Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی ظهر دوشنبه در نشست مسئولان استان مرکزی با عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در اراک اظهار داشت: برخی از پروژه های مهم حوزه راه و شهرسازی استان مرکزی، تبدیل به طرح های طولانی و مزمن شده اند، از جمله پروژه تقاطع غیرهمسطح محور اراک - فرمهین که مقرر شده تا شهریورماه سال جاری به بهره برداری برسد و امیدواریم این وعده عملی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح های دیگر شامل پروژه تقاطع غیرهمسطح ورودی اراک از سمت غرب(سنجان) از دیگر سطح هایی است که می طلبد تامین اعتبار برای تکمیل آن در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: فرودگاه اراک زیرساختی را برای حمل و نقل در استان فراهم کرده که باید از آن استفاده شود، پیگیری هایی برای استفاده از این ظرفیت تاکنون صورت گرفته اما این امکان آنطور که باید در اختیار مردم استان قرار ندارد، تقاضا می شود که پروازهای این فرودگاه به نقاط مختلف که قبل هم جریان داشته، مجددا برقرار گردد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان ساخت: خوشه صنعتی ریلی در استان مرکزی ریشه دار است و در این زمینه با توجه به ظرفیت های استان، فضا برای گسترش کار وجود دارد، این مهم می تواند به فعال شدن صنایع کوچک و اشتغالزایی نیز منجر شود.

کریمی تصریح کرد: راه اندازی محور ریلی مهاجران-اراک-امیرکبیر موجب توسعه در منطقه است، سرمایه گذاری فراوانی در مهاجران و امیرکبیر انجام شده و وجود یک محور ارتباطی می تواند جمعیت سرریز اراک را به این دو شهر منتقل کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در رابطه با شهر جدید امیرکبیر، تاکنون ۱۵۰ خانوار در آن مستقر شده اند اما از نظر زیرساخت ها با مشکل روبرو است و بایستی زیرساخت آن فراهم شود.

وی با اشاره به بافت فرسوده شهر اراک اضافه کرد: در بافت فرسوده شهر اراک جمعیت چند ده هزار نفری زندگی می کنند، این اراضی در گذشته متعلق به دولت بوده و هم اکنون از نظر مالکیت زمین ها با مشکلات عدیده مواجه است، تقاضا داریم مساعدتی در این حوزه صورت گیرد تا این زمین ها از نظر مالکیت تعیین تکلیف و ساماندهی شود.

کد خبر 4296567

منبع: مهر

کلیدواژه: راه و شهرسازی علی اکبر کریمی نمایندگان مجلس بوشهر کرمانشاه گرگان شیراز خرم آباد شهرکرد خطبه های نماز جمعه یاسوج بارش باران برجام ماه مبارك رمضان کهگیلویه و بویراحمد اشتغال مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۱۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

علی اکبر حسینی محراب گفت: حتی یک کشته ناشی از تصادفات جاده‌ای به دلیل ناایمن و یا غیراستاندارد بودن جاده در این استان پذیرفتنی نیست.

او می‌گوید: طرح‌هایی باید در خوزستان تعریف و اجرایی شود که گرهی از مشکل مردم باز کند و دستگاه‌های استان باید از هر اقدام نمایشی و بی ثمر پرهیز کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه تمام زیرساخت‌های طرح مسکن ملی باید پیش از بهره برداری و سکونت مردم تکمیل شود گفت: تمام دستگاه‌های متولی در استان مکلف هستند پیش از واگذاری به مردم، زیرساخت‌های آب، برق، گاز، فاضلاب و آسفالت طرح‌های مسکن ملی را تکمیل کنند.

حسینی محراب با بیان اینکه خوزستان نیاز به مدیران قوی و با انگیزه دارد تصریح کرد: هزینه تشریفات در دستگاه‌ها و برنامه‌های استان باید به حداقل ممکن کاهش یابد.

این مقام مسئول با توصیه دستگاه‌های دولتی به ارتباط با مردم ادامه داد: مسوولان دولتی و دستگاه‌های اجرایی باید بیش از پیش ارتباط مردمی خود را تقویت کنند.

استاندار خوزستان گفت: دستگاه‌های خوزستان باید از کار تشریفاتی خودداری کنند و تمام همت خود را صرف خدمت شبانه روزی به مردم و گره گشایی از مسایل مبتلا به استان کنند.

او مراقبت از بیت المال را ماموریت همیشگی دستگاه‌ها دانست و ادامه داد: مدیران و دستگاه‌های استان از هدیه دادن به مدیران بالادستی که به استان و یا شهرستان‌ها سفر می‌کنند به طور جد پرهیز کنند.

استاندار خوزستان، حراست از اراضی کشاورزی کلاس یک و ۲ خوزستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: همه دستگاه‌ها نسبت به حراست از زمین‌های خوب و با کیفیت استان مسوولیت دارند.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی باغ ویلاهای اجاره‌ای در خوزستان گفت: ضابطه مند بودن و ساماندهی فعالیت این باغ ویلاها باید در دستور کار قرار گیرد.

حسنی محراب تاکید کرد: خوزستان استانی فرهنگی است به همین دلیل جهت گیری گردشگری در این استان نیز باید رنگ و بوی فرهنگی و متناسب با فرهنگ اصل و هویت بومی داسته باشد.

حسینی محراب با انتقاد از نگاه اداری جوانان استان به اشتغال و خلاصه شدن به کار دولتی و اداری گفت: فرهنگ کار، مهارت آموزی و خوداشتغالی در خوزستان باید تقویت شود تا مشکل اشتغال در این استان حل شود.

وی استانداردسازی محصولات تولید را ضروری دانست و ادامه داد: اولویت اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید بازاریابی برای فروش و بسترسازی صادرات تولیدات و محصولات کشاورزی باشد.

حسینی محراب با اشاره به نگاه ویژه دولت به توسعه خوزستان و گره گشایی از مسایل این استان گفت: در حالی که میانگین افزایش اعتبار امسال استان‌ها در کشور نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد است، اعتبارات خوزستان رشد ۷۳ درصدی داشته است که این نشان از توجه ویژه دولت به خوزستان است.

وی با بیان اینکه اکثر شهرهای خوزستان دارای پیست‌های موتورسواری شده‌اند گفت: احداث پیست موتورسواری و تعیین مکان برای فعالیت حرکات نمایشی موتوری و خودرویی در دزفول نیز باید اجرایی شود.

استاندار خوزستان، دزفول را شهر عالم پرور و نخبگانی دانست و ادامه داد: شهرستان دزفول در ۲ سفر استانی رییس جمهور دارای مصوبه‌های خوبی است که اجرایی کردن این مصوبه‌ها به طور مستمر پیگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی در خوزستان