Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - مديرکل حفاظت محيط زيست ايلام گفت: حدود 700 قطعه پرنده زنبورخوار که جوامع محلي به آنها سبز قبا نيز مي گويند در اريبشهت ماه امسال بر اساس برآورد کارشناسان حفاظت محيط زيست استان توسط زنبورداران تلف شده اند.

مازيار سليمان نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: در همين راستا پرونده پنج زنبوردار متخلف به مراجع قضايي براي رسيدگي بيشتر ارجاع داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: يکي از جيره هاي اصلي غذاي پرنده زنبورخوار را انواع زنبورها تشکيل مي دهد و کندوهاي زنبور عسل به عنوان يک غذاي سهل و در دسترس براي اين پرندگان محسوب مي شود.
سليمان نژاد با بيان اينکه اين پرندگان موجب بروز خسارت به زنبورداران مي شوند، يادآور شد: پرورش دهندگان زنبور براي کاهش زيان و ضرر و حفظ کندوهاي خود اقدام به مسموم کردن پرندگان با طعمه آلوده به سم مي کنند.
وي اضافه کرد: در روزهاي گذشته تعدادي از اين زنبورداران با حضور در اداره کل حفاظت محيط زيست استان ايلام خواستار رسيدگي به حمله گروهي پرندگان زنبورخوار به کندوهاي عسل شدند.
وي تاکيد کرد: کارشناسان محيط زيست روش هاي مختلفي براي حفاظت از کندوها و دفع حمله اين پرندگان به زنبورداران ارائه دادند که در اين روش ها ضمن حفاظت از کندوهاي عسل، پرندگان زنبورخوار نيز تلف نمي شوند.
سليمان نژاد اظهار کرد: همچنين با سازمان جهاد کشاورزي مذاکرات و مکاتباتي صورت گرفته است که در روزهاي آينده دوره هاي ترويجي براي زنبورداران در خصوص مقابله بي خطر با پرندگان زنبورخوار برگزار شود.
وي با بيان اينکه پرندگان زنبورخوار در نقاط مختلف استان از جمله آبدانان، ايلام و صالح آباد تلف شده اند، تاکيد کرد: هرگونه اقدام در مورد کشتن و از بين بردن پرندگان زنبورخوار جرم محسوب شده و با افراد خاطي برخورد قانوني صورت مي گيرد.
به گزارش ايرنا، بنا بر نظر کارشناسان، زنبورداران بايد به جاي استفاده از سم و مسموم کردن طعمه پرندگان از روش هاي ديگري براي فراري دادن آنها استفاده کنند که استفاده از مترسک، نصب بادکنک و بادبادک بزرگ در ارتفاع زياد، پرندگان شکاري بزرگ تربيت شده نظير شاهين و قرقي، استفاده از ضبط صوت با پخش صداي مهيب حيوانات و پرندگاني که زنبورخوارغذاي آنها است از جمله اين روش هاست.
يک هزار و 211 نفر از جمعيت 580 هزار نفري استان ايلام سالانه 600 تن عسل مرغوب از حدود 72 هزار واحد کلني برداشت مي کنند.
7172/6034
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۴۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ماجرای نجات یک پرنده هما در پنجشیر افغانستان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • (ویدئو) نجات و آزادسازی یک پرنده توسط یک هوادار فوتبال
  • (ویدئو) ماجرای نجات یک پرنده هما در پنجشیر افغانستان
  • ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد