Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-02@03:28:20 GMT

قیمت آش و حلیم در ماه رمضان چند؟

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۱۰۵۴۰

قیمت آش و حلیم در ماه رمضان چند؟

به گزارش جهان نيوز، رئیس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپزندگان مشابه از ثبات قیمت حلیم و آش در ماه رمضان خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم آش شله قلمکار و حلیم ساده ۱۴ هزار تومان، آش رشته ساده ۱۳ هزار تومان و هر پرس آش و حلیم نیز ۸۰۰۰ تومان است.   حلیم و آش یکی از ثابت‌ترین غذا‌های سفره‌های افطار ایرانی‌ها در ماه رمضان است و صف‌های طولانی آن ساعت‌ها قبل و حتی پس از اذان در خیابان‌های مختلف دیده می‌شود که حسین محمدی - رئیس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپزندگان مشابه - درباره وضعیت تولید و بازار این غذا‌های پرمشتری در ماه رمضان به ایسنا توضیح داد که بر اساس جلسات متعددی که با رؤسای اتحادیه‌های استانی طی روز‌های گذشته داشته‌ایم، مقرر شد قیمت حلیم و آش در ماه رمضان هیچ تغییری نکند تا در ثواب روزه‌ها و افطاری‌های مردم شریک باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با وجود اینکه قیمت همه مواد اولیه و هزینه‌های تولید آش و حلیم، از گوشت، روغن، حبوبات، نخود، رشته، دستمزد، کرایه، انرژی و ... نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، تصمیم گرفتیم قیمت آش و حلیم را برای ماه رمضان امسال تغییر ندهیم که بر این اساس قیمت هر کیلوگرم حلیم ساده ۱۴ هزار تومان و با مخلفات ۱۵ هزار تومان است. همچنین هر کیلوگرم آش شله قلم‌کار نیز به قیمت حلیم عرضه می‌شود. هر کیلوگرم آش رشته ساده ۱۳ هزار تومان و با مخلفات ۱۴ هزار تومان است که هیچ تغییری نسبت به سال گذشته نکرده و هر پرس آش و حلیم نیز ۸۰۰۰ تومان قیمت دارد.

پخت حلیم با سیرابی و آشغال گوشت!

رئیس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپزندگان مشابه با بیان اینکه قیمت آش و حلیم در استان‌ها بر اساس تصمیم‌گیری اتحادیه استانی اعلام می‌شود که البته مقرر شده آن‌ها نیز قیمت را تغییر ندهند، تصریح کرد: برخی سودجویان در این ماه مبارک با آرداب، سیراب و آشغال گوشت، حلیم بی‌کیفیت و غیربهداشتی را می‌پزند و با حمل به صورت کاملا غیربهداشتی و در ماشین‌های غیراستاندارد، حلیم بی‌کیفیت تولید شده را در تهران و مراکز غیرمجاز عرضه می‌کنند.

از ساندویچی‌ها آش و حلیم نخرید

محمدی با تاکید بر اینکه ساندویچی‌ها جزو بیشترین صنوفی هستند که در عرضه حلیم و آش ورود می‌کنند، اعلام کرد: از مردم می‌خواهیم که به هیچ وجه از ساندویچی‌ها و مراکز غیرمجاز حلیم و آش نخرند و به آن‌ها اعتماد نکنند، چراکه ارزان‌فروشی هیچ گاه در اغذیه و محصولات خوراکی خوب نیست و نوعی سم‌فروشی محسوب می‌شود.

وی گفت: بازرسان اتحادیه کبابی و حلیم به صورت مستمر و دائمی از واحد‌های صنفی مجاز عرضه کنندگان حلیم و آش در ماه رمضان بازدید خواهند کرد و بر روند تولید سالم و بهداشتی نظارت می‌کنند و از آنجاکه می‌خواهیم همه با یک شکل این کار را انجام دهیم و به مردم علامتی برای انتخاب مکان مناسب برای تهیه آش و حلیم نشان دهیم، همه عرضه‌کنندگان مجاز، بنر‌های یکسانی تحت عنوان "عاملین فروش با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و اتحادیه" سردر مغازه‌هایشان نصب شده است و از مردم می‌خواهیم که حتما از آن‌ها خرید کنند و اگر سلامت‌شان اهمیت دارد، از سودجویانی که تنها به فکر کسب سود بیشتر در کوتاه مدت هستند، خرید نکنند.

رئیس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپزندگان مشابه اظهار کرد: همکاری تنگاتنگ و بسیار مناسبی با وزارت بهداشت و اداره اماکن داریم و به محض مشاهده تولیدکنندگان و عرضه کنندگان غیرمجاز حلیم و آش به آن‌ها اخطار می‌دهیم و پس از آن نسبت به پلمپ واحد‌های غیرمجاز اقدام می‌کنیم. البته فرآیند طولانی بروکراسی نیز از مشکلات مهم در این زمینه است و امیدواریم در ماه رمضان حساسیت و سرعت در پیگیری این پرونده‌ها افزایش یابد.

منبع:ایسنا پیام رسان سروش پیام رسان ایتا پیام رسان بله اینستاگرام

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۰۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»

عمده فایل‌هایی که روز گذشته به بازار مسکن منطقه ۱۲ شهر تهران عرضه شد، واحد‌های مسکونی با عمربنای بیش از ۱۰ سال بود؛ این در حالی است که مساحت بخش قابل توجهی از واحد‌های عرضه شده به بازار مسکن منطقه ۱۲ شهر تهران که می‌توان از آن به عنوان محدوده «تهران قدیم» یاد کرد، در تازه‌ترین فایل‌های عرضه شده از سوی فروشنده‌ها، عمدتا در بازه کوچک متراژ و میان‌متراژ طبقه‌بندی می‌شود.

به گزارش دنیای اقتصاد، در بررسی به عمل آمده از تازه‌ترین فایل‌هایی که روز گذشته به محله‌ها و خیابان‌های شاخص این منطقه عرضه شد، متوسط مساحت فایل‌های مورد بررسی، حول و حوش ۷۲ مترمربع است؛ این در حالی است که میانگین سنی این فایل‌ها نیز در محدوده ۱۵ سال برآورد می‌شود. در این فایل‌ها میانگین بهای پیشنهادی آپارتمان‌های عرضه شده حول‌و‌حوش مترمربعی ۵۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. البته در این منطقه قیمت پیشنهادی هر مترمربع واحد مسکونی از کف ۳۰ میلیون تومانی آغاز شده و در برخی فایل‌های خاص حتی تا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

در جدول زیر مشخصات بخشی از تازه‌ترین فایل‌هایی که روز گذشته به بازار مسکن منطقه ۱۲ تهران عرضه شد درج شده است:

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • مانیتور شیائومی ردمی G27Q 2025 با چه قیمتی عرضه می‌شود؟
  • فروش ۳ تن طلا در ۲۲ حراج/امروز چقدر شمش فروش رفت؟+قیمت
  • قیمت سکه امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳