Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@20:41:09 GMT

سالانه 5 هزار تن گوشت در نهبندان توليد مي شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۵۲۰۴

سالانه 5 هزار تن گوشت در نهبندان توليد مي شود

خبرگزاري آريا - بيرجند ايرنا - مدير جهاد کشاورزي نهبندان گفت: سالانه 2 هزار و 120 تن گوشت قرمز و سه هزار و 264 تن گوشت سفيد در اين شهرستان توليد مي شود.

محمد مالکي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: نهبندان مهمترين توليدکننده گوشت قرمز و قطب پرورش شتر در خراسان جنوبي محسوب مي شود.
وي ادامه داد: در حال حاضر 283 هزار راس دام سبک، 2 هزار و 953 راس دام سنگين و 17 هزار و 74 نفر شتر در اين شهرستان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: همچنين 31 واحد مرغداري گوشتي به ظرفيت 544 هزار قطعه داراي پروانه بهره برداري و يک واحد مرغداري تخمگذار به ظرفيت 30 هزار قطعه در سال از ديگر پتاسيل هاي شهرستان در حوزه توليدات دامي است.
وي بيان کرد: در اين شهرستان اکنون 54 باب استخر پرورش ماهي گرمابي و هفت باب استخر پرورش ماهي سردآبي فعال است که ميزان توليد آبزيان در اين استخرها 116 تن در سال است.
وي اظهار کرد: وجود چهار مجتمع دامپروري سبک و سنگين، يک مجتمع گلخانه اي، 6 واحد فعال و نيمه فعال صنايع تبديلي و تکميلي، 12 صندوق خرد زنان روستايي به تعداد 408 نفر عضو و ده ها تشکل توليدي و خدماتي از مهمترين پتانسيل ها و قابليت هاي بخش کشاورزي اين شهرستان است.
وي يادآور شد: بخش کشاورزي به عنوان محور توسعه شهرستان حدود 56 درصد از شاغلان شهرستان را به خود اختصاص داده است.
مدير جهاد کشاورزي نهبندان سطح زير کشت محصولات زراعي شهرستان را 6 هزار و 838 هکتار با ميزان توليد 53 هزار و 384 تن ذکر کرد و گفت: همچنين سطح زير کشت محصولات باغي نيز سه هزار و 581 هکتار با ميزان پنج هزار و 335 تن است.
مالکي بيان کرد: عمده محصولات زراعي شهرستان گندم، جو، پنبه، علوفه و محصولات زراعي باغي شامل پسته، انار، خرما، زيتون و انگور است.
وي در ادامه با بيان اينکه در اين شهرستان 936 رشته قنات و چشمه و 312 حلقه چاه کشاورزي وجود دارد، اظهار کرد: از اين منابع ميزان 138 ميليون مترمکعب آب در سال استحصال مي شود.
وي اضافه کرد: 40 درصد از اين آب استحصالي EC کمتر از پنج هزار و 60 درصد بالاتر از پنج هزار دارد و تاکنون هزار و 836 هکتار از اراضي کشاورزي اين شهرستان تجهيز و نوسازي شامل تسطيح و يکپارچه سازي و اجراي خطوط انتقال آب در داخل مزارع شده است.
وي به چهار مجتمع دامپروري مهم شهرستان اشاره کرد و افزود: مجتمع شتر پرواري جنگ نهبندان با ظرفيت پنج هزار نفر و 112 واحد به مساحت 30 هکتار در حومه شهر بوده که از اين تعداد20 واحد آن فعال است.
وي ادامه داد: مجتمع گاو شيري اکبرآباد به ظرفيت 320 راس و 16 واحد به مساحت 84 هکتار بوده که تمامي واحدها واگذار شده و اکنون 10 واحد فعال است.
وي يادآور شد: مجتمع پرواربندي بره شيشک نهبندان با ظرفيت 15 هزار راس دام و 132 واحد به مساحت 30 هکتار و مجتمع پرواربندي بره اطلس شوسف با ظرفيت 15 هزار راس دام و 102 واحد به مساحت 30 هکتار است که 81 واحد واگذار شده و اکنون يک واحد فعال است.
وي با اشاره به وجود مجتمع گلخانه اي نهبندان به مساحت 30 هکتار و 54 واحد، اظهار کرد: در حال حاضر تنها 2 واحد اين گلخانه فعال است اما 23 نفر متقاضي براي واگذاري واحدهاي غيرفعال ثبت نام کردند که در آينده نزديک و پس از طي مراحل قانوني اين واحدها واگذار خواهد شد.
نهبندان جنوبي ترين شهرستان خراسان جنوبي داراي 26 هزار و 94 کيلومتر مربع وسعت و 57 هزار و 258 نفر جمعيت يکي از شهرستان هاي مرزي استان است.
7557* 6054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۵۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است

مهدی غیب اللهی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در دیدار با جمعی از متقضایان سرمایه گذاری در پهنه‌های دامپروری میبد گفت: ۱۲۰ هزار دام سنگین و ۶۵۰ هزار دام سبک در دامپروری‌ها و مجتمع‌های دامی استان وجود دارد.

وی افزود: سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود که از این میزان گوشت قرمز، ۱۲ هزار تن گوشت گاو و گوساله و ۶ هزار تن گوشت گوسفندی است.

غیب اللهی با بیان اینکه ۷۰ درصد ذائقه مردم استان گوشت گوسفندی است، اظهار داشت: سه هزار تن نیازمندی‌های گوشت گوسفندی استان را از استان‌های همجوار تامین می‌کنیم که با احداث مگافارم‌ها و مجتمع‌های دامپروری و دامداری‌های سبک، در بازده زمانی ۳ تا ۵ سال به دنبال خودکفایی در تامین گوشت قرمز در استان هستیم.

وی درباره درخواست برخی سرمایه گذاران برای ایجاد مجتمع‌های دامپروری تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم در زمینه آب، برق و گاز را برای متقاضیانی که می‌خواهند در ایجاد مجتمع‌های دامپروری سرمایه گذاری کنند، ایجاد می‌کنیم تا شاهد توسعه صنعت و احداث و افتتاح مجتمع‌های دامپروری در شهرستان میبد باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ۷۰ درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است