Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که شرکت بین المللی پاکستان موسوم به «پی آی ای» خبر از تغییر در ظاهر هواپیماهای خود داده بود، دادگاه عالی پاکستان مانع این اقدام شد. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حسام کیان مقدم» با ارسال یادداشتی نوشت:  بلافاصله پس از رسانه‌ای شدن طراحی‌های جدید هواپیماهای پاکستانی که در آن تصویر پرچم پاکستان حذف شده و روی دم و موتور هواپیماها تصویری از حیوان ملی پاکستان نقش بسته بود، دادگاه عالی پاکستان با این کار مخالفت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوال اینجاست که انگیزه اصلی این تغییر شکل در طراحی و از آن مهم‌تر مخالفت بالاترین مرجع قضایی پاکستان چه بوده است؟

نگاهی به ظاهر این تصاویر حکایت از زیباتر شدن طراحی‌ها و حتی حرفه‌ای‌تر شدن آن دارد که اقبال عمومی در فضای مجازی نیز سخنان ما را تائید می کند ولی چه دلیلی می‌تواند باعث واکنش سریع دادگاه عالی پاکستان شده باشد.

بدون شک اعتراض این مرجع قضایی به این دلیل است که پیامی منفی از این تغییر شکل ظاهری مخابره می‌شود و ممکن است امنیت ملی پاکستان را نیز با خطر مواجه کند.

برای دریافتن اصل این اتفاق باید «مار خور» یا بز شاخ داری که حیوان ملی پاکستان است را شناخت طبق افسانه‌ها این حیوان مار کبری می‌خورد و دچار عطش شدید می‌شود ولی طبق غریزه و از طریق ضمیر ناخودآگاه خود متوجه است که برای رفع عطش نباید آب بخورد زیرا در صورتی که آب بخورد زهر مار بر بدن او اثر گذاشته و موجب مرگش می‌شود.

به همین صورت مارخور هر روز مار می‌خورد ولی تا زمانی که مار هضم نشده باشد از خوردن آب خودداری می‌کند و به این ترتیب زنده می‌ماند.

ولی جدای از افسانه ها، بزمارخور حیوانی بسیار زیبا است که در مناطق شمالی پاکستان زندگی می‌کند و شاخ های بلند و پیچیده آن باعث شهرت جهانی این حیوان زیبا شده است.

حال به بعد دیگری از این اتفاق اشاره می‌کنیم، خوردن مار توسط این حیوان یک نشانه به حساب می‌آید زیرا مار نماد هند است و به این ترتیب حیوان ملی پاکستان که در حال خوردن نماد کشور هندوستان است نوعی پیروزی را به مردم این کشور تلقین می کند، و همین می‌تواند بهانه‌ای شده باشد تا شرکت پی آی ای از تصویر این حیوان بر روی هواپیماهای خود استفاده کند.

هرچند دلیل فوق تا اندازه‌ای می تواند باعث صدور حکم توسط دادگاه عالی پاکستان شده باشد ولی دلیل اصلی چیز دیگری است.

نگاهی به نماد سازمان اطلاعات پاکستان موسوم به «آی اس آی» تیر خلاص را به این حرکت رمز آلود زده و می‌تواند حقایقی دیگر را فاش کند.

در آرم سازمان اطلاعات پاکستان مارخور را می‌بینیم که ماری را به دهن گرفته و در حال خوردن آن است.

واضح است که استفاده از تصویر مارخور هر شخص مطلعی را به یاد سازمان اطلاعاتی پاکستان و نزاع این کشور با هند می‌اندازد و این می‌تواند دلیل اصلی مخالفت دادگاه عالی پاکستان با طراحی جدید بر روی هواپیماهای این کشور باشد.

گفتنی است پیاده سازی این طراحی‌ها بر روی یک هواپیما بیش از 50هزار دلار هزینه در برداشت ولی اینک مسئولین شرکت پی آی ای باید به دنبال یک طراحی جدید باشند.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۲۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تولید شلنگ آب در یک کارگاه کوچک پاکستانی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روشی آسان و هوشمندانه برای اتصال دو شلنگ هم اندازه به یکدیگر (فیلم) نحوه اتصال راحت و سریع شلنگ به شیر آب (فیلم) چگونه دو شلنگ آب را به شکلی خلاقانه به یکدیگر وصل کنیم؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • طرز پخت خوراک ماهیچه توسط آشپز پاکستانی (فیلم)
  • واکنش جمشید مشایخی، علی حاتمی و بهمن فرمان‌آرا به احضار هنرمندان به دادگاه انقلاب در بهار ۵۹/ از شجریان تا کرم رضایی برای پاره‌ای توضیحات احضار شدند
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • شیرازی‌ها به دادگاه عالی ورزش شکایت می‌کنند/ تیم مهمان نباید تاوان برگزار نشدن بازی را بدهد
  • فرآیند تولید شلنگ آب در یک کارگاه کوچک پاکستانی (فیلم)
  • یادداشت| امام صادق(ع) و نگاه ویژه به شهر مقدس قم
  • قول جالب پپ به خبرنگار: شماره‌ام را یادداشت کن!