Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن سلمان نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس گفت: می خواهیم پیمایش وسیعی از وضعیت سالمندی را در کشور ترسیم کنیم.

وی ادامه داد: با این پیمایش، بانک جامع سالمندی راه اندازی می شود و براساس آن بسیاری از شاخص های سالمندی از تعداد جمعیت گرفته تا وضعیت درآمدی آنها تعیین خواهد شد.

سلمان نژاد گفت: همچنین از طریق این پیمایش ملی، وضعیت معیشت، میزان درآمد، وضعیت استقلال و سلامت، توانمندی، محیط سلامت و پیوندهای اجتماعی سالمند بررسی و مشخص می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندی افزود: البته این پیمایش فعلا به صورت پایلوت در سه شهر اجرا می شود و سپس در تمام کشور اجرایی خواهد شد.

وی گفت: بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران در سال 95 تعداد سالمندان کشور، 7 میلیون و 450 هزار نفر است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۶۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مدرسی بعد از ظهر دوشنبه در نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج فارس بوشهر با اشاره به موافقت رئیس سازمان انرژی اتمی در ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس گفت: ایجاد دانشکده علوم هسته‌ای با توجه به ظرفیت‌های این عرصه امری مهم و ضروری است.

رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر نقش مهم هوش مصنوعی در جامعه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: استفاده از هوش مصنوعی در تمام ابعاد زندگی افراد جامعه بشری ورود کرده و نقش آن را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی جایگاه استان بوشهر با موقعیتی استراتژیک آن هوش مصنوعی را یکی از حوزه‌های مزیتی این عرصه دانست و تصریح کرد: دانشگاه خلیج فارس در حوزه هوش مصنوعی و علوم داده شروع به کار کرده که امید می‌رود نتیجه آن ارتقا هوش مصنوعی در کشور و امنیت سایبری باشد.

کد خبر 6085770

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود
  • رصد اقدام دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور
  • رصد اقدام های دستگاههای اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور
  • گزارش ملی رصد سالانه وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور منتشر می‌شود
  • اجرای طرح پایلوت و رایگان غربالگری شناسایی اختلالات شناختی سالمندان
  • دستاورد‌های کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی / دبیرخانه دائمی کنفرانس در دانشگاه شریف ایجاد می‌شود
  • حسینی‌پور رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شد
  • محمد مخبر حکم جدید صادر کرد