Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@04:34:33 GMT

رصد آنلاین اطلاعات بیمه شخص ثالث

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۱۱۶۲۷

رصد آنلاین اطلاعات بیمه شخص ثالث

به گزارش خبرنگار مهر، رمضان نعمتی در اولین نشست راهبردی فناوران و صنعت بیمه گفت: صنعت بیمه نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌ اطلاعات است و البته باید توجه داشت که اینگونه سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت بیمه، هزینه محسوب نمی‌شود، بلکه یک فرصت است و ما هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به سطح مطلوب به کارگیری فناوری‌ها در صنعت بیمه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی افزود: در این راستا اگر در حوزه سرمایه‌گذاری آی تی، از سرعت لازم برخوردار نباشیم، به طور قطع در این حوزه به مشکل برخورد خواهیم کرد؛ این در حالی است که سامانه سنهاب در صنعت بیمه، به عنوان یک ابزار نظارتی و تنظیم‌کننده روابط درون صنعت بیمه و نهادهای مرتبط با صنعت بیمه است و در واقع، در بیمه مرکزی نیز یکی از وظایف اصلی، به روزرسانی این سامانه بوده که نیازمند توسعه بیشتری است و بخش بزرگی از آن، مستلزم همکاری و تعامل میان بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه است.

وی تصریح کرد: شرکت‌های فناوری باید به این صنعت ورود پیدا کنند و با طرح و ایده‌های جدید، به شکوفایی صنعت بیمه کمک کنند.  با به روز رسانی سامانه سنهاب، امکان رصد آنلاین اطلاعات و آمار بیش از پیش، میسر خواهد شد؛ کما اینکه در حال حاضر، اطلاعات بیمه شخص ثالث که نیمی از پرتفوی صنعت بیمه را برعهده دارد؛ در لحظه رصد و راستی آزمایی می شود و بعد از صحت اطلاعات و دریافت کد یکتا به مشتری ارائه می شود.

نعمتی از ارائه کد یکتا به بیمه های باربری و آتش سوزی تا پایان نیمه اول سال و بیمه های درمان تکمیلی و بدنه تا پایان سال خبر داد و گفت: شرکت های فناوری باید کمک کنند تا با استفاده از ظرفیت های سنهاب و فناوری‌های جدید، شرایط برای شبیه سازی در صنعت بیمه را فراهم کنند تا بتوانیم آثار آیین نامه و مقررات جدید را پیش از اعمال در آن ارزیابی کنیم.همچنین برای شناسایی نقاط ضعف و قوت صنعت بیمه بتوانیم از داده کاوی بهره مند شویم.

همچنین در این نشست، مجید خاک‌ور آینده صنعت بیمه را در گرو توسعه بیمه‌نامه های الکترونیکی دانست و خاطرنشان کرد: نگاه صنعت بیمه به فناوری باید به سمتی برود که سرویس‌ها را به محل مشتری ببرد نه اینکه مشتری را به دفاتر بیمه‌گذاران راهنمایی کند.

وی با تاکید بر این نکته که شرکت های بزرگ بیمه‌ای دنیا به مرحله بلوغ تکنولوژی و فناوری رسیده‌اند، اظهار داشت: بیمه الکترونیکی در چند سال آینده به یکی از علاقمندی های جدی شرکت‌های بیمه‌ای مبدل خواهد شد؛ با توجه به سرمایه‌گذاری عظیم در حوزه دیجیتال باید به این پرسش پاسخ بدهیم که آیا صنعت بیمه می تواند خود را با این حجم از پیشرفت ، منطبق کند.

خاک‌ور، گفت: توسعه یکپارچگی درون شرکتی، توسعه سامانه های مبتنی بر وب ، توسعه اپلیکیشن های تلفن همراه و استانداردسازی از اهداف جدی ماست و اگر تعامل کافی بین دو صنعت صورت بگیرد صنعت بیمه عرصه های نوینی را تجربه خواهد کرد.

همچنین محمود ضرابی، عضو سندیکای بیمه‌گران نیز در این مراسم گفت: در سال‌های نخستین فعالیت دیجیتالی در شرکت های بیمه اشکالات بسیاری وجود داشت که خوشبختانه هم اکنون ضریب خطا به حداقل رسیده و با بهبود این وضعیت شاهد شرایط بهتری برای صنعت بیمه خواهیم بود؛ این در حالی است که فضای رقابتی بین شرکت های فن آوری که نرم افزارهای متناسب را در اختیار صنعت بیمه قرار می دهند به نفع بیمه گران است و تنوع و کیفیت محصولات را افزایش خواهد داد.

وی در پایان با ابراز خرسندی از عملکرد شرکت های فنآوری ابراز امیدواری کرد که این روند با شتاب بیشتری به جلو حرکت کند.

در این میان، ابراهیم کاردگر، مدیر ارشد صنعت بیمه نیز با بیان اینکه توسعه یافتگی ، تولید ناخالص ملی است که در هزاره سوم با حوزه فنآوری اطلاعات ارتباطی ناگسستنی دارد، خاطرنشان کرد: صنعت بیمه باید ریسک های بازار تولید و سرمایه را شناسایی کرده و پوشش های متناسبی ارائه دهد.

کاردگر با اشاره به تحولات جدی فضای کسب و کار در آینده، اظهار داشت: صنعت بیمه برای تسریع در خدمات، افزایش کارایی و سود به فنآوری گرایش پیدا کرده و در حال حاضر در عرصه بازارسازی توقعات بالاتری از نرام افزارهای بیمه ای دارد.

وی با تاکید بر اهمیت فنآوری های نوین در توسعه صنعت بیمه گفت: باید این حقیقت را بپذیریم که مرز بین دانش ها برداشته شده و دانش بین رشته ای ، توسعه اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

کاردگر، کلان داده ها را نیز عامل دیگری برای توسعه صنعت بیمه ارزیابی کرد و افزود: ما باید کسانی را تربیت کنیم که اطلاعات پراکنده را به دانش تبدیل کنند چرا که داده های فاقد تحلیل ، ارزش چندانی ندارد.

همچنین احمد ضرابیه، یکی دیگر از مدیران ارشد صنعت بیمه نیز گفت: مشتریان صنعت بیمه همان هایی هستند که از خدمات دیجیتالی بانک ها و شبکه های ارتباطی استفاده می کنند و بنابراین همین توقعات را هم از صنعت بیمه دارند؛ این در حالی است که صنعت بیمه باید در این مسیر قدم های بلندتری بردارد و نگاهی تازه به کسب و کار خود داشته باشد وگرنه از قافله اقتصاد جا می ماند.

وی کاهش سود شرکت های بیمه ای را نشانه کهنه بودن  سیستم های بیمه ای دانست و گفت: مدل کسب و کار سنتی محکوم به نابودی است و راهی جز مجهز شدن به فنآوری وجود ندارد.

ضرابیه ادامه داد: چهل هزار کارآفرین در صنعت بیمه داریم که باید از ایده های آنان حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: محصول بیمه ای معمولا محصول جذابی نیست بلکه یک اضطرار است و به همین خاطر باید در طراحی و عرضه آن از تمامی ابزارهای ممکن استفاده کنیم؛ البته صنعت بیمه باید نیازهای خود را  برای شرکت های نرم افزاری تبیین کند.

کد خبر 4296551 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمه مرکزی صنعت بیمه فناوری اطلاعات بانک مرکزی ایران برجام دلار بازار سهام قیمت دلار وزارت راه و شهرسازی بورس قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت نفت خام یکسان سازی نرخ ارز قیمت سکه بهار آزادی عباس آخوندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۱۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت علوم جزء ۵ کشور برتر جهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم گفت: طرح پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از میان ۲۰ طرح که در بخش دانشگاهی (E-Science) شرکت کردند در میان پنج طرح منتخب جوایز اجلاس جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴ قرار گرفت.

مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی گفت: رقبای ایران در این رویداد، کشور‌های ایالات متحده آمریکا، چین، فرانسه، اسپانیا، روسیه، لهستان، لوکزامبورگ، مالزی، پاکستان، هندوستان، بحرین، امارات عربی متحده، عربستان سعودی و الجزایر بوده‌اند که از این میان رقبای اصلی جمهوری اسلامی ایالات متحده آمریکا، اسپانیا، چین و هندوستان بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

محمد هادی زاهدی گفت: اجلاس جهانی انجمن جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴ با شعار «جوامع اطلاعاتی و دانش‌بنیان در جهت اهداف توسعه پایدار» بزرگترین گردهمایی جهانی سالانه در خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت توسعه جوامع محسوب می‌شود. در این اجلاس فرصتی برای تبادل اطلاعات، خلق دانش و به اشتراک‌گذاری روش‌ها و همچنین شناسایی روند‌های در حال ظهور و بهبود مشارکت، با توجه به تکامل جوامع اطلاعاتی و دانش بنیان فراهم می‌شود.

محمد هادی زاهدی گفت: بیش از ۷۰ کشور‌در جهان برنامه‌ها و پروژه‌هایی را که برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح بین‌الملل مطابق با اهداف ۱۷ گانه توسعه پایدار تعریف و به اجرا گذاشته‌اند. او افزود: این برنامه‌ها در ۱۱ محور و خط مشی (Actin –Line) مشتمل بر ۱۸ طبه و دسته (Category) معرفی و ارائه شدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در تشریح این جایزه گفت: برای هر ساله مسابقات جهانی WSIS با هدف ارزیابی پروژه‌ها و فعالیت‌هایی که از فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت توسعه پایدار استفاده شده است، برگزار می‌شود. در حال حاضر کشور‌های پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات که همواره در این نظرسنجی و رقابت حضور دارند.

وی ادامه داد: ایران همواره سعی کرده است، در این مسابقات مشارکت داشته باشد و از سال‌ها قبل حضور پررنگی داشته است و در مواردی نیز موفق به کسب جایزه نهایی جامعه اطلاعاتی WSIS شده است. در سال ۲۰۲۴، ایران با سه پروژه در حوزه‌های دولت الکترونیک، محیط زیست الکترونیکی و علوم الکترونیک (e-Government، e-Enviroment و E-Science)، مشارکت داشتند که نماینده ایران در حوزه علمی پروژه پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

او گفت: با همکاری رسانه‌ها بخصوص رسانه ملی و مشارکت جامعه دانشگاهی کشور در رای‌گیری عمومی پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی وزارت علوم با ۳۵ خدمت پرکاربرد جزء ۵ کشور نخست جهان ارزیابی شد.

دیگر خبرها

  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • انتصاب عضو جدید هیئت مدیره شرکت ملی پست
  • انتصاب عضو جدید هیأت مدیره شرکت ملی پست
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می‌شود
  • خبر مهم درباره قطع سهمیه‌ بنزین برخی خودروها
  • چین ۴۵۰۰ شرکت هوش مصنوعی دارد
  • پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت علوم جزء ۵ کشور برتر جهان
  • سهمیه سوخت چه خودروهایی قطع شد؟
  • این تعداد خودرو سهمیه سوخت نمی گیرند