Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@16:29:50 GMT

نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۲۴۹۳

نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس گشایش یافت

تهران - ایرنا - نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس اسلامی با حضور نمایندگان 22 کشور در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی لاریجانی رییس دوره ای اتحادیه بین المجالس، پرفسور محمود ارول قلیچ دبیرکل اتحادیه بین المجالس از سخنرانان این نشست هستند.
این نشست اضطراری به پیشنهاد علی لاریجانی که هم اکنون ریاست دوره ای اتحادیه بین المجالس اسلامی را بر عهده دارد و به دلیل تصمیم خلاف قواعد بین المللی ترامپ رییس جمهوری آمریکا انتقال سفارتخانه های این کشور به بیت المقدس برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لاریجانی رییس مجلس به عنوان رییس اتحادیه بین المجالس اسلامی به دبیرخانه این اتحادیه دستور تشکیل این نشست اضطراری را داد.
مسئولان و نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، افغانستان، الجزایر، جمهوری آذربایجان، بورکینافاسو، چاد، کویت، قطر، سوریه، عراق، اردن، لبنان، فلسطین، لیبی، سودان، سومالی، موزامبیک، گینه بیسائو، مالی، اوگاندا، سنگال در این نشست اضطراری شرکت دارند.
نشست امروز یک روزه است و در سطح نواب رییس و رییسان کمیسیون های مجالس کشورهای اسلامی برگزار می شود.
قرار است در این نشست یک روزه از قلیچ دبیرکل اتحادیه برای گرامیداشت دستاوردهایش در طی دورانی که دبیرکلی این اتحادیه را برعهده داشته تقدیر شود.
بیانیه پایانی این نشست شامگاه امروز قرائت خواهد شد.
سیام**9314**9121**1336

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فلسطين لاريجاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۲۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره نوشت: دولت ترینیداد و توباگو امروز اعلام کرد که کشور فلسطین را به رسمیت شناخته است.

این کشور حوزه دریای کارائیب با تاکید بر اینکه این اقدام را در راستای اهداف صلح پایدار انجام داده، در بیانیه ای آورده است: به رسمیت شناختن فلسطین یک امر اخلاقی و عادلانه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: به رسمیت شناختن کشور فلسطین بیانگر خواسته های مشروع مردم فلسطین و حمایت از آن است.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفته بود: بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا قرار است تا پایان ماه مه، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

کد خبر 6095728 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • نشست اضطراری معاون وزیر با تاج درباره زنان تماشاگر
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • تاکید عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه
  • نشست سران‌ سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی با حضور امیرعبداللهیان
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان