Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@23:54:38 GMT

تشکیل سه کارگروه تخصصی در نشست کارشناسان اقامه نماز

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۱۱۳۵۶

تشکیل سه کارگروه تخصصی در نشست کارشناسان اقامه نماز

منصور سرگزی، معاون آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور در گفت‌وگو با ایکنا؛ اظهار کرد: اجلاس سراسری کارشناسان فرهنگی و آموزشی ستادهای اقامه نماز استان‌های کشور با دو هدف عمده در شهر ساری برگزار شد. اولین هدف، بحث و تبادل نظر درباره اجرای صحیح و مؤثر برنامه‌ها و فعالیت‌های ستاد اقامه نماز در سال 97 بود که نزدیک به پنج میلیون نفر مخاطب را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، همانطور که می‌دانید مخاطبان این برنامه‌ها عمدتاً نسل جوان‌ هستند که در مدارس و دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند، پس باید برای این قشر برنامه‌ریزی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همینطور برای کسانی که به آموزش و تربیت نسل نو اهتمام دارند. مثلاً برای معلمان در دانشگاه فرهنگیان ویژه برنامه‌هایی را مد نظر داریم که از دو، سه سال قبل آغاز شده است و به کمک این همفکری‌ها ادامه می‌یابد. هدف دوم نیز انتقال تجارب موفق استان‌ها به یکدیگر بود، در سال گذشته برنامه‌های ابتکاری و خلاقانه زیادی در بعضی استان‌های کشور برگزار شد که انتقال تجارب این برنامه‌ها الگویی را برای کارشناسان اقامه نماز استان‌ها ترسیم می‌کند.

وی افزود: بعضی از برنامه‌های کلان ستاد اقامه نماز هم در قالب سه کارگروه مورد بررسی کارشناسان قرار گرفت؛ اول در مورد برگزاری بیست و هفتمین دوره اجلاس سراسری نماز با عنوان «شیوه‌های دعوت به نماز» و محتواهای علمی آن صحبت شد، دوم در مورد اجلاس‌های استانی نماز که به عنوان بازوهای اجرایی اجلاس‌ سراسری هستند بحث و تبادل نظر صورت گرفت، در مورد فعالیت‌های مؤثرتر یاوران نماز و فعالیت‌های مردمی در ترویج اقامه نماز نیز صحبت شد. این که چگونه می‌توانیم 67 هزار یاور نمازی که داوطلب عضویت افتخاری در حوزه ترویج نماز هستند را مؤثرتر هدایت کنیم تا بتوانیم از این خیل باانگیزه و خودجوش در عرصه‌های مختلف استفاده کنیم. کارگروه سوم هم مربوط به جشنواره‌های فرهنگی و هنری است که تولید آثار مکتوب هنری و نمایشی را در مورد نماز دنبال می‌کند.

سرگزی در پایان یادآور شد: در حاشیه این نشست یک روزه که با حضور قائم مقام ستاد اقامه نماز برگزار شد، از استاندار مازندران به واسطه زحماتی که در امر ترویج اقامه نماز کشیده‌اند، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا ستاد اقامه نماز نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۱۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جماعت در بیش از ۲۰۰ آموزشگاه بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، دبیر شورای اقامه نماز شهرستان بردسکن گفت: اقامه نماز باعث ‌می شود بسیاری از ناهنجاری‌ های اجتماعی در جامعه کاهش پیدا کند.

 

حجت الاسلام مروجی نسب افزود: با وجود اینکه آیین نامه ترویج فرهنگ نماز توسط هیئت دولت به تصویب رسیده و به همه استان‌ ها و شهرستان‌ها ابلاغ شده است اما ادارات به این بخشنامه عمل نمی‌ کنند.

 

مروجی نسب عنوان کرد: در ۱۷ اداره شهرستان بردسکن نماز به جماعت اقامه می‌ شود و در ۲۳ مسجد سطح شهر نیز نماز در دو وعده و در چهار مسجد در سه وعده وسط ائمه جماعات اقامه می‌ شود.

 

وی اضافه کرد: در بیش از ۲۰۰ آموزشگاه سطح شهرستان بردسکن نیز نماز به جماعت اقامه می‌ شود که در ۷۷ مدرسه توسط ائمه جماعت و در بقیه توسط مربیان و یا معاونان پرورشی نماز به جماعت اقامه می‌ شود.

 

مروجی نسب گفت: یکی از برنامه‌ های محوری آموزش و پرورش سه‌ شنبه‌ های معنوی است که امام جمعه و تعدادی از مسئولان ادارات هر هفته در نماز جماعت یکی از مدارس شرکت می کنند و از فعالان نماز نیز تجلیل می شود.

دیگر خبرها

  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه
  • اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های همدان برای اولین بار در کشور
  • تشکیل شورای اقامه نماز در روستاهای همدان
  • اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های استان برای اولین بار در کشور در استان همدان
  • کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود
  • نشست خبری معرفی کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» در شیراز برگزار شد
  • اقامه نماز جماعت در بیش از ۲۰۰ آموزشگاه بردسکن
  • تاکید نماینده ولی فقیه در گلستان بر ترویج اقامه نماز از آموزش و پرورش
  • اجرای فرامین ولی امر مسلمین، رمز فتح قله هاست