Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-08@22:43:22 GMT

8 گزینه خوشمزه ای که با چربی می جنگد!

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۸۸۹۹

8 گزینه خوشمزه ای که با چربی می جنگد!

رکنا: این مواد غذایی پر خاصیت اثرات چربی در رژیم غذایی را کاهش می دهند.

در اینجا بهترین گزینه های غذایی برای خنثی کردن یا به حداقل رساندن اثرات مضر غذاهای آماده یا پرچرب معرفی شده است:

موز: مصرف نوشیدنی های الکلی منجر به کاهش سطوح پتاسیم در بدن می شود. در این هنگام بهترین گزینه های غذایی، موز، آب نارگیل و سیب زمینی شیرین هستند که علاوه بر جبران پتاسیم از دست رفته، منجر به کاهش نفخ و کاهش سدیم در بدن می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوی دو سر: غلات کامل از قبیل جوی دو سر سرشار از فیبر سالم برای جلوگیری از التهاب معده هستند.

میوه های آب دار: میوه هایی مانند گریپ فروت، پرتقال، هلو و تمشک علاوه بر این که به هیدراته ماندن در طول روز کمک می کنند، دارای ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین فیبر برای کمک به هضم موثر غذا و افزایش انرژی روزانه هستند.

ماست یونانی و توت ها: حتی اگر تمایل چندانی برای مصرف ماست به همراه میوه های خانواده توت نداشته باشید، این را باید بدانید که خوردن آنها بخصوص در اوایل صبح کلیدی برای افزایش متابولیسم است. ماست یونانی حاوی باکتری های مفید به نام لاکتوباسیلوس است که می تواند التهاب روده ای ناشی از نوشیدنی های شیرین و غذاهای آماده را کاهش دهد.

چای سبز: این نوشیدنی پرطرفدار، علاوه بر این که انرژی شما را در اوایل صبح افزایش می دهد، غنی از آنتی اکسیدان هایی برای جلوگیری از آسیب های سلولی ناشی از مصرف غذاهای پرچرب است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف چای سبز قند خون را نیز تنظیم می کند و اثرات مضر ناشی از نوشیدنی های شیرین را به حداقل می رساند.

آب: علاوه بر این که کلید هیدراسیون در طول روز است، سموم بدن ناشی از مصرف غذاهای پرچرب را از بین می برد و به هضم موثر این مواد غذایی و پیشگیری از نفخ شدید جلوگیری می کند.

تخم مرغ: اسیدهای آمینه موجود در تخم مرغ منجر به دفع سموم از طریق ادرار می شود. مصرف تخم مرغ همراه با سبزیجات غنی از فیبر مانند اسفناج و گوجه فرنگی منجر به بهبود فرایند تنفس و هضم بهتر مواد غذایی می شود ضمن این که از نفخ و گاز ناشی از مصرف غذاهای پرچرب نیز جلوگیری می کند.

چای زنجبیل: اگر بعد از مصرف غذاهای پرچرب و آماده، احساس سوزش در ناحیه معده و ریفلاکس می کنید، چای زنجبیل می تواند بهترین گزینه برای رفع این علائم باشد. این دم نوش آرامبخش، ضد اسپاسم است و منجر به شل شدن ماهیچه های دستگاه گوارش می شود.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت مهم ترین های 24 ساعت غذا چای رژیم غذایی مواد غذایی کاهش چربی ناشی عکس قتل مرد ایران اعدام فیلم تجاوز دختر روزنامه ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ ادویه که چربی هایتان را مثل کوره می‌سوزاند

آفتاب‌‌نیوز :

ادویه‌ها نه تنها منجر به بهبود کیفیت سلامت می‌شوند بلکه از بیماری‌های مزمن نظیر فشار خون بالا، دیابت نوع ۲، حمله قلبی و... پیشگیری می‌کنند و مصرف منظم برخی از آن‌ها راهی مفید برای کاهش وزن است.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، مصرف هفت ادویه زیر به حفظ سلامتی و از دست دادن چربی‌های اضافه بدن کمک می‌کند:

زیره: این ادویه متابولیسم را افزایش می‌دهد و علاوه بر کاهش وزن، طیف وسیعی از خواص را از جمله بهبود فرایند هضم، کاهش التهاب و از بین بردن نفخ، جلوگیری از یبوست و از بین بردن بافت‌های چربی دارد.

فلفل سیاه: برای کوتاه کردن دوره کاهش وزن، شما می‌توانید فلفل سیاه را هر روز در رژیم غذایی خود بگنجانید. علاوه بر این نقش این ادویه در سرعت بخشیدن به فرایند‌های گوارشی، کاهش تولید گاز، جلوگیری از کم آبی بدن، تنظیم فشار خون و... شناخته شده است.

هل: توانایی این ادویه در کمک به فرآیند گوارش و بهبود عملکرد سوخت و ساز باعث می‌شود برای کاهش وزن ایده‌آل باشد. پژوهش‌ها نشان داده است که طعم لذیذ و بوی هل نیز روشی فوق‌العاده برای تسکین افسردگی به طور طبیعی است.

خردل: دانه‌های خردل با افزایش دمای بدن، منجر به افزایش سوخت کالری می‌شود. شما می‌توانید سه قاشق چای‌خوری از دانه‌های خردل را قبل از شروع تمرینات ورزشی بخورید تا از مزایای آن در از دست دادن کالری بیشتر بهره ببرید.

زردچوبه: مطالعات نشان داده که این ادویه می‌تواند تشکیل بافت چربی را کاهش دهد، پس مصرف آن راه خوبی برای جلوگیری از اضافه وزن نیز هست. مصرف زردچوبه برای پیشگیری از دیابت و جلوگیری از افزایش مقاومت به انسولین نیز مفید است.

زنجبیل: نه تنها نقش مهمی در سوزاندن چربی‌های اضافه دارد، بلکه به لطف خواص ضد التهابی، دستگاه گوارش را آرام می‌کند. ساده‌ترین راه این است که هر روز یک فنجان چای زنجبیل را در وعده صبحانه مصرف کنید. جالب است بدانید که زنجبیل می‌تواند مانع چاقی ناشی از رژیم‌های غذایی سرشار از چربی شود و می‌توان از زنجبیل به عنوان مکملی برای درمان چاقی استفاده کرد.

دارچین: دارای مزایای سلامتی متعددی از جمله کاهش سطح اسید بدن، تنظیم فرایند هضم، مبارزه با آنفلوآنزا، کاهش سطح قند خون و تنظیم میزان تری گلیسیرید و کلسترول بد و در نهایت افزایش متابولیسم است. برای استفاده از این مزایا، دارچین را به دسر‌ها اضافه کنید. راه دیگر، نوشیدن چای دارچین به طور روزانه است.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • مصرف شیر و لبنیات و پاسخ به چند ابهام
  • آیا غذاهای فوق‌ فراوری‌ شده برای سلامت زیانبار هستند؟
  • ۴ غذای برتر لاغر شوید!
  • ۷ ادویه که چربی هایتان را مثل کوره می‌سوزاند
  • اگر با شکم خالی میوه بخوریم چه می‌شود؟
  • چه موادی علائم بیماری آسم را تشدید می‌کنند؟
  • نقش تغذیه مناسب را در کنترل آسم جدی بگیرید
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند