Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@14:59:49 GMT

شرط حمایت واترپلو شفاف سازی است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۹۰۴۰

شرط حمایت واترپلو شفاف سازی است

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان تیم ملی واترپلو در مسیر بازی های آسیایی اردوهای سنگین و فشرده ای را پشت سر می گذارد.

برنامه ریزی برای حضور موفق واترپلو در بازی های آسیایی جاکارتا از چند سال گذشته آغاز شده است. از شروع سال تاکنون نیز این تیم 2 اردوی اروپایی و آسیایی را در ایتالیا و چین برگزار کرده است و قرار است در ماه مبارک رمضان راهی صربستان شود و بعد از آن به سنگاپور برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 واترپلو حالا یکی از امیدهای فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برای کسب مدال در جاکارتاست به همین دلیل فدراسیون تمام تلاش خود را به کار گرفته است و با اردوهای پی در پی و تدارکاتی در حد و اندازه فدراسیون از این تیم حمایت می کند.

اواسط فروردین ماه بود که تیم ملی راهی ایتالیا شد و در این کشور با چندین تیم باشگاهی دیدار تدارکاتی برگزار کرد. در تعدادی از دیدارها به پیروزی رسید و در برخی دیگر بازی را واگذار کرد. تمامی این دیدارها با جزییات کامل از سوی سایت فدراسیون منعکس شد حتی در خبری مجزا ساعات تمرین، استراحت، نوع غذاها و حتی گردش ملی پوشان در روم در خروجی سایت قرار گرفت.

در این میان برخی معتقد بودند که تیم هایی که تیم ملی ایران با آن ها در ایتالیا بازی تدارکاتی برگزار کرده است جز تیم های دسته چندمی ایتالیا بوده اند و برد آن ها کار درخشانی نبوده است. به علاوه این که برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم های باشگاهی ایتالیا یک شوی تبلیغاتی برای نشان دادن این موضوع بوده است که تیم ملی ایران می تواند تیم های باشگاهی ایتالیا را شکست دهد. پس از بازگشت تیم ملی از ایتالیا و پوشش کامل این رویداد از سوی سایت فدراسیون، تیم ملی این بار راهی چین حریف اصلی ایران برای کسب مقام سومی شد. تیم ملی قرار بود در این سفر در یک تورنمنت حضور پیدا کند. این سفر با سکوت خبری از سوی سایت فدراسیون مواجه شد. همین موضوع باعث شد زمزمه هایی از گوشه و کنار به گوش برسد که تیم ایران با شکست های پی در پی و سنگین به مقام چهارمی این رقابت ها رسیده است. به علاوه این که تیم چینی تیم اصلی این کشور هم نبوده است.

بعد از بازگشت تیم مربی وحید رضایی تیم ملی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های ضمن تایید شکست های سنگین تیم ملی در چین گفت: اختلاف فنی ما با تیم چین زیاد است و تنها راه برای کم کردن این اختلاف بازی‌های دوستانه پی در پی است این نتایج نباید ما را دلسرد کند.

اردوی چین بدون مسابقه رسمی

اما علی پیروزخواه کاپیتان تیم ملی ماجرا را به گونه دیگر روایت می کند. پیروزخواه در این باره گفت: هیچ مسابقه رسمی در چین انجام نشد و بعد از به ثمر رساندن گل تمرینات ویژه ای انجام می دادیم. این مسابقات برای خود چینی ها اهمیت زیادی داشت به طوری که از بازیکنان اسپانیایی هم استفاده کرده بودند. بازی هایی که در چین انجام دادیم بسیار سخت بود و تمرینی عالی برای بازیکنان محسوب شد. دو ، سه بازی تمرینی هم با تیم ملی چین انجام دادیم. زمانی که بردیم به خود مغرور نشدیم و زمانی هم که باختیم نا امید نشدیم.

او در پاسخ به این سوال که گفته می شد تورنمنتی که در چین برگزار شده است پاداش بالایی داشته است اظهار کرد: بله چنین چیزی وجود دارد اما یک لحظه فکر کنید، آیا چین اجازه می دهد چنین پاداش قابل توجهی نصیب ایران شود. فیلم تمام بازی ها موجود است. ناداوری های زیادی در این رقابت ها شامل حال تیم ایران شد که گاهی خود چینی ها هم از این موضوع متعجب می شدند.

ملی پوش واترپلو با مخاطب قرار دادن منتقدان تیم ملی بیان کرد: از همه کسانی که به عملکرد ما انتقاد دارند می خواهم رو در رو صحبت های خود را ارائه کنند. اگر این انتقادات درست باشد فدراسیون و کادرفنی از آن استفاده می کنند همان طور که قبلا هم این کار را کرده اند. متاسفانه شاهد هستیم برخی قصد تخریب تیم را دارند و زحمات بازیکنان را بی نتیجه می گذارند. ما در این ۴ ماه فقط به حمایت نیاز داریم. برخی نشسته اند و دائم می گویند این تیمی که با تیم ملی بازی کرده است با ترکیب اصلی خود نیامده است. چرا سعی می کنند مشکلات شخصی که با فدراسیون دارند سر ما خالی کنند.

اول حمایت بعد قضاوت

اگر به گفته پیروزخواه هیچ بازی رسمی در چین صورت نگرفته است چطور ایران به جایگاه چهارم رسیده است و حتی برای آن جایزه تعیین شده است. به نظر می رسد ابهاماتی در این باره وجود دارد و البته شکست و درس گرفتن از آن، افزایش تجربه، پیدا کردن راهبرد برای رویایی با حریفان، شناسایی سبک بازی حریفان و ... از جمله امتیازات حضور در بازی های تدارکاتی است. واترپلو نیز برای کسب همه این امتیازات است که به راهی اردوهای خارجی می شود و در تورنمنت های مختلف حضور پیدا می کند. بُلد کردن نتایج تیم ملی واترپلو در بازی های تدارکاتی و القای حس نتوانستن در شرایط کنونی ضربات جبران ناپذیری برای تیم ملی ایران خواهد داشت. ضمن این که در این راه نمی توان از نقش سایت این فدراسیون برای جلوگیری و انتشار اخبار کذب و پراکنده چشم پوشی کرد.

باید صبر کرد و دید این تیم چه عملکردی از خود در آسیا به نمایش خواهد گذاشت تیمی که تا قبل از این تنها به رفتن یا نرفتن به بازی های آسیایی فکر می کرده است و حالا برای سکو خیز برداشته است. اگر واترپلوی ایران با توجه به تمرینات مستمر در دو سه سال گذشته، شرکت در اردوهای برون مرزی، جوان گرایی و حضور مربی خارجی که شاید برای برخی از تیم ها آرزو باشد نتواند در آسیا نتیجه بگیرد، ضمن ریشه یابی مشکلات با وجود فراهم بودن امکانانت فدراسیون باید تصمیمی عملی و زیربنایی برای این رشته بگیرد.

در حال حاضر تیم ملی چین در ایران حضور دارد و این 2 تیم بعد از ظهر امروز یک بازی دوستانه با یکدیگر برگزار می کنند. تماشای بازی و ارزیابی هر دو تیم به علاقمندان و البته دلسوزان این رشته پیشنهاد می شود تا خودشان از نزدیک شاهد صحنه به صحنه اتفاقات بازی باشند.

انتهای پیام/

اردوهای تدارکاتی تیم ملی واترپلو 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون شنا اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) تغییر رسمی لوگوی فدراسیون بوکس بعد از ۳۵ سال

پس از برگزاری نشست‌های کارشناسی و ارائه طرح‌های مختلف از سوی کارشناسان و طراحان، لوگوی فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران پس از ۳۵ سال تغییر کرد.

با تایید "سیدروح‌الله حسینی"، رئیس فدراسیون بوکس ایران، از این پس طرح جدید به عنوان لوگوی رسمی فدراسیون بوکس شناخته می‌شود و در مکاتبات، کارها و برنامه‌های رسمی فدراسیون از آن استفاده خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • اعتصاب طلافروشان برای فرار از شفافیت/ سامانه‌های مودیان و جامع تجارت به نفع فعالان قانونی است
  • فرار کانون سردفتران از شفاف‌سازی عملکرد مالی
  • (عکس) تغییر رسمی لوگوی فدراسیون بوکس بعد از ۳۵ سال
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند