Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، حجت الاسلام محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری هرمزگان با تشریح آثار زیانبار پدیده قاچاق کالا و ارز بر پیکره اقتصاد کشور، خواستار اهتمام ویژه مسئولین دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس به موضوع مقابله با قاچاق سازمان یافته و برخورد قانونی با اخلالگران در نظام اقتصادی کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام محمد صادق اکبری پیش ازظهر دوشنبه در حاشیه بازدید سرزده از دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس گفت: بهبود وضعیت خدمت رسانی، تسهیل مراجعات مردم به واحد‌های قضایی و بهره گیری از دادرسی الکترونیک به عنوان گامی موثر برای تحقق عدالت آسان در زمره مهمترین اهداف و برنامه‌های دادگستری کل استان هرمزگان قرار دارد.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه، ضمن دیدار صمیمانه و رو در رو با قضات و کارکنان دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس، با اعلام رضایت از عملکرد این مجتمع، دستورات لازم را به منظور تسریع در روند رسیدگی‌ها و رفاه حال مراجعان صادر کرد.
وی خطاب به دادستان و دیگر مسئولان دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس با اشاره به سیاست‌های ابلاغی قوه قضائیه در خصوص ثبت پرونده‌های قضایی، خواستار برنامه ریزی، تلاش مضاعف و کار جهادی به منظور تسریع در روند تحقیقات، رسیدگی و اجرای احکام شد و در ادامه بر لزوم توجه ویژه به صیانت از حقوق شهروندی در جریان دادرسی‌ها تأکید کرد.
حجت الاسلام اکبری در بخش دیگری از بیانات خویش با اشاره به نقش خطیر دادسرا در پاسداری از حریم امنیت مردم بر ضرورت برخورد قانونی و بدون اغماض با مخلان نظم و امنیت عمومی تأکید کرد.
رئیس شورای قضایی استان هرمزگان گفت:یکی از اولویت‌های راهبردی دستگاه قضایی استان، برنامه ریزی به منظور کاهش زمان رسیدگی‌ها می‌باشد که در همین راستا روند دادرسی در بسیاری از حوزه‌های قضایی به روز می‌باشد و بسیاری از پرونده‌ها در همان ماه اول، پس از رسیدگی و صدور حکم به مختومه شدن می‌انجامند و در برخی از شعب نیز به لحاظ کثرت و پیچیدگی پرونده ها، لزوم احقاق حق و نیاز به تکمیل تحقیقات، زمان بیشتری به منظور رسیدگی مصروف می‌گردد.
وی افزود: بهبود وضعیت خدمت رسانی، تسهیل مراجعات مردم به واحد‌های قضایی و بهره گیری از دادرسی الکترونیک به عنوان گامی موثر در جهت تحقق عدالت آسان در زمره مهمترین اهداف و برنامه‌های دادگستری کل استان هرمزگان قرار دارد.
این مقام قضایی گفت: افزایش شعب رسیدگی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس موجبات ارتقاء دقت، تسریع در روند رسیدگی و کاهش حجم تراکم پرونده‌ها را فراهم سازد.
برای تحقق اهداف برنامه عملیاتی سال ۱۳۹۷ دادگستری کل استان هرمزگان و به منظور نظارت بر حفظ حقوق شهروندی، حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان بازدید سر زده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس، ضمن مشاهده روند رسیدگی‌ها در شعب مختلف این دادسرا، از سوی مسئولین مربوطه در جریان آمار ورودی پرونده و عملکرد این مجتمع قضایی قرار گرفت.
در جریان این دیدار، ابوالفتح ابوالهادی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان، گزارشی از آمار، عملکرد و برنامه‌های دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس ارائه نمود.
همچنین رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با تعدادی از مراجعین دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس گفتگو نمود و پس از استماع مطالبات شهروندان، دستورات لازم را به منظور رسیدگی به مسائل مطرح شده صادر کرد.

منبع: مهر
انتهای پیام/ز
تاکید رئیس کل دادگستری هر مزگان بر لزوم مقابله باقاچاق سازمان یافته و برخورد بااخلالگران نظام اقتصادی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/متصدی برکنار شد

عباس نوروزی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص فیلم منتشر شده از مجموعه ورزشی شهدای لواسان که در آن مکان ورزشکاران آقا و خانم بدون حجاب و به صورت مختلط تمرین می‌کردند، گفت: پس از آگاهی از این اقدام رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

نوروزی از معرفی افراد خاطی توسط سرپرست شهرداری لواسان خبر داد و گفت: با این افراد برخورد قضائی و مسؤولان و متصدیان مجموعه ورزشی برکنار شده اند.

دادستان عمومی و انقلاب لواسانات عنوان کرد: با پایان تحقیقات پرونده جهت ادامه رسیدگی برای مرجع قضائی ارسال می‌شود.

کد خبر 6087091

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/ متصدی برکنار شد
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/متصدی برکنار شد
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی