Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:52:15 GMT

پرچم‌داران قرآنی فاصله مردم با قرآن کریم را از بین ببرند

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۱۲۳۲۷

پرچم‌داران قرآنی فاصله مردم با قرآن کریم را از بین ببرند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مشترک ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور و مسئولان کمیته‌های ستاد برگزاری سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی؛ نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف وامورخیریه صبح امروز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه در هتل موقوفه ارم برگزار شد.

در این نشست پس از ارائه گزارش تحلیلی مسئولان کمیته‌های ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم درباره روند برگزاری این دوره از مسابقات، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی اظهار کرد: تمامی نقاط قوت این مسابقات به یمن هدایت‌های رهبری انقلاب، نظام و انقلاب اسلامی به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمانی که رهبر معظم انقلاب دو ساعت برای مسابقات بین‌المللی قرآن زمان را اختصاص می‌دهند، سایر مسئولان نیز بالطبع باید حداقل ۱۵ دقیقه برای حضور در برنامه‌های قرآنی و ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف وقت بگذارند.

رئیس سازمان اوقاف بر لزوم ارزیابی کلی از مجموع فعالیت‌های مسابقات بین‌المللی قرآن و نقاط قوت و ضعف و همچنین ارائه راهکارهای مناسب تأکید کرد و گفت: نظیر مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران به جهت شاخصه‌های برجسته، در دنیا وجود ندارد.

حجت‌الاسلام محمدی درباره جهت‌گیری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که بر مبنای کلام‌الله مجید انقلاب کردیم؛ امتیاز مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر کشورها، جهت‌دار بودن ،انقلابی بودن و استکبارستیزی آن است.

وی دیدگاه کسانی که می‌گویند، مسابقات قرآن نباید سیاسی شود را اشتباه دانست و گفت: ما سیاست از نگاه کلام‌الله مجید، آیات و روایات و مبانی فکری انقلاب و رهبر معظم انقلاب را مدنظر قرار داده‌ایم نه خط و خطوط سیاسی را.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فرمایش پیغمبر اکرم (ص) مبنی بر جدا نشدن قرآن کریم و عترت (ع) تصریح کرد: پرچم‌داران قرآنی یعنی جامعه قرآنی کشور باید برای رفع مهجوریت کلام‌الله مجید، انقلابی و جهادی وارد میدان شوند تا فاصله مردم با قرآن کریم را از بین ببریم.

حجت‌الاسلام محمدی بابیان اینکه قرآن کریم برکات فراوانی دارد و هر قدم را که می‌توانیم باید برای این کتاب آسمانی برداریم، تأکید کرد: همکاران ما در سازمان اوقاف و سایر دستگاه‌ها باید برای سی‌ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در سال ۹٨ برنامه‌ریزی کنند.

وی بر لزوم ارتباط مستمر با متسابقین مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: علاوه بر برگزاری مسابقات، یک رسالت انقلابی داریم و آن آموزش‌های قرآنی و حمایت از کشورهای ضعیف در زمینه فعالیت‌های قرآنی است.

رئیس سازمان اوقاف بر لزوم ارائه یک طرح پیشنهادی برای ارتباط مستمر با متسابقین تأکید کرد و یادآور شد: در جلسه‌ای که متسابقین این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران داشتیم، برخی از آن‌ها می‌گفتند که نیاز به آموزش دارند و همین که در ایران اسلامی با دیگر متسابقین و داوران ارتباط داشته‌اند، باعث پیشرفتشان شده است. در این نشست همچنین گزارشی از پروژه افکار سنجی سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن توسط گروه مجری طرح ارائه شد.

کد خبر 4296654 سارا فرجی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه علی محمدی مسابقات قرآنی علوم انسانی علوم اسلامی معرفی کتاب امام زمان حضرت مهدی عج علوم انسانی اسلامی سازمان اوقاف و امور خیریه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فلسفه نمایشگاه کتاب تهران شیعه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مهدویت قرآن رونمایی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، بنا بر اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان سرچهان، چهل و دومین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی شهرستان‌های بوانات، پاسارگاد، سرچهان و بخش مشهد مرغاب شهرستان خرمبید به میزبانی سرچهان برگزار شد.
در این دوره از مسابقات، دانش آموزان در ۱۲ رشته قرآنی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
مراسم اختتامیه مسابقات قرآن در تالار نگین شهر کره‌ای برگزار و در پایان با لوح تقدیر و هدایایی از برگزیدگان تجلیل شد.
در حاشیه این مراسم دانش آموزان مدارس سرچهان طرح بوم و نشاط خود را به نمایش گذاشتند.
شهرستان سرچهان در شمال شرق فارس و در فاصله ۱۹۲ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان