Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@06:07:09 GMT

رشد ۱۴ درصدی مبادلات تجاری ایران و بلغارستان

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۷۵۶۰

رشد ۱۴ درصدی مبادلات تجاری ایران و بلغارستان

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ امیل کارانیکولوف در همایش تجاری ایران و بلغارستان که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهارداشت: فعالان اقتصادی بلغارستان علاقه به توسعه تجارت در ایران و اطراف ایران دارند و از شرکت‌های بلغاری می‌خواهم از این فرصت پیش آمده برای معرفی توانمندی‌ها ظرفیت‌ها و بررسی زمینه‌های همکاری مشترک استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ایران موقعیتی استراتژیک در آسیا و منطقه خاورمیانه دارد و با جمعیت ۸۰ میلیونی از ظرفیت بالایی برخوردار است. وزیر اقتصاد بلغارستان با بیان اینکه روابط دو کشور در حوزه تجارت روبه گسترش است تصریح کرد: ظرفیت های زیادی برای توسعه روابط تجاری دوجانبه وجود دارد، همچنین مقررات حقوقی و قراردادی برای تسهیل تجارت در حال تنظیم است و مطمئنم توافقات انجام شده سبب گسترش روابط تجاری خواهد شد.

وزیر اقتصاد بلغارستان با بیان اینکه مبادلات تجاری ایران و بلغارستان در سال ۲۰۱۷ به میزان ۱۱۷.۴ میلیون دلار بود که نسبت به سال قبل ۱۴ درصد رشد داشت، گفت: از این میزان بیش از ۵۸ میلیون دلار واردات از ایران صورت گرفته و صادرات بلغارستان به ایران نیز بیش از ۵۸ میلیون دلار بوده است.

کارانیکولوف با بیان اینکه دولت بلغارستان بر توسعه روابط تجاری و صنعتی را ایران تاکید دارد، اظهارداشت: آمادگی داریم به شرکت‌های ایرانی که در بیمارستان فعالیت دارند همکاری بیشتری انجام دهیم.

وی ثبات سیاسی مالی و اقتصاد کلان را از اولویت های بلغارستان عنوان کرد و افزود: از سال ۲۰۱۰ تولید ناخالص داخلی بلغارستان رشد مثبت داشته و در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۳.۹ درصد و در ۲۰۱۷ بالغ بر ۳.۷ درصد بوده است. وزیر اقتصاد بلغارستان تأکید کرد: بلغارستان پایین‌ترین سطح مالیات را در اروپا دارد که این کشور را به یکی از مقاصد مناسب برای تجارت و سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

۱۷ می جلسه ویژه اتحادیه اروپا درباره تعاملات اقتصادی با ایران

وزیر اقتصاد بلغارستان همچنین در حاشیه این همایش اظهارداشت: تاکنون موضوعات جلسه اتحادیه اروپا مربوط به حوزه بالکان بود اما جلسه اخیر که در ۱۷ مه برگزار می‌شود به موضوع ایران اختصاص خواهد داشت و اعضای اتحادیه اروپا همچنان که در موضع گیری هایشان بر ادامه تعامل با ایران تأکید کردند در این نشست تصمیم مثبتی درباره تعاملات اقتصادی با ایران اتخاذ خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بلغارستان به عنوان رئیس اتحادیه اروپا تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا بهترین تصمیم جمعی اتحادیه اروپا درباره ایران اخذ شود ضمن اینکه علت جلسه فوق العاده اتحادیه اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام، این است که به تعاملات اقتصادی ایران و اتحادیه اروپا خللی وارد نشود.

نیکولوف گفت: فعالان اقتصادی بلغارستان نیز با هدف سرمایه گذاری و همکاری های مشترک به ایران آمدند و دولت بلغارستان از این فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها حمایت خواهد کرد زیار نفع آن علاوه بر ایران به ما و اتحادیه اروپا نیز خواهد رسید.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مبادلات تجاری ایران و بلغارستان ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۷۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات جهانی به سود ایران است

سعید لیلاز: غربی‌ها متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

به گزارش مشرق، یک فعال سیاسی اصلاح طلب بر این باور است که تحولات جهانی چند سال گذشته به سود جمهوری اسلامی ایران بوده است.

سعید لیلاز طی گفتگویی با یورونیوز تاکید با بیان اینکه در سه سال گذشته همه تحولات بین‌المللی، کم یا زیاد، به سود جمهوری اسلامی بوده، تصریح می کند، از جمله بحران غزه که باعث شده توجه غرب همان قدر که از اوکراین منحرف شده، از روابط ایران و چین هم منحرف شود به سمت حل و فصل بحران غزه. بویژه که غربی‌ها در این فاصله متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

وی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به اینکه تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بیشتر اثر سیاسی و سمبلیک دارد و بر زندگی مردم و اقتصاد ایران تاثیر عمیقی نخواهد داشت، می گوید: او درباره تاثیر تحریم‌ها بر روابط ایران و اروپا گفت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا نقار و شکاف بین ایران و این اتحادیه را بیشتر خواهد کرد. اتحادیه اروپا در گذشته میانجی بین ایران و آمریکا بود، ولی الان کشورهای عربی این نقش را بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور+فیلم
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • دنبال رونق تجارت خارجی در مازندران هستیم
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی