Web Analytics Made Easy - Statcounter

فقدان داروخانه شبانه روزی و درمانگاه خصوصی جهت رفع بخشی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهر، از اصلی‌ترین مطالبات مردم فیض آباد است. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، شهر فیض آباد با جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر در مرکز شهرستان مه ولات خراسان رضوی واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهر ابتدای شروع جاده 91 ایران است که تا بندر جاسک در دریای عمان ادامه می‌باید.

یکی از مشکلات اساسی این شهر کمبود زیرساخت‌های حوزه سلامت و درمان است. خدمات درمان، پزشکی و بهداشتی نیازمند ارتقاء و  تنها مرکز درمانی در این شهر بیمارستان امام رضا(ع) فیض‌آباد است که وظیفه خدمت‌رسانی در تمامی حوزه‌های درمانی را برعهده دارد. نبود داروخانه شبانه روزی و درمانگاه خصوصی در جهت رفع بخشی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهر، از اصلی‌ترین مطالبات مردم فیض آباد است.

به جای داروخانه باید به بیمارستان برویم

یکی از شهروندان فیض آبادی با اشاره به مشکلات حوزه درمان در این شهر اظهار داشت: شما اگر نیمه شبی احتیاج به یک قرص سردرد یا تزریق آمپول ساده داشته باشید نه درمانگاه شبانه‌روزی برای درمان سرپایی در این شهر وجود دارد و نه یک داروخانه شبانه‌روزی که بتوانید داروهای مورد نیازتان را تامین کنید.

وی ادامه می‌دهد: واقعاً این موضوع مشکلات زیادی را برای ساکنان شهر به وجود آورده است. اینکه برای یک اقدام ساده درمانی بخواهیم به بیمارستان مراجعه کنیم منطقی نیست و زمان زیادی را هدر می‌دهد. مهم‌تر از اینها اگر قرار باشد هر شهروند فیض آبادی برای خرید قرص سرماخوردگی یا خرید چسب زخم و باند هم به بیمارستان مراجعه کند، آیا بیمارستان ظرفیت این همه مراجعه‌کننده را داراست؟

یک شهروندی فیض‌آبادی دیگر که به گفته خودش به تازگی برای انجام یک آزمایش خون در حدود 2.5 ساعت در بخش آزمایشگاه بیمارستان فیض‌آباد در نوبت بوده گفت: فیض آباد دارای یک آزمایشگاه خصوصی نیست و مردم فیض‌آباد برای انجام هر آزمایشی باید به بیمارستان امام رضا(ع) مراجعه کنند که این موضوع سبب شلوغی بسیار زیاد در بیمارستان شده است.

وی ادامه می‌دهد: اولاً بیمارستان مذکور ظرفیت پذیرش این میزان مراجعه‌کننده را ندارد، از طرف دیگر اولویت در بیمارستان با موارد اورژانسی است نه آزمایش‌های معمولی.  هیچ جا هم مرسوم نیست که برای انجام یک آزمایش خون ساده بخواهی در صف چند ساعته آزمایشگاه یک بیمارستان معطل شوی. حداقل خواسته شهروندان فیض آباد از مسئولان شهر درخواست مساعدت جهت راه‌اندازی آزمایشگاه خصوصی در این شهر و نیز داروخانه و درمانگاه شبانه روزی است.

پیگیر اعطای مجوز آزمایشگاه هستیم

سیدمحمد خوش‌نواز نائب رئیس شورای اسلامی شهر فیض آباد در واکنش به  این موضوع ضمن تائید مشکلات به وجود آمده برای شهروندان فیضآبادی به دلیل عدم وجود داروخانه شبانه‌روزی اظهار داشت: اتفاقاً هفته گذشته در جلسه شورای شهر در همین باره گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

وی ادامه می‌دهد: متاسفانه طبق قانون در ازای هر 65 هزار نفر یک داروخانه شبانه روزی امکان فعالیت دارد. برای کمتر از این جمعیت مجوز داده نشده و توجیه اقتصادی برای تاسیس داروخانه شبانه‌روزی ندارد. ولی شورا آماده همکاری با بخش خصوصی است. اگر شخصی آماده راه‌اندازی با هزینه خودش باشد استقبال می‌کنیم.

خوش‌نواز با اشاره به لزوم مراجعه به بیمارستان امام رضا(ع) برای مشکلات درمانی و نیز خرید دارو بعد از ساعت 10 شب افزود: برحسب همین قانون تربت حیدریه حتی دارای فقط دو داروخانه شبانه روزی است. در بحث درمانگاه نیز از آنجایی که درمانگاه حکیم بیش از یک سال است تعطیل شده، فیض‌آبادی‌ها باید برای یک ویزیت ساده پزشکی به بیمارستان مراجعه کنند که این موضوع حجم مراجعه به بیمارستان را افزایش داده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر فیض‌آباد با اشاره به نبود آزمایشگاه در فیض‌آباد از وجود سه متقاضی تاسیس آزمایشگاه در سطح شهر خبر داد و بیان داشت:  امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تا یک ماه دیگر تکلیف آزمایشگاه را روشن کنیم.

وی همچنین با اشاره به مشکلات و کمبودهای بیمارستان امام رضا(ع) افزود: این بیمارستان نیازمند بررسی و تخصیص بودجه برای بخش‌های مختلف به ویژه بخش اطفال این بیمارستان که از کمبود امکانات رنج می‌برد، می‌باشد.امیدواریم بتوانیم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بودجه خوبی برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان تخصیص دهیم.

گزارش از صادق عسکری

انتهای پیام/م

R41347/P1486/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۵۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید

دکتر شیرجنگ گفت: رادیولوژی پرتابل - سرکانتر - ساک شن و تخت‌های اتاق عمل از جمله دستگاه‌هایی هستند برای بیمارستان خریداری شده است.

وی افزود:خرید دستگاه اتوآنالایزر برای آزمایشگاه نیز خریداری شده که تا یکماه آینده نصب خواهد شد و با نصب آن مشکلات آزمایشگاه رفع می شود ولی برای راه اندازی آن و نصب دستگاه‌های جانبی ۱.۵ میلیارد تومان هزینه نیاز است که از خیرین درخواست می کنیم برای بروز کردن آن ما را یاری کنند.

وی گفت: مجوز اصلی برای احداث بخش اتاق‌های عمل در فضای ۳ هزار متر مربع بیمارستان با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان گرفته شده است که با احداث آن دیگر نیاز به ارجا ع بیماران به سایر شهر‌ها نخواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • فیلمی از هوای بارانی و دلنشین انابد
  • فعالیت شبانه‌روزی ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی
  • به صدا درآمدن زنگ روز معلم در مدرسه دخترانه شهید امام بخش + تصاویر
  • ۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته از داروخانه های پارس آباد
  • برپایی نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) صالح آباد + تصاویر
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر