Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-28@16:59:06 GMT

«روبی و جوجه‌ها» راهی جشنواره مطرح برزیلی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۴۷۱۶

«روبی و جوجه‌ها» راهی جشنواره مطرح برزیلی شد

فرهنگ > سینما - انیمیشن «روبی و جوجه‌ها» ساخته برادران نکویی از ایران به جشنواره انیما‌موندی برزیل راه پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انیمیشن «روبی و جوجه‌ها» به کارگردانی بابک و بهنود نکویی در بخش انیمیشن‌های کوتاه کودکان در جشنواره انیما موندی که یکی از جشنواره‌های معتبر انیمیشنی در جهان است، راه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

جشنواره بین‌المللی انیمیشن برزیل از سال 1993 در شهرهای ریودوژانیرو و سائوپائولو برگزار می‌شود و در کنار نمایش، رقابت آثار و برگزاری دوره‌های آموزشی، این جشنواره توزیع محتوای انیمیشنی به رسانه‌ها را در دستور کار دارد. این جشنواره با یک و نیم میلیون نفر بازدیدکننده جزو پربازدیدترین جشنواره‌های جهان است و از جمله جشنواره‌هایی است که جایره اول آن مجوز ورود به رقابت انیمیشن کوتاه جوایز اسکار را کسب می‌کند.

جشنواره انیما‌موندی بخش‌های مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به فیلم کوتاه، فیلم بلند سینمایی، فیلم کوتاه کودکان، فیلم بلند بلند کودکان و چند بخش ویژه اشاره کرد.

«روبی و جوجه‌ها» در بخش انیمیشن کودکان پذیرفته شده است. این انیمیشن که به سفارش مرکز صبا در استودیو گنبدکبود تولید می‌شود، پیش از این به بخش رقابتی جشنواره انسی 2018 نیز راه پیدا کرد و در جشنواره پویانمایی ملی که هفته گذشته در همدان برگزار شد، دو جایزه بهترین متحرک‌سازی و بهترین اثر سرگرم‌کننده را به دست آورد.

این مجموعه همچنین دو جایزه از دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران و جایزه بهترین کارگردانی انیمیشن از جشنواره جام‌جم را کسب کرده است. اثر دیگری از استودیو گنبدکبود به کارگردانی برادران نکویی با نام «استریپی» نیز سال 2016 در جشنواره انیماموندی پذیرفته شده بود.

57243

کلید واژه‌ها : انیمیشن - سینمای ایران - جشنواره‌های سینمایی -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انیمیشن سینمای ایران جشنواره های سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۴۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاپیتان به صورت آنلاین اکران شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اکران آنلاین (بر خط) فیلم سینمایی «کاپیتان»، دومین ساخته محمد حمزه‌ای از محصولات بنیاد سینمایی فارابی در شبکه فیلیمو آغاز شد.

«کاپیتان» روایت‌گر قصه ۲ پسربچه به نام عیسی و علی است که رؤیای فوتبالیست‌شدن دارند و در بخش کودکان سرطانی یک بیمارستان بستری هستند. آن ۲ تصمیم گرفته‌اند قبل از آخرین عمل سنگین علی، دور از چشم پزشکان و پرستاران به رؤیای خود دست پیدا کنند.

«کاپیتان» که در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش درآمد، فیلمی در گونه کودک و نوجوان است که از مضمون امید و گذشت بهره می‌برد و پاسداشت مقام پرستار و ادای دینی به کودکان سرطانی است؛ پانته‌آ پناهی‌ها، پژمان بازغی، امیرحسین بیات، بهار نوحیان، ارغوان شعبانی، شایان دارمی‌پور، پرهام غلاملو بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند و سید صابر امامی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشته است.

این فیلم حضور بسیار موفقی را تاکنون در جشنواره‌های مختلف سینمایی خارج از کشور تجربه کرده است.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888607

دیگر خبرها

  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • اکران آنلاین فیلم سینمایی «کاپیتان» آغاز شد
  • «با بابام» در شبکه پویا تماشایی می‌شود/ رونمایی از تیزر جدید
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» در یک جشنواره خارجی اکران می‌شود
  • انیمیشن «آوای ابرها» قصه کودکان مظلوم غزه/ کودکانی که نمی‌میرند
  • آغاز پخش «با بابام» از ۹ فروردین در شبکه پویا
  • کاپیتان به صورت آنلاین اکران شد
  • ماجراهای سوسو، بابا گازی و دوستان تازه اش در انیمیشن «موتورها»
  • «آخرین شیهه ...» از ایتالیا جایزه گرفت
  • «آخرین شیهه...» یک جایزه ویژه زنان گرفت