Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آوا، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان گفت که امروز (دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت) در جلسه شورای وزیران این کشور صحبت می‌کرد، گفت که نهادهای امنیتی در حمایت از مردمی که در کنار دولت این کشور ایستاده اند، به خوبی عمل نکرده اند.

وی با اشاره به ناامنی‌های جاری در ولایات «بغلان»، «قندوز»، «فاریاب»، «بدخشان»، «زابل»، «فراه» و برخی ولایت‌های دیگر گفت: در چندین روز گذشته یک جلسه شورای امنیت ملی و یا یک جلسه فرماندهان سطح بالای کشور را در این خصوص شاهد نبوده ایم، در عین حال هر روز شاهد تلفات و قتل عام مردم افغانستان بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای امنیتی را ما به کشتن داده ایم، چه کسی مسئول است؟ بیایید به مردم جواب دهیم.

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان از مقاومت نیروهای مردمی این کشور در برابر حملات گروه طالبان در برخی ولایات این کشور تقدیر کرد؛ اما اعتراف نمود که دولت افغانستان نتوانسته است از این مردم حمایت کند.

وی افزود: صدها افراد بی‌نام و نشان، در دفاع از همین دولت در گوشه‌های مختلف افغانستان قرار دارند؛ اما هنوز ما که همه مسئول هستیم نتوانسته ایم از پس غم هزاران شهید و زخمی و آواره این کشور برآییم.

عبدالله، با توجه به شدت ناامنی‌ها گفت که اکنون زمان آن رسیده است که دولت در قبال قضایا یک موضع واضح و روشن بگیرد.

آگاهان در افغانستان اعلام کردند که مواضع تند عبدالله، نشان دهنده تشدید اختلاف ها میان وی و اشرف غنی است و نشان می دهد که بحران های جاری در  این کشور چه در عرصه امنیتی و چه در زمینه انتخابات و تصمیم  های بحث برانگیز اخیر در خصوص توزیع  شناسنامه های الکترونیکی و نیز استفاده از کپی شناسنامه به جای اصل آن در انتخابات پیش رو، دو رهبر را یکبار دیگر، رویاروی هم قرار داده است.

کد خبر 4296516 بنفشه اسماعیلی

منبع: مهر

کلیدواژه: اشرف غني افغانستان دولت وحدت ملی افغانستان عبدالله عبدالله ایران ایالات متحده آمریکا برجام دونالد ترامپ سوریه رژیم صهیونیستی عراق فلسطین انتخابات پارلمانی عراق 2018 روسیه کره شمالی آلمان داعش ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۰۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم

هفته پیش طالبان فقط بخشی از حقابه ایران را از رود هیرمند داد، البته احتمالا از ترس سیل. دولت رییسی آن را به پای خود نوشت و گفت با پیگیری‌ها بالاخره حقابه را دریافت کرده. البته شاید رئیس جمهور ایران هنوز نمی‌داند که ملت ایران همه حقابه‌ای که از هیرمند باید داده شود را می‌خواهند، نه بخش کوچکی از آن را. دعوای ایران و افغانستان بر سر آب هیرمند، از 150 سال پیش شروع شد. هیرمند از کوه بابا در افغانستان سرچشمه می‌گیرد. بیشتر از هزار کیلومتر را طی می‌کند و به هامون هلمند یعنی هامون ایران می‌ریزد. 40 درصد از دلتای رود هیرمند در ایران است اما بالا دست، افغان‌ها سد کجکی و بند کمالخان را زده‌اند و اگر آب پشت سد زیاد باشد، آن را به گودزره هدایت می‌کنند. این کارها باعث شده سیستانی‌ها سهم زیادی از آب رود نبرند و مردم سال‌ها درگیر خشکسالی‌ باشند. /عصرایران

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • در حاشیه جلسه هیات دولت
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است
  • رژیم صهیونیستی جزیی از «خطوط قرمز امنیتی در آمریکا» است
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم