Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس صالحی امروز دوشنبه در نشست صمیمی با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه که در محل دانشکده علمی کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه برگزار شد، فرهنگ و هنر را حوزه بنیادین کشور دانست و ابراز داشت: زیر ساخت توسعه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... فرهنگ و هنر است و اگر در زیرساختها اتفاقات مثبتی بیفتد بدون شک راه برای دیگر اتفاقات خوب باز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امروز مجموعه خانواده کارکنان فرهنگ و هنر آینده ایران را ترسیم می کنند.

وی اظهار داشت: توسعه پایدار و همه جانبه بدون فرهنگ و هنر اتفاق نمی افتد و این مهم توسط اصحاب هنر اتفاق می افتد و مدیران و کارکنان فرهنگ و هنر وظیفه دارند اصحاب هنر را دور هم جمع کنند.

صالحی کارکنان فرهنگ و ارشاد را به نخ تسبیح حلقه فرهنگ کشور تشبیه کرد و بیان داشت: در این راستا با انگیزه و انرژی کار کردن یکی از نکات بسیار مهم محسوب می شود و انرژی منفی بین آنها سبب می شود اصحاب هنرهم احساس ناخوشایندی داشته باشند.

وی یکی از مشکلات وزارت فرهنگ و ارشاد را پرداخت حقوق کارمندان قراردادی از بودجه داخلی وزارت خانه دانست و تصریح کرد: همین امر سبب شده است فعالیت ها کاهش پیدا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ارتقاء انگیزش ها و رضایت سازمانی در حل مشکلات بسیار تاثیرگذار است و برای این کار نیاز به یک نوسازی درون سازمانی هستیم.

صالحی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: مجموعه تلاشهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۸ کلان پروژه تعریف می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از کارهایی که باید روی آن مفاهمه کنیم در این ۸ پروژه تقویت ظرفیت مردمی است که بیشتر وارد عرصه فرهنگ و هنر شوند.

صالحی افزود: دولت ها نمی توانند به تنهایی ته در منبع و نه در تصدی امور، منابع پایداری برای فرهنگ و هنر باشند لذا باید در جهتی حرکت کنیم که مردم را به عرصه فرهنگ و هنربیشتر وارد کنیم و سهم آنها را هم در منابع و هم در اجرا حداکثری کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان داشت: یکی دیگر از آن کلان پروژه ها برداشتن موانع تولید در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی گفت: تلاش می شود وزارت فرهنگ و ارشادی را با نگاه برنامه محور پیش ببریم و زبان مفاهمه را در ارتباط با فعالیت ها به زبان عمومی تبدیل کنیم تا بتواند ارزش افزوده تصاعدی داشته باشد.

جعفری تاکید کرد: رویکرد استان گرایی و عدالت استانی یا" ایران فقط تهران نیست" به عنوان یک رویکرد برای من مهم است و اعتقاد دارم پروژه های مختلف و تخصیص اعتبارات را به سمت مصرف در غیر تهران پیش ببریم.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال ۹۷ اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ و هنر خواهد افتاد و ابراز داشت: در استان کرمانشاه در پی امضاء تفاهم نامه یک فرصت برای حل مشکلات به وجود خواهد آمد تا بتوانیم به طرف شرایط بهتر در حوزه عدالت اجتماعی حرکت کنیم.

صالحی یادآور شد: رویکرد نشاط و امید آفرینی اجتماعی از نظر رهبر و رئیس جمهور مورد تایید است و به عنوان رویکرد حتما در برنامه های ملی و استانی مورد تعلق جدی است.

وی افزود: پس از حادثه زلزله این مسئله در مناطق زلزله زده بیشتر محسوس بود و از استانهای مختلف جهت ایجاد نشاط گروههای مختلف هنری در این مناطق حضور پیدا کردند.

کد خبر 4296238

منبع: مهر

کلیدواژه: عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه بوشهر کرمانشاه گرگان شیراز خرم آباد شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران کهگیلویه و بویراحمد یاسوج ماه مبارك رمضان اشتغال مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۴۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور و رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

انتخاب عاطفه خادمی، بر اساس ماده واحده تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی در جلسه اسفند سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز بر اساس مصوبه بهمن ۱۴۰۲ شورای معین این شورا به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسید.

پیش از این سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بود.

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است