Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:کتاب مرگ تاجرانه مشتمل بر بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در موضوع شهید و شهادت و همچنین رهنمودهای ایشان به مسئولان، خانواده‌های معظّم شهدا و اقشار مختلف در این زمینه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  به نقل از نشر انقلاب اسلامی ،در مقدمه‌ی کتاب حاضر آورده شده است، نیروهای مؤمن انقلابی در همه‎ی شرایط باید آماده‎‌ی مبارزه و جانفشانی در برابر دشمن باشند و اصل وجود این روحیّه، از عوامل بازدارنده‌ی دشمن در همه‌ی جبهه‌های نبرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروی ایثارگر انقلابی در کارزار حق و باطل بر اساس نصّ قرآن کریم میداند که یکی از دو عاقبت نیک در برابر او است: یا دشمن را از سر راه پیشرفت جامعه برمیدارد، یا خودْ شربت شهادت مینوشد و به مقام «عند ربّهم یرزقون» راه مییابد.

شهید در فرهنگ اسلامی از ارج و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ثوابها و درجات عظیمی برای او ذکر شده است. حضرت امام خمینی (قدّس‌سرّه) که قافله‌سالار کاروان شهدای انقلاب اسلامی است در این زمینه میفرمایند: «درباره‌ی شهید آنقدر از اسلام و اولیاء اسلام روایات وارد شده است بر فضل شهید که انسان متحیّر میشود. در روایتی از رسول اکرم (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) نقل شده است که ... شهید نظر میکند به وجه‌الله و این نظر به وجه‌الله راحت است برای هر نبی و هر شهید. این آخر چیزی است برای انسان، آخرین کمالی است که برای انسان است.»

رهبر معظّم انقلاب اسلامی که از سال 42 در مسیر جهاد و مبارزه برای تحقّق حاکمیّت اسلام گام نهاده و خود نیز تا مرز شهادت پیش رفته است، در بیانات متعدّدی به موضوع شهید و شهادت پرداخته‌اند. ایشان بارها در تشییع پیکر مطهّر شهدا شرکت کرده و به زیارت قبور مقدّس شهدا رفته و برپاکنندگان یادواره‌های شهدا را تکریم کرده‌اند. همچنین ایشان با اهمّیّت ویژه‌ای که برای خانواده‌ی معظّم شهدا قائل هستند از ابتدای انقلاب تا کنون دیدارهای متعدّدی را با این اسوه‌های صبر و استقامت داشته‌اند. گاهی میزبان این عزیزان بوده‌اند و در بسیاری از موارد خود به منازل ایشان رفته‌اند. یکی از دیدارهای همیشگی ایشان در سفرهای استانی، دیدار با جمع زیادی از خانواده‌های محترم شهدا و حضور در منزل چند شهید از شهدای آن دیار است.

باب شهادت با وجود جهاد در دفاع از حرم اهل بیت(علیهم‌السّلام) هنوز مفتوح است و معظّم‌له با توجّه به اهمّیّت دفاع از حرم و انقلاب اسلامی در بیرون از مرزها، دیدارهای متعدّدی را نیز با خانواده‌های معظّم شهدای مدافع حرم داشته‌اند.

تکریم شهدا و خانواده‌های مکرّم ایشان به شهدای ایرانی محدود نمی‌شود و ایشان مجاهدان لبنانی، افغانستانی، پاکستانی، عراقی و یمنی را نیز مورد تفقّد و توجّه قرار داده‌اند.

کتاب مرگ تاجرانه توسط انتشارات انقلاب اسلامی در آستانه‌ی برپایی سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چاپ و منتشر شد.

پایان پیام/37

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران برجام کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد دولت مساجد ماه رمضان دونالد ترامپ خروج آمریکا از برجام ترامپ و برجام مرگ تاجرانه شهید و شهادت رهبر معظ م انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۷۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره ۷۲۸شهید والامقام شهرستان سلماس 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حجت الاسلام دیر باز نماینده مردم اذربایجان غربی در خبرگان رهبری در ایین با اشاره به جان فشانی شهدای انقلاب اسلامی گفت: شهدا با نثار خون پاک خود عزت و اقتدار را به ملت ایران اسلامی به ارمغان اوردند 

او با اشاره به خصایص و سیره و روش شهدای انقلاب اسلامی بخصوص شهدای سلماس کفت؛ شهدا با نثار خون پاک خود درخت تنومند انقلاب اسلامی را ابیاری کردند. 

حجت الاسلام دیرباز همچنین به توطئه‌های دشمنان شوم دشمنان افزود: ملت ایران اسلامی با اطلاعات از فرامین رهبر معظم انقلاب و با هوشیاری و بصیریت تمامی نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر اب کردند 

این ایین با شکوه با مداحی حاج مهدی رسولی از مداحان برجسته کشوری به کار خود پایان داد.

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی به الگویی برای آزادیخواهان جهان تبدیل شده است
  • برگزاری یادواره ۷۲۸شهید والامقام شهرستان سلماس 
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی در آینده منطقه جایی ندارند/ ایران مقاومت را در جهان تقویت کرد
  • گزارش تصویری دیدار اعضای تیم ملی فوتسال با رهبر انقلاب اسلامی
  • تصویری دیده نشده از شهید زاهدی در کنار حاج قاسم و شهید کاظمی
  • ایران اسلامی امنیت، عزت و افتخار خود را مرهون خون شهدا است
  • شهادت ۵۲ فلسطینی دیگر در غزه/ شمار شهدا به ۳۴ هزار و ۷۳۵ نفر رسید
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • رهبر انقلاب: آنچه امروز در غزه اتفاق می‌افتد، راه را نشان خواهد داد
  • ببینید | حضور رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا در منزل شهید زاهدی برای ابلاغ سلام رهبر انقلاب