Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-06@23:19:15 GMT

نشستی برای بررسی احیا تالاب ها

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۴۰۲۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز گیلان استاندار امروز در نشستی فعالیت کارگروه های احیای تالاب، بهره برداری اقتصادی از آب بندان ها و کارگروه سیما منظر را بررسی کرد . 
آقای سالاری همچنین گزارش مدیران حوزه های محیط زیست، گردشگری و آب را برای تسریع در روند تحقق اهداف پیش بینی شده در طرح جامع بومگردی، بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در بودجه ی سال 97، 300 میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای این طرح در گیلان اختصاص یافته و قرار است در صورت استقبال سرمایه گذاران این رقم تا 500 میلیارد تومان افزایش یابد. 
استاندار در این نشست بر ضرورت رعایت تمامی الزامات قانونی برای اجرای طرح های اقتصادی اشتغالزا در حوزه ی بوم گردی گیلان تاکید کرد و گفت : اخذ مجوزهای قانونی از مراجع ذیصلاح و رعایت معیارهای زیست محیطی، طبیعی و مشخصه های بومی _ فرهنگی از ضرورت هایی ست که باید از سوی دست اندرکاران اجرایی و بخش خصوصی مد نظر قرار گیرد. 
آقای سالاری با اشاره به ظرفیت های بالقوه ی گردشگری در گیلان تصریح کرد: بهره گیری بهینه از این ظرفیت می تواند رونق فضای کسب و کار را در مناطق روستایی تقویت کند و بر بهبود روند تولید و فعالیت های کشاورزی تاثیر گذار باشد. 
مدیر کل بازرسی گیلان نیز در این نشست با استناد به راههای قانونی اجرای طرح های اشتغالزا در آب بندان ها و تالاب ها تاکید کرد و گفت: طبق قانون، واگذاری مالکیت آب بندان ها به بخش خصوصی میسر نیست و برای اجرای طرح های بومگردی در این بخش شهرداری ها اولویت دارند. 
آقای مسرور افزود: در صورت عدم تمایل شهرداری ها می توان تقاضای بخش خصوصی را برای اجرای طرح های گردشگری در آب بندان ها و تالاب ها بررسی کرد. 
در ادامه ی این نشست هر یک از فرمانداران، و مدیران اجرایی مرتبط با طرح بومگردی، نظرات خود را در خصوص نحوه ی اجرای طرح و بهره گیری از منابع آبی، طبیعی و محیط زیستی ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گیلان احیا تالاب اجتماعی استاندار سالاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح بانو توانا در رشته‌های آبی وشنا در کشور

نایب رئیسان هیئت‌های شنای استان‌های کشور در نخستین جلسه هیئت‌های شنای استان‌های کشور  در اصفهان طرح‌های پیش رو برای گسترش شنای بانوان  را بررسی کردند.

 نایب رئیس فدراسیون شنا از مهم‌ترین عناوین این جلسه را بررسی اجرای طرح بانو توانا در کشور دانست وگفت: این طرح با هدف ورود و فعالیت بانوان بالای ۳۵ سال در رشته‌های آبی و شنا برای حفظ بیشتر سلامتی این قشر به زودی در سراسر کشور و با کمک مدارس شنا اجرا می‌شود.

خانم ورنوس افزود:در اجرای این طرح ،  هیئت شنای استان اصفهان از پیشتازان است و با توجه به موفقیت سه مدرسه شنای استان اصفهان در کشور عمکرد این هیئت الگویی برای هیئت‌های دیگر در این جلسه معرفی شد.


در پایان این جلسه از تلاش‌های نواب رئیس هیئت‌های شنای استان‌های کشور تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • بررسی تحولات اخیر باشگاه استقلال تهران در مجله فوتبال
  • نشستی برای بررسی مسائل تامین آب شرب پایدار در شهر خضرآباد
  • اجرای طرح بانو توانا در رشته‌های آبی وشنا در کشور