Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:43:54 GMT

ایران با کمبود 40 میلیون متر مربع فضای آموزشی مواجه است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۶۲۰۰

ایران با کمبود 40 میلیون متر مربع فضای آموزشی مواجه است

ایلام - ایرنا - معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: با وجود تلاش های صورت گرفته هم اینک 40 میلیون متر مربع کمبود فضای آموزشی در کشور وجود دارد.

به گزارش ایرنا، علی شهری روز دوشنبه در بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان ایلام افزود: سرانه فضای دانش آموزی در کشور هم اینک 5/18 متر مربع است که باید به استاندارد بیش از هشت متر مربع افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اگرچه در طول سال های گذشته اقدام های زیادی برای بازسازی، مقاوم سازی و توسعه مدارس در کشور انجام گرفته ولی همچنان در این حوزه به مشارکت مردمی نیازمند هستیم.
معاون سازمان نوسازی مدارس کشور به اقدام های این سازمان در توسعه مدارس اشاره کرد و گفت: طی 12 سال گذشته 70 هزار کلاس درس مدارس کشور تخریب و مورد بازسازی قرار گرفته اند.
شهری افزود: علاوه بر این در این مدت 30 هزار کلاس درس فرسوده و غیر استاندارد در مناطق مختلف شهری و روستایی کشور توسط این سازمان مقاوم سازی شده است.
شهری اظهار کرد: خوشبختانه با این اقدام های اساسی انجام گرفته ایران هم اکنون در این زمینه در ردیف کشورهای موفق دنیا قرار دارد.
وی همچنین به وضعیت مقاوم سازی مدارس در ایلام اشاره کرد و گفت: در این استان با تدبیری که در پیش گرفته شده اقدام های مناسبی انجام و اکنون در ردیف استان های برتر کشور قرار دارد.
وی اضافه کرد: علی رغم تلاش دولت ها و مجالس در حوزه مدرسه سازی که در تاریخ کشور ماندگار خواهد ماند ولی همچنان برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند مشارکت افراد خیر و نیکوکار هستیم.
بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان ایلام صبح امروز با حضور جمعی از مسوولان کشوری و محلی در مجتمع امور تربیتی ایلام برگزار شد.
جشنواره خیران مدرسه ساز همه ساله اردیبهشت ماه با هدف جلب مشارکت های مردمی برگزار می شود.
7171/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي مدرسه سازي جشنواره خيرين مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود

قهرمان رحمانی مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی در مراسم تودیع و معارفه با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام جزو اولویت‌ها است، گفت: با جذب هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال مدارس نیمه‌تمام استان تکمیل می‌شود و مدارس جدید ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای‌آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستان‌ها است، لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستان‌ها و ۸ طرح نیمه‌تمام می‌توان گام مؤثری در توسعه فضا‌های آموزشی استان برداشت.

پیام صدقی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی هم در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با تأکید بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه‌سازی، گفت: ظرفیت‌های بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه‌سازی استفاده کرد.

وی افزود: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است.

صدقی اضافه کرد: جهاد مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود