازگشت شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: اموال بابک زنجانی در خارج از کشور شناسایی و به تهران منتقل و به خزانه کشور بازگشت شده است این موضوع مورد تایید رسمی بانک مرکزی قرار گرفته است.

بنا بر کارشناسی‌های صورت گرفته، این اموال، کفاف بدهی‌ها و خسارت‌های او خواهد بود و اگر بازگشت اموال قبلی را هم افزون کنیم مبلغ برگشت داده شد بیش از کل رقم بدهی و خسارت است مبلغ بدهی هم به صورد ارزی به قیمت روز برگشته است.

پرونده بابک زنجانی عفو منجر به آزادی نشده است و مجازات وی به دلیل همکاری در بازگرداندن اموال تخفیف داده شده است و وی باید بیست سال را تحمل کند.

گفتنی است؛ اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده بابک زنجانی اعلام کرد: حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد.

کد خبر 6093056

دیگر خبرها

  • قوه قضاییه: اموال بابک زنجانی به خزانه کشور بازگشت
  • اموال بابک زنجانی به خزانه کشور بازگشت شده است
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند