Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@23:31:05 GMT

گردشگري استان اردبيل مورد غفلت قرار گرفته است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۳۴۴۰

گردشگري استان اردبيل مورد غفلت قرار گرفته است

خبرگزاري آريا - اردبيل - ايرنا - نماينده گرمي مغان در مجلس شوراي اسلامي گفت: سال هاي گذشته بخش گردشگري اردبيل مورد غفلت قرار گرفته و اکنون توسعه اين صنعت با هدف اشتغالزايي و رونق اقتصادي با سرمايه گذاري بخش خصوصي ضروري است.

مير حمايت ميرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: سهم گردشگري استان اردبيل از اعتبارات ملي اندک بوده و لازم است دولت صنعت گردشگري اين استان را با تخصيص اعتبارات لازم رونق دهد و البته در کنار آن بايد سرمايه هاي بخش خصوصي در اين ارتباط جذب شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو فراکسيون گردشگري مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: در آينده نزديک اعضاي فراکسيون گردشگري مجلس شوراي اسلامي به استان اردبيل سفر کرده و از جاذبه‌هاي گردشگري اين استان بازديد مي‌کنند.
ميرزاده بيان کرد: در اين بازديد مشکلات و نارسايي هاي گردشگري استان اردبيل مورد بررسي قرار مي گيرد.
وي درباره توسعه مجموعه گردشگري درياچه گيلارلوي گرمي افزود: استفاده بهينه از مجموعه گردشگري درياچه گيلارلو در اين شهرستان به عنوان منطقه نمونه گردشگري در دستور کار گرفته و اين مجموعه به سايت ورزش هاي آبي استان تبديل مي شود.
نماينده گرمي ادامه داد: با ساماندهي مجموعه گردشگري درياچه گيلارلو مي توان اين منطقه را به يکي از مناطق گردشگر پذير معرفي کرد.
وي گفت: اين مجموعه ظرفيت توسعه ورزش هاي آبي، کمپي هاي تمريني ، مکان اقامتي و شهربازي را دارد و در صورت راه اندازي آنها تحول عظيمي در بخش گردشگري اين شهرستان روي خواهد داد.
درياچه شورابيل ، پل معلق مشگين شهر ،درياچه نئور ، شهر گردشگري سرعين ، پيست اسکي آلوارس ، شرکت طبيعت سبز پارس ، سردابه ، ويله درق، محوطه باستاني کنزق ، کلخوران ويند و دربند هير در شهرستان اردبيل ، دهکده توريستي سبلان، حاشيه سد يامچي، آبگرم ايلانجق، مجتمع توريستي تفريحي سقزچي، منطقه گردشگري قره شيران، غارهاي روستاي گلستان و بولاغلار نير در شهرستان نير، محيط پيرامون درياچه کشت و صنعت، تالاب روستاي تپراق کندي ، ساحل رود ارس در شهرستان پارس آباد و درياچه گيلارلوي گرمي از جمله مناطق گردشگري نمونه استان اردبيل هستند.
7110/ 1257
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۳۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل حسن محمدی ادیب در دیدار با معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی ضمن پیگیری اعتبارات آموزشی، رویدادها و زیرساخت‌های حوزه گردشگری استان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری، رویدادهای مهمی در حوزه گردشگری استان اردبیل برای روزها و ماه‌های آینده تدوین شده است که در همین راستا انتظار تأمین اعتبارات و تسهیل شرایط را از سوی معاونت گردشگری داریم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: علاوه بر رویدادهای مهمی که در حوزه گردشگری برنامه‌ریزی شده است، اقدامات زیرساختی و زیربنایی متعددی نیز در دستور کار اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل قرار دارد که در این راستا نیز نیازمند همراهی وزارتخانه هستیم.
وی اضافه کرد: اقدامات آموزشی و توانمندسازی نیروهای شاغل در تاسیسات گردشگری استان یکی از اهداف ما است و در این راستا با هماهنگی مدیرکل آموزش گردشگری وزارتخانه، دوره‌های آموزشی لازم با تامین اعتبار برای این دسته از نیروهای شاغل در حوزه گردشگری برگزار می‌شود.
محمدی ادیب ادامه داد: همچنین امور مربوط به زیرساخت‌های گردشگری و پرداخت تسهیلات حمایتی برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری از جمله مواردی است که نیاز داریم با همکاری اداره کل و وزارتخانه و تامین اعتبارات لازم اقدامات مهمی را در این راستا انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار
  • نجات جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران
  • نمایی دل انگیز از دریاچه سد سمیرم در قاب دوربین شهروند خبرنگار
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان