Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@13:13:36 GMT

ورود اوراق اجاره سهام به بازار سرمايه در سال جاري

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۳۱۸۶

ورود اوراق اجاره سهام به بازار سرمايه در سال جاري

خبرگزاري آريا - رئيس سازمان بورس با اعلام ورود چند ابزار مالي نوين، اثر خروج آمريکا از برجام و وضعيت بازار را تحليل و پيش بيني کرد سود شرکت ها در سال جاري افزايش يابد.
به گزارش خبرگزاري آريا، شاپور محمدي در حاشيه بازديد از سي و يکمين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران به سنا گفت: ابزارهايي که تاکنون در کميته فقهي سازمان بورس نهايي شده و براي بازار سرمايه جديد است، شامل اوراق وکالت، اوراق منفعت و اوراق اجاره سهام مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: در گذشته اوراق اجاره به بازار معرفي شده بود، اما اوراق اجاره سهام در بازار نداشتيم که اين ابزار هم در سال جاري معرفي مي شود.ضمن اينکه اوراق جعاله و انواع ابزارهاي موجود در بازار مانند اوراق مشارکت يا اوراق مرابحه بهبود و توسعه پيدا خواهند کرد.
اثر خروج آمريکا از برجام و پيش بيني افزايش سود شرکت ها
اين مقام مسئول درباره برنامه هاي سازمان بورس بعد از خروج آمريکا از برجام و نحوه مواجهه با ريسک هاي سيستماتيک، توضيح داد: خوشبختانه ظرفيت ها و توانايي هاي اقتصاد ايران به گونه اي است که ريسک هاي اخير، تاثير چنداني بر اقتصاد ندارد و در بلند مدت اين تاثير بر بازار سرمايه نيز بسيار اندک است.
محمدي با بيان اينکه صندوق تثبيت بازار سرمايه هم مطابق ماده 28 قانون رفع موانع توليد، نقش حمايت از سرمايه گذاران خرد را دارد، تاکيد کرد: بازار سرمايه از سرمايه هاي فعالان اين بازار همچنان صيانت خواهد کرد. امسال سودآوري شرکت ها بهتر از سال هاي قبل است و اميد مي رود افراد بتوانند بر اساس تحليل هاي علمي، سرمايه گذاري هايي داشته باشند که هم افق بلند مدت را دنبال کنند و هم تنوع را در پرتفوي خود لحاظ کرده باشند.
تحليلي از وضعيت بازار
وي در برابر اين سوال که بازار سرمايه تا چه حد تحولات سياسي اخير را پيش خور کرده؟ پاسخ داد: بخشي از اصلاحات قيمتي در بازار که قبل از خروج آمريکا از برجام اتفاق افتاده به مسايل بين الملل و سياسي مرتبط بوده و بخشي ناشي از اين بوده که برخي سهم ها رشدهايي را تجربه کردند و وارد مرحله استراحت شدند. در اين ميان بازار با تحليل منطقي همه عوامل را در کنار هم مي بيند و صرفا به يک عامل سياسي توجه نمي کند.
سخنگوي سازمان بورس ادامه داد: اين استدلال که بخشي از تغييرات از قبل اتفاق افتاده را هم نمي توان رد کرد اما معتقديم ظرفيت هاي بلندمدت شرکت ها تعيين کننده مسير بازار سرمايه است و اگر نوسان هاي کوتاه مدتي هم اتفاق مي افتد، در بلند مدت اصلاح مي شود .
محمدي در پاسخ به سوالي در خصوص احتمال هدايت بخشي از نقدينگي جامعه به سمت بورس در شرايط کنوني هم گفت: امسال توليد بايد براي سرمايه گذاران پرجاذبه باشد و با توجه به اينکه نرخ هاي سود سپرده و نرخ ارز نيز منطقي شده اند، اميد است با اصلاحات بانک مرکزي بازار ها به سمتي بروند که بازارهاي پر ظرفيت مثل بازار سرمايه مورد توجه بيشتري قرار گيرد و با اين اصلاحات، بازار سرمايه بخشي از نقدينگي را هم جذب کند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۳۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۶۵۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحدی قرار گرفت و هفته دوم اردیبهشت را با سبزپوشی آغاز کرد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد ۱ هزار و ۳۹۵ واحدی در ارتفاع ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۹ همت و ۶۲۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۵۶ هزار و ۶۶۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد فملی بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ریزش ۸۵ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۹۴ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۱۶ هزار و ۷۹۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه، فرابورس ایران به ۳ همت و ۳۱۲ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های آریا، شگویا، خاور و سپیدار بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد‌های تجلی، حسینا و فجهان بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود