Web Analytics Made Easy - Statcounter

آذری جهرمی با اشاره به ضرورت یکپارچه سازی شبکه مخابرات جهت ارایه کیفیت یکپارچه، گفت: منابع فرکانسی در کشور محدود است، بنابراین هیچ چیز نمی تواند جای شبکه ثابت را بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز (دوشنبه) صبح محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در مرکز نهری مخابرات، مرکز عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران را با حضور سبحانی فر رییس کمیته ICT مجلس و باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز عملیات شبکه (NOC) مکانی تخصصی متمرکز است که مدیران و متخصصان شبکه از طریق آن یک یا چندین شبکه را مدیریت، کنترل و پایش می کنند. در واقع نگهداشت بهینه عملکرد شبکه، سرویس و کانال های ارتباطی وظیفه کلی این مرکز است.

محمدجواد آذری جهرمی در آیین افتتاح این مرکز با بیان اینکه دنیا با سرعت بسیار زیادی رشد کرده است و‌به صورت پیوسته نیاز مردم نیز توسعه پیدا کرده است، گفت: در برهه ای از زمان اقتضائات ایجاب می‌کرد که به صورت استانی اقدامات صورت گیرد اما امروز پیشرفت ها مفاهیم سابق را بی معنا کرده است.وی با اشاره به ساختار شرکت مخابرات ایران در حوزه ارایه خدمات داده در ۳۱ استان کشور، افزود: هم اکنون نیاز به سرمایه گذاری ها و صرف هزینه های جداگانه وجود دارد، در حالیکه با یک کیفیت غیر یکپارچه مواجه هستیم.

آذری جهرمی مشکلات موجود در شبکه شرکت مخابرات را مشکلات شبکه ارتباطی کشور دانست و اظهار کرد: اگرچه شبکه مادر مخابراتی به شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت گفته می شود اما وزن شبکه شرکت مخابرات از آن کمتر نیست چراکه کل شرکت های FCP که خدمات ADSL ارایه می دهند و شبکه علمی کشور و سازمان های دولتی و‌خصوصی از شبکه شرکت مخابرات ایران استفاده می کنند.

عضو‌ کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه درآمد شرکت مخابرات ایران در حوزه ثابت علیرغم نرخ پایین مکالمه، رشد داشته است، اظهار کرد: از طرفی شرکت مخابرات ایران خصوصی شده و‌هرچند درخواست داشتیم که برای دوره ای تغذیه سود صورت نگیرد اما سهامداران از سود خود نمی گذرند که البته دلایل منطقی نیز دارند.

بالاترین مقام مسئول حوزه ICT کشور راهکار خروج از این شرایط را همچون دیگر‌ کشورها افزایش بهره وری دانست و خاطرنشان کرد: در مناطق جدید توسعه یافته و مسکن های مهر شهروندان زیادی هستند که در انتظار تلفن ثابت هستند درحالیکه در همان مناطق نسل چهارم تلفن همراه وجود دارد و به جای کشیدن سیم مسی می توانیم از ظرفیت شبکه 4G استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات با اعلام اینکه به طور متوسط در شبکه مخابرات شاخص pocket latency ۳ درصد و Jitter چهار میلی ثانیه است، گفت: ارزش مرکز عملیات شبکه مخابرات این است که با اتصال به شبکه مرکز تماس این شرکت پیگیری مشکلات کاربران، روند اجرایی پیدا می کند.

وی یکپارچه سازی شبکه را با یکپارچه سازی مخابرات و همراه اول را جداگانه دانست و افزود: انشااله روند یکپارچه سازی شبکه مخابرات انجام شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه در هفت ماه گذشته تنها ۳۵ درصد روستاهای کشور دارای ارتباطات بودند که با اقدامات انجام شده این مقدار به ۵۵ درصد رسیده است، اظهار کرد: در توسعه مناطق روستایی استراتژی خود را عوض‌کردیم و با استفاده از ظرفیت شرکت مخابرات و اپراتورها کار را پیش می بریم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه با توسعه‌ ویدیو هیچ چیز نمی تواند جای شبکه ثابت را بگیرد، تصریح کرد: منابع فرکانسی محدود است و‌هرچه شبکه همراه را توسعه دهیم اما با محدودیت مواجه می شویم بنابراین باید نسبت به توسعه شبکه ثابت اقدام کرد.

بنابه گزارش خبرنگار ما، امروز (دوشنبه) صبح آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در مرکز نهری مخابرات، مرکز عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران را با حضور سبحانی فر رییس کمیته ICT مجلس و باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس افتتاح کرد.

مرکز عملیات شبکه (NOC) مکانی تخصصی متمرکز است که مدیران و متخصصان شبکه از طریق آن یک یا چندین شبکه را مدیریت، کنترل و پایش می کنند. در واقع نگهداشت بهینه عملکرد شبکه، سرویس و کانال های ارتباطی وظیفه کلی این مرکز است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارتباطات مشکلات گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۷۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پس از درخواست‌های مردمی در خصوص عدم پوشش مناسب در روستای حسین آباد و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایت ایرانسل در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر افزود: حسین آباد، روستایی از توابع شهرستان جم با ۵۲ خانوار و جمعیت ۱۷۶ نفر است که با ایجاد سایت در این روستا، روستاهای اقماری آن به نام دره چاه با ۳۲ خانوار و جمعیت ۱۱۷ نفر، چم چشمه با ۸۴ خانوار و ۳۳۱ نفر، نیلاب ۳۸ خانوار و ۱۴۳ نفر، بندانو ۶۹ خانوار و ۲۵۰ نفر تحت پوشش ارتباطی قرار گرفته است.

سملیان اظهار کرد: پروژه سایت روستای چاه پهن، با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیمانکاری شرکت ایرانسل با تکنولوژی 3G/4G طراحی، نصب و راه اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود ICT در روستا منجر به توانمندسازی در ابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می‌شود.

مدیرکل ارتباطات استان بوشهر، هدف این اداره کل را مرتفع نمودن مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات و همچنین فناوری اطلاعات نقاط محروم و بروز رسانی اطلاعات روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اعلام کرد.

کد خبر 6094261

دیگر خبرها

  • هزینه قبوض تلفن ثابت در سال 1403
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • برپایی کارگاه تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • آماده باش مخابرات خوزستان در پی هشدار بارش سنگین و وقوع سیلاب احتمالی
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • شناسایی تجهیزات در خطر سیلاب خوزستان
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود