Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@08:43:04 GMT

موزه ها می توانند مرکز درآمد شهر باشند

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۸۹۷۱

موزه ها می توانند مرکز درآمد شهر باشند

خبرگزاری شبستان: عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کارکردهای موزه به عنوان نهاد اجتماعی گفت: موزه می تواند مرکز درآمد شهر باشد.

 

 

به گزارش خبرنگار شبستان، احمد خلیل آبادی، عضو شورای شهر تهران در همایش میراث فرهنگی، گردشگری و توسعه پایدار گفت: موزه نهاد اجتماعی است و مرحوم ملک بنیانگذار نهاد اجتماعی در کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خلیل آبادی با اشاره به کارکردهای متنوع موزه افزود: حفظ هویت فرهنگی جامعه، انتقال دهنده هویت فرهنگی، مرکز آموزش مستمر و حافظ هویت ملی از جمله مهمترین کارکردهای موزه است و در حوزه گردشگری نیز می تواند مرکز درآمد شهر باشد.

 

عضو شورای شهر تهران با اشاره به ایجاد هواکش مترو در نزدیکی موزه فرش گفت: سال گذشته شرکت بهره برداری مترو می خواست هواکشی در نزدیکی موزه فرش ایجاد کند که به همت شورای شهر این موضوع  منتفی شد.

 

خلیل آبادی با اشاره به اینکه باید تهران را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: گردشگری برای تهران، گردشگری برای ایران و گردشگری برای جهان عنوان شعاری است که کمیته میراث فرهنگی، صنایع دستی شورای شهر تهران برای فعالیت های خود در نظر گرفته است.

 

 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران برجام کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مساجد دولت ماه رمضان خروج آمریکا از برجام مصلی باغ موزه دفاع مقدس باغ موزه موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف سفر از سبد خانوار صحت ندارد/ اتفاقاً حال مردم خوب است و بیشتر هم سفر می‌روند

وزیر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران بابیان اینکه کاهش اولیه ۱۲ درصدی گردشگری در شروع تعطیلات و ماه رمضان نشان داد که بخش زیادی از مردم ترجیح می‌دهند سفر نروند، روزه بگیرند و در محل زندگی بمانند. این موضوع به معنای این نیست کسانی که به سفر رفتند چیزی کمتر دارند اما بخشی از جامعه تشخیص داد که اکنون زمان روزه گرفتن است.

وی افزود: وقتی به انتهای ماه رمضان رسیدیم، مردم جبران کردند و حال خوب خود را در گردشگری نشان دادند. این افزایش ۵.۱۸ درصدی نسبت به سال گذشته که سال موفقی هم در انجام سفرهای نوروزی بود، نشان می‌دهد حال مردم مقداری خوب هست که به سفر می‌روند.

وی افزود: اجازه بدهید من حرفی بزنم که ممکن است برخی رسانه‌ها تعبیر نادرستی از آن داشته باشند اما باید شجاعت به خرج داد و آن حرف‌ها را زد. یک‌زمانی آقای مسعود کیمیایی به من گفت وقتی فردی گریه می‌کند یعنی هنوز خیلی چیزها دارد که می‌تواند گریه کند. وقتی مردم باوجود همه مشکلاتی که دارند و من هم آن را تأیید می‌کنم به سفر می‌روند یعنی یک حال خوبی در مردم وجود دارد. یک حداقل امکانی برای آنان فراهم است که به سفر می‌روند.

ضرغامی تأکید کرد: بعضی از دستگاه مانند مرکز پژوهش‌های مجلس بر اساس آمار و اطلاعات نادرست گزارشی منتشر کردند که سفر از سبد خانوار حذف‌شده است. حتماً این نادرست است و این چیزی است که دشمن می‌خواهد. اگر شما آمار امسال را بررسی کنید آمار سفر گردشگران خارجی نیز افزایش پیداکرده است.

وی گفت: البته موضوع ایران هراسی بسیار شدید است. یعنی بعد از اتفاقاتی که در منطقه افتاد خیلی از کشورها به گردشگران هشدار می‌دهند به ایران نروید. ما در این زمینه هم در حال پیگیری و برخورد هستیم. ولی آخرین آمار ما حاکی از رشد قابل‌توجهی است و این نشان می‌دهد که دولت در انجام وظایف خود موفق نشان داده است.

ضرغامی  گفت: ۲۷ دستگاه تلاش می‌کنند بنزین یارانه‌ای و امکانات اقامتی فراهم شود. وزارت راه در فراهم آوردن امکانات جاده‌ای با همه مشکلاتی که دارد زحمت‌کشیده و آن را فراهم کرده اورژانس و دستگاه‌های مختلف تلاش کردند. اقامت ۶۳ میلیون نفر در هتل و اقامتگاه رسمی رقم خیلی بالایی است.

خدمات موزه‌های ما کمتر از لوور نیست

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص خدمات ضعیف در موزه‌های کشور در قیاس با موزه‌های بزرگ دنیا هم گفت: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سؤال شده بود و من گفتم رقم ۳۰ هزار تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است. حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داری که اطلاعات خیلی خوبی در موزه‌ها به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند.

ضرغامی وزارتخانه تحت مدیریتش را درزمینهٔ حجاب و عفاف نیز دستگاه برتر در حوزه عفاف و حجاب معرفی کرد.

منبع: قدس آنلاین آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از شورای مسکن دامغان
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • دکتر ساکت به دور از مواضع سیاسی دنبال کار فرهنگی بود
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • حذف سفر از سبد خانوار صحت ندارد/ اتفاقاً حال مردم خوب است و بیشتر هم سفر می‌روند
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود