Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@04:27:01 GMT

پیگیری جذب 400 عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۷۶۳۴

ﻣﻌﺎﻭن ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﻭ ﺗﺤﺼﯿﻼﺕ ﺗﮑﻤﯿﻠﯽ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎﻥ با اشاره به مشکلات کمبود هیات علمی در این دانشگاه گفت: به دنبال این هستیم تا با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط مجوز جذب 400 نیروی هیات علمی را کسب کنیم.

به گزارش ایسنا، ﻃﺎﻫﺮ ﺭﻭﺷﻨﺪﻝ ﺍﺭﺑﻄﺎﻧﯽ در حاشیه برگزاری نهمین اجلاس معاونین آموزشی، فرهنگی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان در گرگان اظهار کرد: بیش از 39 هزار دانشجو معلم در مقاطع کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه در 16 رشته مشغول به تحصیل هستند، افزود: 10 هزار مهارت آموز تحت ماده 28 در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

روشندل تصریح کرد: نسبت دانشجو به استاد در جهان 18 است اما این نسبت در دانشگاه فرهنگیان حدود 44 است. در سطح کشور نیز در دانشگاه مادری مانند دانشگاه تهران حدود 20 واحد کمتر است.

وی گفت: برای اینکه این موضوع را برطرف کنیم یا باید تعداد دانشجویان را کمتر کنیم و یا اینکه تعداد استادان را افزایش دهیم. امکان کم کردن دانشجو وجود ندارد زیرا کشور نیاز به معلم دارد و دچار بحران کمبود معلم است.

ﻣﻌﺎﻭن ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﻭ ﺗﺤﺼﯿﻼﺕ ﺗﮑﻤﯿﻠﯽ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎﻥ با بیان اینکه سونامی بازنشستگی معلمان در پیش است، اضافه کرد: در سه سال آینده یک سوم معلمان حاضر در کشور بازنشسته می شوند. در سال 1404 این عدد به دو سوم می رسد.

روشندل در پایان با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا از مهرماه 25 هزار دانشجو را در این دانشگاه جذب کنیم، خاطرنشان کرد: در استخدام‌های جدید آموزش و پرورش 17 هزار نفر پذیرفته می‌شوند که کار آموزش آنها توسط دانشگاه فرهنگیان انجام می شود. مدت آموزش این افراد حتی از دوره یک ساله به دوره تابستانه تبدیل شده و این کار خطا است. نمی توان شخصیت معلم را در این مدت کوتاه شکل داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هیات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۷۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گفت: این دانشجویان در جشنواره تدریس برتر و جشنواره اقوام افتخارآفریدند.

سلیمان حسینی نیک افزود: وی ادامه داد: هم اکنون ۷۰۰ دانشجو معلم در دو دانشگاه پردیس کوثر و شهید ایزدپناه در شش رشته تحصیلی و دو مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند که در سال تحصیلی پیش رو ۴۰۰ دانشجوی دیگر به آنها افزوده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کرمان
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان استان
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان استان
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش