Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در حال راه‌اندازی مرکز شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان با همکاری اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای هستیم که مهارت‌های حرفه‌ای که اغلب مهارت‌های نرم‌افزاری هستند را آموزش می‌دهد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،ابراهیم حاجی‌دولو، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: در دنیا حوزه‌هایی که در حال نوآوری، خلاقیت و رشد سریع هستند، حوزه‌های فناوری اطلاعات هستند، بر خلاف بسیاری از رشته‌های دیگر که جنبه‌های پیشرفت و نوآوری آن‌ها به کندی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در کشور ما و در استان خوزستان، این روند حرکت جهانی که در دنیا وجود دارد، کمتر احساس می‌شود که نشان‌دهنده عقب افتادگی این صنعت در کشور و استان است.

وی افزود: اینکه خوزستان در سایر حوزه‌های صنعتی بسیار قوی است، حوزه‌های فناوری ICT را تحت تاثیر قرار داده است و فعالیتی که در سطح جهانی ایجاد شده در خوزستان کمتر دیده می‌شود. این امر نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها و مراکز رشد فناوری باید فعالیت بسیار بیشتری داشته باشند تا بتوانند خود را به سطحی که در دنیا وجود دارد و انتظار می‌رود، برسانند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: درست است که فعالیت صنایع نفت و گاز و پتروشمی خوب است اما صنعت ‌‌‌IT می‌تواند به تمام این صنایع کمک کند و با استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات این صنایع را بروز کند که ما این امر را هنوز ندیده‌ایم و این ضعف است.

حاجی‌دولو بیان کرد: در برنامه دانشگاه است که رشته فناوری اطلاعات و رشته‌های مربوط به کامپیوتر تقویت و بیشتر شوند و هم در مرکز رشد فناوری، از این شرکت‌ها حمایت و توجه بیشتری شود تا این فاصله و عقب‌افتادگی را جبران کنند.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از مرکز نوآوری و خلاقیت دانشگاه مربوط به حوزه ICT است، گفت: ما در حال راه‌اندازی مرکز دیگری به نام مرکز شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان هستیم که مهارت‌های حرفه‌ای که اغلب مهارت‌های نرم‌افزاری هستند را آموزش می‌دهد. این کار با همکاری اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود که دانشجویان در طول چهار سال تحصیل این دوره‌های آموزشی را بگذرانند. البته فارغ‌التحصیلان دانشگاه نیز می‌توانند در دوره‌های این مرکز شرکت کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: در طول تحصیل، دانشگاه موظف نیست برخی مباحث مانند نرم‌افزارها را آموزش دهد و برخی دانشجویان به صورت خودجوش این موضوعات را فرا می‌گیرند. اکنون از برنامه‌های وزارت است که مراکز شایستگی‌های حرفه‌ای در دانشگاه‌ها ایجاد شود تا اینگونه مهارت‌ها را به صورت روتین به دانشجویان آموزش دهد.

حاجی‌دولو درخصوص همکاری این دانشگاه با سایر سازمان‌ها در حوزه ICT، عنوان کرد: مرکز آپا که مرکز اطلاع‌رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه‌ای است در زمینه امنیت، سال گذشته در دانشگاه راه‌اندازی شد که هنوز به اوج فعالیت خود نرسیده است و انتظار داریم که فعالیت بیشتری داشته باشد. همچنین دو قرارداد پژوهشی اعضای هیات علمی گروه کامپیوتر دانشگاه فعال است.

وی با اشاره به نمایشگاه الکامپ خوزستان تصریح کرد: درست است که این نمایشگاه کمی خلوت است اما دلیل نمی‌شود مسیری که استان و کشور در حال طی کردن آن است، راه صحیحی نباشد و باید با برنامه‌ریزی و هماهنگی کاری کنیم که دانش‌آموزان و دانشجویان بیشتری برای بازدید بیایند و نمایشگاه جنب و جوش بیشتری بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۲۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بیرجند گفت: سال گذشته یک‌هزار و ۴۹۳ بانوی بیرجندی در ۱۹ گروه هدف آموزشی یک مهارت جدید فرا گرفتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ریحانه طالبی در بازدید مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند اظهار داشت: سال گذشته در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند 116 دوره آموزشی برگزار شد که در مجموع برای متقاضیان مهارت آموزی 192 هزار و 146 نفر ساعت آموزش اجرا شد. 

وی گفت: در این مرکز 5 کارگاه آموزشی در حرفه‌های صنایع چوب، صنایع چرم، گوهرتراشی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی دایر است که در مجموع بیش از 30 حرفه آموزشی بنا به تقاضای مهارت آموزان اجرا می‌شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بیرجند بیان کرد: سال گذشته به ترتیب دانش آموزان، متقاضیان مهارت آموزی و زنان خانه‌دار بیشترین شرکت کننده در بین گروه‌های هدف مهارت آموزی بوده‌ند.

طالبی از راه‌اندازی فروشگاه و نمایشگاه دائمی مهرتاش در سال گذشته در این مرکز خبر داد و گفت: در این نمایشگاه محصولات تولید شده کارگاه‌های آموزشی و همچنین محصولات کارآموزان مرکز که در خانه مشغول به تولید هستند عرضه می‌شود. در این مکان علاوه بر فروش محصولات، سه غرفه در اختیار کارآموزان توانمند دوره‌های آموزشی قرار داده شده تا در تولید سفارشات تبصره 75 این مرکز را همراهی کنند.

حسن کامرانی‌فرد نیز گفت: سال گذشته 4 هزار نفر از اقشار آسیب‌دیده اجتماعی در قالب طرح‌های مختلف کشوری و استانی به صورت رایگان با یک مهارت جدید آشنا شدند.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت مهارت‌آموزی در رفع آسیب‌های اجتماعی و کاهش دغدغه‌های ناشی از آن برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در سطوح مختلف با حرفه‌های متنوع در دستور کار این اداره کل است. در این راستا در سال گذشته 175 دوره آموزشی ویژه اقشار آسیب‌دیده اجتماعی شامل معتادین بهبودیافته،کودکان کار و خیابان، زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده‌های آنان، زندانیان و ساکنین سکونت‌گاه‌های غیررسمی برگزار شده است. از متقاضیان این گروه هدف 2 هزار و 467 نفر مرد و یک‌هزار و 486 نفر زنان بوده که در طی سال در مجموع 613 هزار و 037 نفر ساعت آموزش را گذرانده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی گفت: سال گذشته 411 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان به  12 هزار و 236 نفر آموزش‌های مهارتی ارائه دادند که از این تعداد هشت هزار و 514 نفر زن، سه هزار و 722 نفر مرد هستند.

کامرانی‌فرد با اشاره به راه‌اندازی و فعالیت 60 آموزشگاه جدید در سال گذشته اظهار داشت: اکنون 411 آموزشگاه فعال فنی و حرفه‌ای در استان داریم که 259 مجوز مربوط به آموزش‌های ویژه بانوان و 12 مجوز مربوط به آموزش‌های آقایان است و از مجموع آموزشگاه‌های ذکر شده 140 آموزشگاه نیز مجوز دومنظوره آموزش به زنان و مردان را دارا هستند.

انتهای پیام/257

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • مهلت ثبت‌نام آزمون سنجش شایستگی‌های فنی‌‌وحرفه‌ای‌ها تا نهم اردیبهشت
  • مهلت ثبت‌نام آزمون سنجش شایستگی‌های فنی‌ وحرفه‌ای‌ها تا نهم اردیبهشت
  • برگزاری مرحله دوم آزمون سنجش شایستگی های حرفه ای هنرجویان در شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود