Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:رییس سازمان اوقاف درپاسخ به مخالفان سیاسی شدن مسابقات بین المللی قرآن گفت: کسانی که معتقدند مسابقات قرآن نباید سیاسی شود سخت در اشتباه هستند زیرا ما باید سیاست از نگاه قرآن کریم، روایات ومبانی فکری رهبر معظم انقلاب را مدنظر قراردهیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ظهر امروز (دوشنبه 24 اردیبهشت) در نشست مشترک ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور و مسئولان کمیته های ستاد برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم که در هتل ارم برگزار شد با اشاره به اینکه تمامی نقاط قوت این مسابقات به موجب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، نظام و انقلاب اسلامی حاصل شده است، اظهار داشت: زمانی که مقام معظم رهبری دو ساعت برای مسابقات بین المللی قرآن کریم زمان خود را گذاشتند نشان می دهد که سایر مسئولان به تبع رفتار رهبری باید حداقل 15 دقیقه از زمان خود را به برنامه های قرآنی و ترویج فرهنگ و آموزه های قرآن در بخشها و دستگاه های مختلف اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما امروز نیازمند ارزیابی کلی از مجموعه فعالیت های مسابقات بین المللی قرآن کریم هستیم تا از این رو نقاط قوت و ضعف ما شناخته شده تا بتوانیم برای پوشش بهتر مسابقات سال آینده راهکارهای مناسبی را ارایه کنیم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ما مسابقات بین المللی قرآنی در سطح برگزاری جمهوری اسلامی ایران را در سایر دنیا نمی توانیم پیدا کنیم، خاطرنشان کرد: جهت گیری مسابقات بین المللی قرآن کریم باید به سمتی برود که متناسب با وجهه کشور ما باشد زیرا ما در کشوری زندگی می کنیم که بر مبنای قرآن کریم انقلاب اسلامی آن شکل گرفته است. از این منظر امتیاز مسابقات بین المللی قرآن نسبت به سایر کشورها جهت دار بودن، انقلابی بودن و استکبارستیزی آن مطرح است.

حجت الاسلام محمدی یادآور شد: برخی معتقدند مسابقات بین المللی قرآن کریم نباید سیاسی شود اما این امر اشتباه است. ما از نگاه کلام الله مجید، روایات و مبانی فکری انقلاب و رهبر معظم انقلاب باید سیاست را مدنظر قرار دهیم و در این امر آنچه که نباید در جهت کارهای ما قرار گیرد خط و خطوط سیاسی است.

وی افزود: امروز پرچمداران قرآن یعنی همان جامعه قرآنی کشور باید برای رفع مهجوریت قرآن کریم، انقلابی و جهادی وارد میدان عمل شوند تا از این رهگذر فاصله مردم با قرآن کریم از میان برود.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه قرآن کریم دارای برکات فراوانی است و تا جایی که توان داریم باید برای این کتاب آسمانی قدم برداریم، تصریح کرد: از امروز همکاران ما در سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین سایر دستگاه های همکار باید برای سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران برای سال آینده برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

حجت الاسلام محمدی ابراز داشت: یکی از نکاتی که باید مورد توجه همگان قرار بگیرد ارتباط مستمر با متسابقین مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران است، در واقع علاوه بر برگزار کردن مسابقات ما یک رسالت انقلابی نیز بر دوش خود داریم و آن هم آموزش های قرآنی و حمایت از کشورهای ضعیف در عرصه فعالیت های قرآنی است.

وی با ارایه طرح پیشنهادی برای ارتباط مستمر با متسابقین بیان کرد: در جلسه ای که متسابقین این دوره از مسابقات بین المللی قرآنی جمهوری اسلامی دارند برخی از کارشناسان اعتقاد به ضرورت آموزش داشتند. در واقع کارشناسان معتقدند که در ایران اسلامی باید با سایر متسابقین و داوران ارتباط لازم برقرار شود زیرا این امر باعث پیشرفت طرفین خواهد شد.

لازم به ذکر است، در نشست افکارسنجی سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم توسط کارشناسان و اساتید قرآنی طرح هایی برای اجرای هرچه بهتر سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ارایه شد.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران برجام کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مساجد دولت ماه رمضان خروج آمریکا از برجام نمایشگاه کتاب ستاد عالی مسابقات قرآن مسابقات بین المللی قرآن کریم حجت الاسلام محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی

مسئولان برگزاری جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی در نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم بیان کردند که برگزاری این جشن یک خاطره شیرین تربیتی و معنوی است.

این برگزارکنندگان افزودند به همین خاطر در نمایشگاهی که با شعار تربیت قرآنی گشایش یافته است، این مراسم معنوی برگزار شده است.

این مسئولان همچنین ابراز امیدواری کردند که در سال‌های آینده نیز با تعداد بیشتری بتوانند در چنین فضا‌های معنوی جشن تکلیف برگزار کنند.

نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقامات کابل و برخی کشور‌های اسلامی در کابل گشایش یافت.

این نمایشگاه با شعار «جامعه افغانی، تربیت قرآنی» برای یک هفته در ۲۵ غرفه درحال برگزاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات
  • جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند