Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر حفظ و ماندگاری ولایت‌فقیه در جامعه گفت: علمای شیعه برای پایداری ولایت‌فقیه در نظام اسلامی جانفشانی کردند. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در نشست تبیین گسترش دکترین جهانی غدیر و دهکده جهانی معرفت اظهار داشت: افتخار ما تبعیت از ولایت است و اگر فردی دارای ولایت نباشد هیچ عملی از اعمالش مورد قبول نیست و در درگاه خداوند اثرگذار نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افراد بسیاری برای تحقق ولایت در جوامع خون‌ها داده تا این خیمه عظیم نظام اسلامی ماندگار بماند و تاریخ زندگانی پیامبران و امامان معصوم(ع) منشا از تبعیت محض از ولایت‌مطلقه فقیه است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه مردم باید تابع واقعی ولایت‌فقیه باشند و از ولایت دست برندارند تصریح کرد: احکام و معارف ما همه از اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) گرفته و این از خصائص شیعه بوده که ولایت پرور باشد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه سرنوشت انسان‌ها در جامعه اسلامی بر مدار ولایت محقق می‌شود، افزود: علمای دین جان‌ها داده و شهید شدند و بر این باور اعتقاد داشتند که حکومت اسلامی باید توسط ولی‌فقیه زمان هدایت شود.

وی با اعلام اینکه خداوند برای هدایت بشریت راهنما و هادی ایجاد کرده است، گفت: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) راهنمای مردم بوده و غیر از آنان راهنما و یاری رسانی در نظام دینی نبوده و نیست.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مردم نمی‌توانند سرخود برایشان رهبری انتخاب کنند بلکه رهبر از جانب ولایت است، تصریح کرد: امام راحل یک فقیه فرزانه، مهندس و معمار انقلاب بوده و انقلابی را ایجاد کرد تا مردم زیر سلطه استکبار نباشند و هیچگاه آرام نبوده و انقلاب را زیرچتر ولایت به جلو هدایت کرد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه وصیت نامه امام راحل برای ما تکیه‌گاه بزرگی است که باید برای جامعه درس آموز باشد، افزود: هدایت انسان در جامعه منوط به تاسی از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی با بیان اینکه تمام فشار استکبار علیه شیعه بوده و می‌خواهد جایگاه ولایت را خدشه‌دار کند، تصریح کرد: مازندران استانی ولایی و شیعه پرور بوده و مسئولان و حوزه‌ها و علما با تقویت اتحاد یکدیگر سبب تقویت قدرت و عزت اسلامی در جامعه خواهد شد.

مرجع تقلید شیعیان پیش از دیدار با آیت‌الله نظری خادم الشریعه در امامزاده عباس(ع) ساری مشرف و زیارت کردند.

انتهای پیام/ح

R41358/P1357/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۷۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ¹

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا» ² پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی» ³ اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

۱_ سوره آل عمران آیه ۱۰۴

۲_ بند ۶ اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۳_ بند یک اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 6088409

دیگر خبرها

  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • همه اقوام کشور با وحدت کامل برای اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • ورود وزیر کشور به مازندران + فیلم
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی و پرونده چای دبش: در کشوری که یک فسادبزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟