Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری سنندج با بیان اینکه در تعیین محل برپاپی هفته بازارها از نظرات دستفروشان استفاده خواهیم کرد گفت: در گام نخست اجرای طرح ساماندهی دستفروشان در هفته دو روز هفته بازارها برپا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، با هدف آشنایی دستفروشان با نحوه اجرای طرح ساماندهی دستفروشان جلسه ای با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، معاونین شهرداری و دستفروشان در مسجد ملاویسی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری سنندج اظهار داشت: طرح ساماندهی دستفرشان بصورت کارشناسی تدوین شده و تمامی جوانب ازلحاظ مساحت، ترافیک و گستردگی در سطح شهر در این طرح رعایت شده است.

 عبدالسلام سپهر بیان کرد: هدف شهرداری از اجرای طرح ساماندهی دستفروشان بحث حذف این دستفروشان نیست بلکه بصورت قانونی ساماندهی خواهند شد.

 
وی گفت: در این طرح دستفروشان در غرفه های مجزا و با شکل و ظاهر آراسته  در هفته بازارهایی که شهرداری آن را تعیین می کند اقدام به فروش اقلام و وسایل خود می کنند.

 
 سپهر افزود: در تعیین نقاط برپایی هفته بازارها  قطعاً از نظرات دستفروشان استفاده خواهیم کرد و سعی داریم که نقاطی که تعیین می شود هم اطراف و هم هسته مرکزی سطح شهر را پوشش دهد.

 وی تاکید کرد: دستفروشان باید اعتماد کامل به مجموعه شهرداری در راستای این طرح داشته باشند و نواقص طرح هم با نظر خود دستفروشان رفع خواهد شد.

 سپهر اعلام کرد: شهرداری در راستای اجرای موفق این طرح هزینه هایی نظیر تهیه چادر برای غرفه بندی، آماده سازی محل، بحث امنیت و همچنین با هدف ترغیب شهروندان جهت  خرید از این هفته بازارها تبلیغات محیطی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی را هم در دستور کار دارد.

 سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری سنندج تاکید کرد: در صورتی که دستفروشان نمایندگان خود را تعیین کنند مدیریت هفته بازارها و شب بازارها به خود دستفروشان واگذار می شود و شهرداری فقط از طریق نرم افزاری که طراحی شده بر این هفته بازارها نظارت خواهد کرد.

 سپهر عنوان کرد: با برگزاری جلساتی برای تمام دستفروشان نحوه کار با نرم افزاری که برای اجرای ساماندهی دستفروشان تهیه شده  آموزش  داده خواهد شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری سنندج گفت : درگام نخست اجرای طرح ساماندهی دستفروشان در هفته دو روز هفته بازارها برپا می شود و در صورت موفقیت این طرح در تمامی روزهای هفته این هفته بازاها برپا می شود.

 اجرای طرح ساماندهی دستفروشان بدون تعامل و همفکری با  آنها امکان پذیرنیست


غریب سجادی عضو شورای اسلامی شهر سنندج اظهار داشت: امروزه پدیده دستفروشی ناشی از رکود در بخش اقتصادی در اکثر شهرها وجود دارد .

 
دکتر غریب سجادی  بیان کرد:یکی از مهم ترین دغدغه های اعضاء شورای شهر و مدیران شهرداری بحث ساماندهی دستفروشان سطح شهر است.

 
وی گفت: اجرای طرح ساماندهی دستفروشان نیازمند تعامل و همفکری تمامی دستفروشان با مجموعه شهرداری است و در سایه این تعامل دوجانبه قطعاً این طرح موفق خواهد شد.

 
دکتر سجادی افزود: قطعاً نواقص اجرای طرح ساماندهی دستفروشان با همفکری و تعامل  و مرور زمان رفع خواهد شد.

 
وی عنوان کرد: تمامی مسئولان از وضعیت بیکاری و رکود اقتصادی حاکم بر جامعه اطلاع دارند و مجموعه مدیران شهرداری و شورای شهر سعی دارند درکمال احترام و ادب با دستفروشان نسبت به اجرای این طرح اقدام کنند.

 
در ادامه این جلسه سرپرست سازمان ساماندهی  مشاغل شهری  و فرآورده های کشاورزی شهرداری سنندج  گفت: شهرداری یک نهاد کاملا مردمی است و تمامی هزینه های اداره شهر را هم خود مردم پرداخت می کنند.
 

مهندس تورج سلطنت پوری بیان کرد:  تمامی شهروندان دارای حق و حقوق یکسان هستند و شهرداری موظف است حقوق شهروندان را رعایت کنند.


وی افزود: معضل دستفروشی در تمام دنیا رواج دارد که نحوه و شکل آن در بسیاری از شهرها کاملا متفاوت است.


مهندس سلطنت پوری عنوان کرد: از ابتدای فعالیت شورا و شهرداری در دوره پنجم یکی از مهم ترین  اولویت لنگربحث اجرای طرح ساماندهی دستفروشان است.


وی تصریح کرد: جلسات مختلفی با سازمانها، نهاد ها و همچنین نمایندگان دستفروشان برگزار شده و از چندین شهر که در این راستا موفق عمل کرده بودند بازدید هم بعمل آمد.


مهندس سلطنت پوری تاکید کرد: اجرای طرح ساماندهی دستفروشان خواسته تمامی شهروندان است و با تمام توان در راستای اجرای موفق این طرح در سایه تعامل با دستفروشان اقدام خواهیم نمود.


وی گفت: در آینده نزدیک با تشکیل هفته بازارها و شب بازار بتوانیم  نسبت به اجرای طرح ساماندهی دستفروشان در سطح شهر گام برداریم.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۹۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود مسگریان صبح دوشنبه در جلسه ۲۷۹ صحن علنی با حضور فرمانده انتظامی استان، فرمانده انتظامی شهرستان و همراهان آنها که به منظور فرارسیدن نهم اردیبهشت ماه در این جلسه حضور داشتند با تبریک سالروز تشکیل شورای شهرها و روستا به اعضا، اظهار کرد: شوراها یکی از نماد مردم سالاری دینی و تجلی حضور مردم در تصمیم‌گیری‌هاست.

وی با اشاره به نهم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل شوراها طبق قانون اساسی، گفت: متناسب با نامگذاری ایام هفته شوراها برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.

رییس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: از دوره نخست تشکیل این نهاد برگرفته از مردم تا کنون، شورای شهرها و روستاها بر عملکرد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نظارت داشته و اعضای شوراها وکیل مردم در تخصیص هزینه‌ها با توجه به اهداف و سیاست‌های تعریف شده هستند.

مسگریان با بیان اینکه شهرداری‌ها به ویژه در همدان از درآمد پایدار برخوردار نیستند، افزود: مسئولیت اعضای شورای شهر در تشخیص صرفه و صلاح شهر بوده و شهرداری نیز باید با اولویت‌بندی و هماهنگی، در تحقق بودجه به نحو احسن و بدون کمترین انحرافی تلاش کند.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه سال گذشته برخی پروژه‌ها به طور کامل اجرا نشد، تصریح کرد: اجرای پارک ۱۴ هکتاری برای استفاده مردم شمال شهر در منطقه کم برخوردار از جمله این موارد بوده که البته بخشی از اراضی در این پروژه تملک شده و به منظور تملک‌های باقی مانده و اجرای آن باید پیگیری لازم انجام شود.

ثوابی مهمتر و والاتر از خدمت به مردم نیست

سردار سلمان امیری نیز با تبریک روز شوراها گفت: این نهاد مبارک با هم‌افزایی افکار چندین منتخب مردم در اداره شهرها و روستاها، ثمرات خوب و نیکویی به ارمغان آورده است.

وی با بیان اینکه مقام و منصب اعضای شورا با انتخاب مردم به منزله توجه حضرت حق به منتخبان برای خدمتگزاری است، اظهار کرد: ثوابی مهمتر و والاتر از خدمت به مردم نیست و این فرصت باید قدر دانسته شود.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: گستردگی کار شورا و شهرداری در ارکان و لایه‌های اجتماع همراه با تعدد وظایف و خدمات است و عدم توجه به مأموریت‌ها و وظایف خطرناک است.

سردار امیری با تأکید بر اینکه بسیاری از مأموریت‌های نیروی انتظامی و شهرداری در هم تنیده است، بیان کرد: این دو نهاد در کثرت وظایف، مأموریت‌ها و مأموریت‌های مشترک با یکدیگر تشابه‌هایی دارند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح نور، یادآور شد: طرح عفاف و حجاب در جامعه با بسیاری از مأموریت‌های شهرداری نیز مطابقت دارد.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: امنیت اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نیاز مردم است و نیروهای پر تلاش انتظامی به منظور تأمین امنیت جامعه همواره تلاش می‌کنند.

شورای شهر یکی از اصلی‌ترین ارکان دموکراسی است

سید مسعود حسینی نیز با بیان اینکه شورای شهر یکی از اصلی‌ترین ارکان دموکراسی و نظر مردم است، ادامه داد: همدلی و همراهی در این دوره شورا موجب رقم خوردن اتفاقات خوبی در مدیریت شهری شده است.

وی با اشاره به توافقات انجام شده فی مابین شهرداری و نیروی انتظامی، اظهار کرد کرد: با همدلی و همراهی شورای شهر، مسائل چندین ساله بین این دو نهاد رفع شده و همکاری خوبی در نظم‌بخشی شهر انجام شده است.

شهردار همدان با بیان اینکه در اجرای طرح نور، شهرداری نیز با توجه به وظایف تعیین شده در تأمین وسایل نقلیه و فضاسازی همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته است، گفت: به منظور اجرای هر چه بهتر این طرح آمادگی لازم را داریم و با تمام ظرفیت، مراتب همکاری شهرداری با نیروی انتظامی ادامه دارد.

حسینی با تأکید بر اینکه همکاری و همدلی بین شهرداری و نیروی انتظامی وجود دارد، بیان کرد: مأموریت‌های این دو نهاد در هم تنیده است.

کد خبر 6092310

دیگر خبرها

  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است