Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@13:41:27 GMT

جشنواره طبخ غذاهای دریایی در سیرجان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۹۵۱۸

جشنواره طبخ غذاهای دریایی در سیرجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، این جشنواره به همت مدیریت شیلات استان کرمان و با مشارکت مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان و دانش آموزان یک دبیرستان دخترانه و با حضور حجت الاسلام و المسلمین ایمانی تبار مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان و مسئولان شهرستانی در شهرستان سیرجان  برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالقاسمی مدیر شیلات استان کرمان گفت: با توجه به بررسی های انجام شده مصرف سرانه ماهی در ایران بین 10 تا 11 کیلوگرم و در استاندارهای جهانی 20 کیلوگرم و در استان کرمان این رقم کمتر از میزان مصرف سرانه است. بنابراین با توجه به اهمیت ماهی و آبزیان در سلامت غذایی خانواده ها سازمان شیلات در جهت پیشبرد سرانه مصرف در استان اقدام به برگزاری جشنواره های طبخ غذاهایی دریایی در استان کرده است.

وی گفت: در این جشنواره مادران و دختران در مسابقه طبخ آبزیان با عناوین ته چین ماهی، همبرگر ماهی، ماهی شکم پر، میگو و غیره  شرکت کرده که در نهایت 10 نفر به دلیل تنوع بخشی، کیفیت طبخ، تزئین و طعم بخشی مناسب انتخاب و از آنها قدردانی شد.

وی گفت: آشنا نبودن بانوان با روش های طبخ ماهی و آبزیان، اهمیت برگزاری چنین جشنواره ای را در استان کرمان دو چندان کرد و در راستای اهمیت دادن به ماهی و آبزیان در سبد غذایی خانوارها به عنوان غذای سلامتی برگزاری چنین جشنواره هایی در دستور کار قرار گرفت.

ابوالقاسمی در پایان افزود: با توجه به اینکه این طرح با استقبال خوبی روبرو شده است تلاش داریم تا این گونه جشنواره ها را در شهرستانهای مختلف استان برگزار کنیم تا فرهنگ مصرف ماهی و آبزیان بین خانواده ها ترویج شود.

لازم به ذکر است گوشت ماهی و سایر آبزیان سرشار از ویتامین های مختلفی چون گروه A ،B ،K و E بوده و همچنین مواد معدنی موجود در گوشت ماهی نظیر فسفر، کلسیم، آهن، سلنیوم، منیزیوم، فلوئور، ید و سایر ریزمغذی ها هستند که اثر بسیار مهمی در سلامتی انسان دارند.

کد خبر 4296506

منبع: مهر

کلیدواژه: آبزیان جهاد کشاورزی کرمان شیلات بوشهر کرمانشاه گرگان شیراز خرم آباد شهرکرد خطبه های نماز جمعه یاسوج بارش باران برجام ماه مبارك رمضان کهگیلویه و بویراحمد اشتغال مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۹۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این جشنواره که به همت شورای اسلامی شهر، شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، ۴۰ شرکت کننده محصولات خانگی خود را ارایه دادند.

غذا‌های ارائه شده در این جشنواره شامل غذای سنتی و محلی، فست فود خانگی و شیرینی بود.

در حاشیه این جشنواره، مسابقه نقاشی هم برای کودکان برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جشنواره فرهنگی گل بابونه در شهر پول برگزار می شود
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • جشنواره «چای گلاب و عطر حرم» در کاشان برگزار می‌شود
  • از مصرف رب‌ گوجه کپک‌زده پرهیز شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • ۱۰ کشور با بهترین غذاها در جهان؛ کدام کشور بهترین کیفیت غذا را دارد؟ (+عکس)
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج
  • آشنایی بانوان مهابادی با شیوه‌های جدید طبخ آبزیان