Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، محمد مهدی تندگویان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، با بیان اینکه طی توافق با وزارت کشور، اعتبارنامه و شناسه برای سازمان ‌های مردم ‌نهاد، صادر شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه نیاز اول جوانان برای کار کردن، دیده شدن است، لذا نهادها می ‌توانند پروژه‌ های خود را در بخش‌ های مختلف از قبیل عمرانی، هنری، تبلیغاتی، کشاورزی، دامپروری، آموزشی و پژوهشی به تشکل ‌های مردمی و سازمان ‌های مردم ‌نهاد حوزه جوانان بسپارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه موضوع جوانان، فراگیر بوده و مختص یک وزارتخانه نیست، خاطر نشان کرد: وقتی موضوعات مختلف مانند آسیب ‌های اجتماعی، مطرح می‌ شود، جوانان بحث اصلی هستند؛ لذا فعالیت در هر حوزه ‌ای، نیازمند این است که ابتدا این زیرساخت، درست شود که این امر، همیاری، همکاری و دغدغه‌ مندی همه دستگاه‌ ها را می ‌طلبد، چرا که عدم هماهنگی بین دستگاه ‌ها، عدم وقت‌ گذاری مناسب و عدم دغدغه‌ مندی، مهم ‌ترین دلایل عدم رسیدگی به موضوعات حوزه جوانان است.

تندگویان با بیان اینکه یکی از راه‌ های برون‌ رفت حوزه جوانان از آسیب ‌های اجتماعی، اشتغال است، تصریح کرد: اینکه همه جوانان، استخدام ادارات دولتی شوند، ممکن نیست. لذا راه حل، تشکیل سازمان ‌های مردم ‌نهاد و تشکل ‌های مردمی است و دولت نیز متعهد شده تا پایان فعالیت خود، تعداد این تشکل ‌ها در کشور را به 6 هزار مورد برساند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه این معاونت، وظیفه ایجاد اشتغال ندارد، بلکه تشکل‌ ها را رصد و حمایت می کند، ابراز کرد: طی توافق با صندوق کارآفرینی امید، اعتبار لازم جهت پرداخت تسهیلات با کارمزد 4 درصد تا سقف 100 میلیون تومان برای سازمان‌ های مردم ‌نهاد از طریق این صندوق وجود دارد که آموزش‌ های لازم نیز جهت ارائه طرح و اخذ وام به تشکل ‌ها داده شده که این مهم نیز بخشی از مشکل اشتغال جوانان را حل می‌ کند.

وی با بیان اینکه تشکل ‌ها، غیر انتفاعی بوده و درآمدزا نیستند، ادامه داد: انتظار می ‌رود فضاهای تبلیغاتی شهری در اختیار تشکل ‌ها قرار گیرد تا بتوانند فعالیت خود را به مردم، نشان دهند که شهرداری ها می‌ توانند در این مورد، همکاری کند.

تندگویان به وجود 200 دفتر مشاوره ازدواج در کشور که تحت نظارت وزارت ورزش و جوانان فعالیت می ‌کنند، اشاره کرد و گفت: این دفاتر، مشاوره های قبل، حین و بعد از ازدواج را انجام می ‌دهند و طبق آمارها از زمان راه ‌اندازی این دفاتر، آمار طلاق در بین جوانان، کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه زنجان، جزء استان ‌هایی است که در انتصاب مشاور جوان و تشکیل مجمع مشاوران جوان، موفق عمل کرده است، اظهار کرد: اعتماد به جوانان و به ‌کارگیری و مشارکت آنها در مدیریت اجرایی کشور، موضوع مهمی است؛ چرا که جوانان اهل ریسک و مبارزه با فساد بوده و در امور اجرایی، توانمند عمل می ‌کنند.

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 ایجاد اشتغال شهرداری کشاورزی وزارت کشور وزارت ورزش و جوانان موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۱۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل‌های مردمی

 حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه دیدار با فعالان فرهنگی گفت: رهبر انقلاب مسئولیت راهبری تشکل‌های مردمی را به شورای عالی انقلاب سپردند، در حوزه‌های مختلف سند‌های راهبردی تشکیل شده و به تمام نهاد‌ها ابلاغ شده است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه افزود: این اسناد راهبردی را نخبگان همان حوزه تدوین کرده اند و به تمام زوایای هر موضوع توجه شده است.

وی بیان کرد: ملاک و مبنای تدوین این اسناد فرمایشات مقام معظم رهبری است، در کنار فرمایشات رهبری از فرهیختگان هر حوزه نیز بهره گرفتیم.

به گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، موشک‌های سپاه در عملیات وعده صادق آسیب‌های جدی به تاسیسات نظامی اسرایبل زده است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه ادامه داد: روزگاری روسیه و چین این موشک‌ها را به ما نمیدادند، اما امروز خودشان مشتری ما در این حوزه هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل‌های مردمی
  • استدلال استاد قرائتی برای ورود جوانان به حوزه
  • استان قزوین در فضای قرآنی در سطح کشور درخشیده است
  • بسیاری از پرونده‌های حقوقی اردبیل ‌دعاوی ملکی است
  • جنس کار در دستگاه قضایی تدبیر و تدبّر است
  • برگزاری هفتمین جشنواره استانی شمیم ریحان در قم
  • برای ورود مردم به اقتصاد راه پیدا کنید
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد شهرستانی در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد در شهرستان‌ها