Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:39:43 GMT

پایان مرحله کنونی، آزادسازی کل فلسطین است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۸۳۹۴

پایان مرحله کنونی، آزادسازی کل فلسطین است

بیروت - ایرنا - معاون دبیر کل حزب الله لبنان، با اشاره به اینکه ما در مرحله ای جدید یعنی مرحله پیروزی های محور مقاومت در مبارزه با اسرائیل، آمریکا و مزدوران آنها هستیم، تأکید کرد: پایان این مرحله آزادسازی کل فلسطین است.

به گزارش ایرنا، شیخ «نعیم قاسم» این سخنان را امروز (دوشنبه) در کنفرانس هیئت رئیسه اتحادیه جهانی علمای مقاومت ایراد کرد که به مناسب هفتادمین سالگرد اشغال فلسطین موسوم به «روز نکبت» در بیروت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه هدف مرحله کنونی، آزادسازی کل فلسطین از «نهر تا بحر» (از رود اردن تا دریای مدیترانه) بدون هیچ کاستی است، از ملت های منطقه خواست تا آینده شان را امروز از اقیانوس تا خلیج، خودشان بسازند.
قاسم خاطرنشان کرد: باید به طور گسترده اقشار مردم را از ملت های عربی و اسلامی برای گرد آمدن حول طرح مقاومت، جذب کرد.
وی افزود: محور مقاومت، در قفس ذلت، وابستگی و فرمانبرداری جای نمی گیرد، و همه پیروزی های محور مقاومت، موفقیت فلسطین به شمار می آید.
شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه حزب الله تاکنون جان فشانی های زیادی در خط آزادسازی فلسطین کرده، ادامه داد: حزب الله بر سر زمین و کرامت، مذاکره و معامله نمی کند و با این اصل توانست در سال 2000 سرزمین خود را آزاد کند، و پیروزی سال 2006 را رقم بزند و بعد از آن توان بازدارندگی خود را بالا برده است.
معاون دبیر کل حزب الله لبنان، سوریه را به مثابه آغوش گرم مقاومت دانست، و خاطرنشان کرد: سوریه، همواره از فلسطین حمایت کرده است، به همین دلیل تلاش کردند تا آن را تکه تکه کنند و گرداگرد فلسطین را یک حلقه محاصره تشکیل دهند، اما سوریه بر طرح خاورمیانه جدید غلبه کرد.
وی با بیان اینکه سوریه با رهبر، ارتش، ملت و همپیمانان خود توانست بر اسرائیل پیروز شود، افزود: دیگر اسرائیل نمی تواند که قواعد درگیری را آن گونه که مناسب می داند تعیین کند، آنچه که در جولان رخ داد، بر راهبرد بازدارندگی تأکید دارد.
شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمریکا، بر اساس ظلم، بی عدالتی، استبداد و دشمنی بنا شده است؛ مقاومت از نظر آمریکایی ها تجاوزگری است، اما کشتن فلسطینی ها توسط صهیونیست ها دفاع از خود می باشد، و حق بازگشت نیز تهدیدی برای اسرائیل به شمار می رود.
وی افزود: تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارتش از تل آویو به قدس اشغالی، هیچ ارزشی ندارد. ترامپ، تشنگان قدرت را برای حفظ تخت هایشان تحریک کرد، اما مقاومت، به او اجازه نمی دهد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز ششم دسامبر 2017 ( 15 آذرماه 96) در اقدامی تصمیم خود برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی در روز چهاردهم ماه مه 2018 را اعلام کرد.
این تصمیم با مخالفت جهانی روبرو شد و از آن روز تا کنون، فلسطینیان چندین جمعه را دست به اعتراضات در غزه و دیگر سرزمین های اشغالی زدند.
خاورم*390*1569*2054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آزادسازي فلسطين انتقال سفارت امريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۸۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهاد‌های قبلی است + جزئیات توافق پیشنهاد شده

آفتاب‌‌نیوز :

حسام بدران از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت که این جنبش در مساله مذاکرات با جدیت تعامل می‌کند و خواهان رسیدن به توافقی است که به رنج و مشکلات مردم فلسطین پایان دهد.

وی در گفتگو با شبکه الجزیره خاطرنشان کرد: نتانیاهو و کابینه تندرو او به طور عامدانه از رسیدن به توافق آتش‌بس ممانعت می‌کنند. محاسبات نتانیاهو با امور شخصی وی و آینده سیاسی‌اش مرتبط است و به رسیدن به توافق اهمیت نمی‌دهد.

این عضو ارشد حماس افزود: آنچه در این دور از مذاکرات قاهره به ما پیشنهاد شد بهتر از پیشنهادت قبلی است.

بدران تاکید کرد: با دولت آمریکا ارتباط مستقیم نداریم بلکه از طریق واسطه‌ها با آن در ارتباط هستیم. دولت آمریکا بیطرف نیست بلکه در جنگ علیه ملت ما شریک است.

وی در بخش دیگری گفت: ما خواستار ورود ترکیه و روسیه به عنوان ضامن هرگونه توافق با رژیم اسرائیل شدیم.

جزئیات توافق پیشنهاد شده به حماس؛ سه مرحله در ۱۲۴ روز

منابع صهیونیستی جزئیات توافق تبادل اسرا پیشنهاد شده به جنبش حماس را منتشر کردند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت اعلام کرد که پیش‌نویس توافق پیشنهاد شده به جنبش حماس شامل آزادی ۲۰ اسیر فلسطینی محکوم به حبس ابد در مقابل هر نظامی زن اسرائیلی است.

بر اساس این توافق، جنبش حماس ۳ الی چهار نظامی زن اسرائیلی را نزد خود نگه می‌دارد و در مرحله اول ۶۰ الی ۱۰۰ اسیر فلسطینی محکوم به حبس ابد آزاد می‌شوند.

در این گزارش آمده است، توافق مطرح شده سه مرحله‌ای بوده و ۱۲۴ روز طول خواهد کشید.

در مرحله اول به مدت ۴۰ روز آتش بس ایجاد می‌شود، ۳۳ اسیر اسرائیلی در مقابل ۸۰۰ اسیر فلسطینی آزاد می‌شوند و مردم غزه به خانه‌های خود در شمال غزه باز می‌گردند.

در مرحله دوم به مدت ۴۲ روز آتش بس فوری ایجاد می‌شود، بقیه اسرای اسرائیلی از جمله چند سرباز آزاد می‌شوند، تعدادی اسیر فلسطینی آزاد می‌شوند که تعداد و هویت آن‌ها هنوز مشخص نیست.

در مرحله سوم به مدت ۴۲ روز آتش‌بس ایجاد می‌شود، اجساد تمام اسرای کشته شده اسرائیلی بازگردانده می‌شود، پیکر تمام شهدای اسیر فلسطینی پس داده می‌شود و ارتش اسرائیل از نوار غزه خارج می‌شود.

در این گزارش همچنین آمده است که رژیم صهیونیستی آماده پایبندی به پایان جنگ در این مرحله نیست.

در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

پیش از این کانال خبری قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه گزارش داد که هیئت امنیتی مصر که در روند مذاکرات اسرائیل و حماس میانجی‌گری می‌کرد در مورد بسیاری از موارد اختلاف نظر به یک چارچوب توافقی دست یافته است.

این منبع به این کانال گفت که هیئت حماس وارد مصر شده و پیشرفت محسوسی در مذاکرات حاصل شده است.

در این راستا منابعی به «عربی ۲۱» گفتند که مذاکرات آتش‌بس در غزه شاهد تحولات جدید و بی‌سابقه‌ای است که ممکن است به توافقی قریب الوقوع منجر شود، در حالی که اطلاعاتی در مورد تضمین‌های آمریکا برای متقاعد کردن حماس به امضای آن وجود دارد.

یک منبع به «عربی ۲۱» گفت: دور اول مذاکرات بعد از ظهر شنبه در مقر اطلاعات مصر در قاهره با حضور هیئت حماس و هیئت‌های قطری، مصری و آمریکایی آغاز شد.

این منبع تاکید کرد که در صورت پیشرفت، هیئت اسرائیلی به طور مستقل برای تکمیل توافق مورد انتظار که شامل مبادله اسرا و بازداشت شدگان در چارچوب سه مرحله متوالی است، فراخوانده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حملات بامدادی به جنوب لبنان/ اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهاد‌های قبلی است + جزئیات توافق پیشنهاد شده
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی+فیلم
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • شلیک ۴ موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا
  • حزب‌الله لبنان یک پایگاه صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه استراتژیک «میرون»
  • جزئیات توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین
  • جزئیات جدید توافق سه مرحله ای حماس و اسرائیل منتشر شد/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید