Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@04:13:05 GMT

خوزستان| نگاهی به زندگی‌نامه پدر بوکس ایران + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۹۷۹۲

خوزستان| نگاهی به زندگی‌نامه پدر بوکس ایران + تصاویر

حسن باشت باوی ملقب به پدر بوکس ایران که توانست افتخارات زیادی برای بوکس کشور کسب کند در سن ۹۲ سالگی در شهرستان گچساران درگذشت و امروز به مناسبت هفتمین روز درگذشت وی تصاویری کمتر دیده شده وی منشتر می‌شود. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آبادان، رشته بوکس در آبادان قهرمانان زیادی را به عرصه ملی و بین‌المللی فرستاده است به‌طوری‌که از روزگاران قدیم نام آبادان یادآور دو رشته فوتبال و بوکس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوکس کشور در روزهای گذشته یکی از مفاخر خود را از دست داد. حسن باشت باوی ملقب به "پدر بوکس ایران" در سن 90 سالگی درگذشت. او که در سال 1323 ورزش بوکس را به‌صورت کلاسیک در شهرآبادان و زیر نظر "واگنر" مربی انگلیسی آغاز کرد و با توجه به استعدادی که در این رشته از خود نشان داد توانست خیلی زود پله‌های ترقی را طی کند.

تلاش‌های پدر بوکس ایران سبب شد که در سال 1328 به مقام نایب‌قهرمانی کشور دست یابد و پس از کسب عناوین متعدد در مسابقات داخلی و خارجی در سال 1337 به کسوت مربی‌گری روی آورد.

باشت باوی در سال‌های 1351 تا 1354 مربی تیم ملی کشور بود و توانست این تیم را دربازی‌های آسیایی 1974 تهران به مقام قهرمانی برساند.

در سال 1395 نیز مراسم جشن تولد 90 سالگی پدر بوکس ایران با حضور نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی این شهر در منزل حسن باشت باوی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور فرزندان و نوه‌های این پیشکسوت برگزار شد، مقرر شد که تندیس پدر بوکس ایران ساخته و در یکی از فضاهای عمومی و خوش‌منظر شهر نصب شود.

در نهایت به‌پاس قدردانی از تلاش‌های این پیشکسوت در عرصه بوکس در سال 86، سالن بوکسی در شهر گچساران از استان کهکیلویه و بویراحمد به نام استاد حسن باشت‌باوی تأسیس شد و در سال 96 از تندیس وی در یکی از بوستان‌های این شهر رونمایی شد.

حسن باشت‌باوی صبح روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1397  در سن 92 سالگی در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران درگذشت.

انتهای پیام/ح

R41468/P1357/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۹۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحت انتخابات در حوزه انتخابیه اهواز تأیید شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد موالی زاده عصر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تأیید صحت انتخابات در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون اظهار کرد: روز جمعه ۱۱ یازدهم اسفند ماه انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور بر چهار محور امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت، با کیفیت بالا، باشکوه و در آرامش و امنیت کامل در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون برگزار شد.

وی ادامه داد: آرای سه منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون به ترتیب آقای مجتبی یوسفی نام پدر محمدحسین دارای ۹۴ هزار و ۴۸۸ رأی، آقای سیدمحسن موسوی زاده نام پدر سیدعلی دارای ۸۱ هزار و ۹۴۳ رأی و آقای محمد امیر نام پدر یحیی دارای ۷۸ هزار و ۴۳۱ رأی است.

فرماندار اهواز با بیان اینکه جمع آرای صحیح و باطله مأخوذه ۳۷۸ هزار و ۷۵۳ رأی است، افزود: از این تعداد ۳۳۲ هزار و ۷۸۰ آرای صحیح و ۴۵ هزار و ۹۷۳ آرای باطله است.

موالی زاده یادآور شد: تعداد ۸۴۹ شعب اخذ رأی برای حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه تعیین شده بود که از این تعداد ۶۱۱ شعبه در شهرستان اهواز در نظر گرفته شد.

کد خبر 6058432

دیگر خبرها

  • صحت انتخابات در حوزه انتخابیه اهواز تأیید شد
  • تمرین جدی و پرتحرک همایون شجریان در رینگ بوکس (فیلم)
  • بازداشت متهم به قتل در شهرستان باوی
  • انتشار چاپ بیست و سوم از به اثر رضا امیر خانی
  • نگاهی گذرا به عملکرد سازمان سینمایی
  • نگاهی به هنر هفتم در سالی که گذشت
  • ورود فوتبالیست بزرگ به دنیای بوکس؛ مهاجم سابق لیورپول پا به رینگ می‌گذارد؟ (فیلم)
  • از رؤیا تا واقعیت! /نگاهی روان‌شناختی به سودای بازیگرشدن در دختران جوان
  • نگاهی به سرخابی‌ها در ایران و جهان
  • نگاهی به زندگی ستاره فوتبال مکزیک در مستند «هدف و شکوه»