Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-03@23:32:44 GMT

تاثیر آب‌ پرتغال در کنترل فشار خون

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۸۴۴۸

تاثیر آب‌ پرتغال در کنترل فشار خون

افزودن آب پرتقال به رژیم غذایی در کنترل علائم فشار خون بالا موثر است.
به گزارش صدای ایران علائم فشار خون بالا همیشه آشکار نیست اما اگر نشانه‌های آن ظاهر شود به شکل سردردهای شدید، مشکلات بینایی و درد قفسه سینه بروز می‌کند.
بی‌تردید نوع خوراکی‌های مصرفی بر فشار خون  تاثیر می‌گذارد و در حالی که برای کنترل این عارضه باید از مصرف غذاهای سرشار از نمک خودداری شود کارشناسان سلامت افزودن آب پرتقال به رژیم غذایی را توصیه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برخی مواد غذایی از قبیل خوراکی‌های سرشار از نمک تاثیر منفی بر فشار خون بالا دارند اما خوراکی های حاوی پتاسیم، منیزیم و فیبر به کنترل فشار خون کمک می‌کند.
به نقل از ایسنا، پتاسیم ماده معدنی است که از طریق متعادل کردن تاثیرات منفی  که نمک بر بدن دارد به کاهش فشار خون کمک می‌کند. آب پرتقال از جمله نوشیدنی‌های حاوی پتاسیم است.
همچنین می‌توان با مصرف خوراکی‌های دیگر همچون سیب‌زمینی، موز، مالت و شیر بدون چربی پتاسیم مورد نیاز بدن را تامین کرد.
به نوشته روزنامه اکسپرس، تنها روش آگاهی یافتن از بالا بودن فشار خون چکاپ آن و انجام معاینات لازم است. از آنجایی که در بیشتر افراد فشار خون علائم آشکاری ندارد، اندازه گیری آن برای اطلاع از وضعیت این فاکتور مهم، ضروری است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: آب پرتغال آبمیوه فشار خون قفسه سینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۸۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاس تونی کروس زبانم را بند آورد!

به گزارش "ورزش سه"، رودریگو از کسب تساوی 2-2 برابر بایرن در آلیانز راضی بود و آن را نتیجه‌ای مثبت برای رئال دانست. او همچنین وعده داد رئال در برنابئو صعود به فینال را قطعی خواهد کرد و اینکه فشار بازی برگشت و بازی در خانه روی تیم بی تاثیر است.

رودریگو وقتی با پرسشی در مورد احتمال تحت تاثیر قرار گرفتن فشار بازی برگشت روبرو شد، ابتدا متوجه سوال نشد و گفت این کلمه ای که به کار بردید را متوجه نشدم. خبرنگار سپس برایش توضیح داد که تصور می کنی در برنابئو فشار هواداران و بازی روی شما اثر منفی بگذارد؟

رودریگو گفت: «هر بازی در رئال یعنی فشار و این مسئله برای ما عادی شده است. ما در همه بازی های خانگی این فشار را حس می کنیم و اصلا روی ما اثر منفی ندارد. این یک بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان است و ما می خواهیم با حمایت هواداران به فینال برویم.»

رودریگو در مورد پاس تونی کروس به وینیسیوس روی گل اول گفت: «واقعا چه می توان گفت. من زبانم بند آمده بود. تونی و وینی در بالاترین سطح ظاهر شدند و این مساوی را مدیونشان هستیم.»

دیگر خبرها

  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان
  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب
  • علائم فشار خون بالا
  • فشار کاری بالا دلیل رد پیشنهاد بایرن مونیخ توسط رالف رانگنیک
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • مراقب این قاتل خاموش باشید
  • مراقب فشار خون، این قاتل خاموش باشید
  • مراقب قاتل خاموش باشید
  • فشارخون عامل اصلی بیماری های قلبی و عروقی
  • پاس تونی کروس زبانم را بند آورد!