Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-04@21:21:38 GMT

سفره‌های معنوی مراکز استانی رسانه ملی

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۴۵۸۹

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، امسال صد‌ها ساعت ویژه برنامه برای مخاطبان شبکه‌های استانی مهیا شده تا روزه داران و بهره‌مندان از سفره الهی رمضان، در این ماه پر برکت، بهره‌های معنوی سمعی و بصری هم از ماه ضیافت الهی ببرند.

مراکز استانی با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم خاص مناطق مختلف کشور، تدارک ویژه برنامه‌هایی را دیده اند که هم در لحظات معنوی سحر شب زنده داران را همراهی کنند، هم در طول روز هدیه‌هایی معنوی به روزه داران تقدیم شود و هم در لحظات ملکوتی افطار در کنار سفره افطاری هموطنان، کام روزه داران را شیرین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویژه برنامه‌ها در مراکز مختلف اشتراکاتی دارد که از آن جمله پخش مراسم جمع خوانی قرآن کریم و ختم هر روزه یک جزء از این کتاب آسمانی (که اغلب به طور زنده و از اماکن مقدس در شهر‌های مختلف پخش می‌شود) و سخنرانی‌های مذهبی است.

هر یک از مراکز نیز با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم خاص مناطق خود، ویژه برنامه‌هایی را برای لحظات معنوی افطار و سحر تدارک دیده اند.

ویژه برنامه‌های افطار که جُنگ‌هایی شبانه محسوب می‌شوند، هموطنان را به جشن‌های رمضانی رادیویی و تلویزیونی دعوت می‌کنند.

مسابقات سرگرم کننده، پخش میان برنامه‌های جذاب، آموزش آشپزی غذا‌های محلی و چیدن سفره افطار از خوراکی‌های مخصوص مناطق مختلف کشور برای افطار و سحر، از تدارکاتی است که مراکز صدا و سیما در استان‌های مختلف برای مخاطبانشان دیده اند.

ویژه برنامه‌های سحر نیز علاوه بر ارائه درس‌هایی از اخلاق اسلامی و عرفانی، شامل ادعیه ویژه سحر و گفت و گو‌هایی درباره رمضان خواهد بود.

از جمله این برنامه‌ها می‌توان به «در آستان آسمان» ویژه برنامه سحر و «ماه عاشقی» ویژه افطار در شبکه جهان بین، پخش زنده ویژه برنامه افطار «روژ یه تی» و برنامه سحرگاهی «سحوره» در شبکه ایلام، «ریژنه‌ی ره حمه ت» (باران رحمت) ویژه برنامه افطاری سیمای مرکز مهاباد و ویژه برنامه سحری «شنه‌ی ره حمه ت» (نسیم رحمت) در این مرکز، برنامه «سحرگاهان» ویژه سحر‌های ماه مبارک رمضان و «نوربارن» ویژه برنامه افطار سیمای مرکز کرمان، همچنین برنامه‌های «ترنم»، «سحرخیزان» و «السابقون» در مرکز کهکیلویه و بویراحمد، برنامه «ماه عاشقی» ویژه افطار و «گم گم سحری» ویژه سحر در مرکز خلیج فارس، «ماه مهربون» و «نسیم سحر» در مرکز کیش، «افطارلیق» ویژه برنامه افطاری مرکز آذربایجان شرقی و «اوباشدان لیق» ویژه سحر‌های این استان، اشاره کرد.

علاوه بر این ویژه ها، برنامه‌های متداول و روزانه شبکه‌های استانی، نگاه دقیق تری به موضوع روزه و رمضان خواهند داشت و بحث‌های کارشناسی و گزارش‌های روزانه خود را به این موضوعات اختصاص می‌دهند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ماه رمضان مراکز استانی رسانه ملی روزه داران ضیافت الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۴۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی گنابادگفت: سازمان دامپزشکی در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی بیشترین واگذاری خدمات به بخش خصوصی را داشته است.

دکتر محمدرضا متقی افزود:۲ درمانگاه دامپزشکی، ۵ مرکز اشتغال به امور درمان دامپزشکی، ۶ داروخانه دامپزشکی، ۳ مرکز واکسیناسیون دامپزشکی و ۱ مجتمع درمانی دامپزشکی در گناباد وجوددارد.

او گفت: به منظور بهبود عملکرد و ایجاد شرایط حداکثری رضایتمندی مراجعین، نظارت و بازرسی مستمر مراکز دامپزشکی شهرستان در حال اجرا است.

دیگر خبرها

  • حجاج حال معنوی سفر زیارتی را از دست ندهند
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • خوزستانی‌ها از تردد غیرضروری در محورهای استان خودداری کنند
  • مردم خوزستان از تردد غیر ضروری و حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند
  • اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع و باشکوه در سطح استان
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳
  • دومین جایزه جوانی جمعیت استان بوشهر برگزار می شود
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند