Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد صفدری با اشاره به آغاز پیک بیماری‌های روده‌ای اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی خوزستان این استان یکی از کانون‌های بومی بیماری التور (وبا) به شمار می‌رود. این موضوع اهمیت رسیدگی به موقع و مستمر در خصوص وضعیت منابع آلودگی روباز و گسترده مثل جوی‌های روباز را بیشتر نشان می‌دهد. 

وی افزود: بر این اساس بحث لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز به عنوان یکی از مصوبات اصلی و لازم‌الاجرای شورای سلامت خوزستان مصوب شد تا هر شهرستان نسبت به لایروبی جوی‌های روباز و آهک‌پاشی اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: استاندار خوزستان موضوع لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز را در جلسه شورای سلامت در دستور کار قرار داد و مقرر شد که معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز و مراکز بهداشت هر شهرستان گزارشی از وضعیت اقدام شهرستان‌ها اعلام کنند.

صفدری با بیان اینکه عملکرد بهاره شهرستان‌ها در خصوص لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز نشان‌دهنده وضعیت مطلوبی نیست، افزود:بالغ بر نیمی از شهرستان‌ها عملکرد زیر 50 درصد در خصوص لایروبی و آهک‌پاشی داشته‌اند. 

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع نیاز است که شهرداری‌ها در شهرها و بخشداری‌ها یا دهداری‌ها در حوزه روستاها در این زمینه اقدام کنند. 

مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: در جلسه آینده شورای سلامت شهرستان‌هایی که عملکرد مقتضی در بحث کنترل آلودگی‌ها نداشته باشند در قالب گزارشی معرفی می‌شوند و باید فرمانداران در این خصوص توضیح دهند. 

 

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 دانشگاه علوم پزشکی شرایط آب و هوایی شهرداری روباز موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید روح الله موسوی بیان کرد: محیط زیست بدون آلودگی در نهایت سلامت انسان‌ها را تضمین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از پلاستیک به یکی از بحران‌های زیست محیطی کره زمین تبدیل شده است افزود: استفاده از مواد پلاستیکی به حدی زیاد شده که برای زمین بحران ایجاد کرده و زندگی بسیاری از حیوانات به دلیل آلودگی محیط زیست با مواد پلاستیکی به خطر افتاده است.

موسوی اظهار کرد: به همین دلیل باید از دوران دانش‌آموزی کودکان و نوجوانان آموزش ببینند تا از مواد پلاستیکی کمتر استفاده کنند و زباله‌های پلاستیکی را در محیط و طبیعت رها نکنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا به خانواده‌های خود نیز برای حفظ محیط زیست اطلاع رسانی و آگاهی بخشی کنند.

دیگر خبرها

  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی