Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر محمد گفت: استفاده از تعالیم اسلام در بسیاری از جنبه‌های بنیادین اداره ایران سبب شده غربی‌ها تلاش کنند تا به ایران هراسی روی بیاورند. چون می‌ترسند که کشور خودشان تحت تأثیر چنین موازینی قرار بگیرد و ایران الگوی جهان شود. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ رسانه ها خواندنی نظرات

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، علی اکبر محمد، نماینده لوئیس فرخان رهبر جنبش امت اسلام آمریکا در همایش بین‌المللی افق‌نو حاضر شده و  این پنجمین سفر وی به ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اکبر محمد همچنین نماینده جنبش امت اسلام در آفریقا بوده و از سال 1990 تا 2002، 12سال را در غنا در غرب آفریقا برای تبلیغ اسلام گذرانده است. با وی به عنوان یک شهروند مسلمان آمریکایی و فعال اجتماعی به گفت‌وگو پرداختیم.

 تصویر شما در مورد تحولات جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط سلطنت شاهنشاهی در این کشور چیست؟
انقلاب ایران نه تنها این کشور بلکه کل جهان و جهان اسلام را تحت تأثیر قرار داد. ما تحولات ایران را از بیرون مشاهده می‌کردیم که معمولاً مشاهده ما توسط رسانه‌هایی است که بوسیله صهیونیست‌ها کنترل می‌شود. به همین دلیل مردم در غرب، ایران را به عنوان یک کشور با نظام افراطی و غیر دموکراتیک می‌شناسند و تنها مردانی با تفنگ و مردمی که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند نشان داده می‌شود. اما وقتی به ایران می‌آییم و شهرهایی مانند اصفهان و مشهد و دیگر نقاط این کشور را از نزدیک مشاهده می‌کنیم شکل متفاوتی را می‌بینیم. ما خانواده‌ها را می‌بینیم و مردمی را  که تحصیلات عالی را دنبال می‌کنند و بسیار متفاوت از آن چیزی است که برای ما تصویر می‌شود.
کشورهایی مانند آمریکا نیازمند معرفی یک آدم بد برای مردمش است تا بتوانند سیاست‌های خود را طبق آن پیش ببرند. ایران نیز چنین گزینه‌ای برای آمریکا محسوب می‌شود. اما وقتی در آمریکا باشید این نگاه در میان مردم بسیار متفاوت دنبال می‌شود. همان گونه که تصمیم رئیس جمهور برای ممنوع کردن سفر مردم هفت کشور مسلمان برای آمریکایی‌های عادی جالب نبود.  
من به عنوان یک سیاهپوست آمریکایی این را درک می‌کنم چون خود ما حدود 450سال پیش به عنوان برده به آمریکا آورده شدیم تا این کشور را بسازیم. با ما بدرفتاری می‌شد و قربانی توهین‌ها و نداشتن امکانات بودیم. از ما به عنوان مردم نفرین شده نام می‌بردند و با ما بدرفتاری می‌کردند. مردم نفرین شده تصویری بود که از ما برای مردم ساخته بودند. ایران نیز در حال تجربه چنین تصویرسازی در آمریکاست. تصویری که نشان بدهد ایران بدترین کشور مسلمان و در حال متفرق کردن مسلمانان است. در حالی که ما عربستان و اسرائیل را می‌بینم که در کنار یکدیگر قرار دارند و در کنار هم ترکیب بسیار خطرناکی را به وجود می‌آورند.
کشورهای اروپایی به خاطر تجارت می‌خواهند با ایران رابطه داشته باشند چون این یک بازار 80میلیونی است که نمی‌خواهند آن را از دست بدهند. روابط کشورهای عربی با ایران و اسرائیل نیز آشوب جدیدی بوده که در منطقه توسط آمریکا به وجود آمده است. ایران برای این در مرکز این حملات است که کشور قدرتمندی است و می‌تواند از خود دفاع کند.

 تحلیل شما از فتنه تفرقه میان مسلمانان و ایجاد داعش در میان آن‌ها چیست؟  
مسئول تفرقه افکنی در جهان انگلیس است. این امپراطوری کوچک که زمانی برای خود بسیار عظیم بوده به دنبال چیدن مهره‌های جنگ خود در نقاط مختلف جهان است تا بتواند به تفرقه و کشورگشایی بر این اساس دست یابد. آن‌ها در تمام جهان درگیری به وجود می‌آورند و بعد از انقلاب ایران نیز این کار را افزایش داده‌اند. در حال حاضر بهترین کار برای مقابله با مسلمانان که 6/1 میلیارد از مردم جهان را تشکیل داده‌اند این است که مطمئن باشند متحد نخواهند شد و این کاری است که غرب در حال انجام آن است. ساختن القاعده و داعش نیز بر طبق همین محور است. من از ایرانی‌ها می‌خواهم که کتاب‌های ساموئل هانینگتون را ترجمه کننـــد. چون او تمام این درگیری‌ها میان مسلمانــان با یکدیگر و غرب را پیـش بینی کرده بود و می‌تواند منبع خوبی برای شناخت درست از تمدن غرب و تفکراتش نسبت به مسلمانان باشد. غربی‌ها می‌خواهند با استفاده از صدور فرهنگ امپریالیستی، باورهای دینی ما مسلمانان را بگیرند. اگر قرار است مدرن باشیم و مدرنتیه یعنی قمار، فاحشه گری و قتل که در غرب و آمریکا  شاهد آن هستیم، خدا به دادمان برسد. جایگاه ایران در درگیری‌ها بسیار مهم است و سبب شده که این کشور چنین فرهنگی را از زمان انقلاب نپذیرد.

 دلایل اسلام هراسی و ایران هراسی در غرب چیست؟
استفاده از تعالیم اسلام در بسیاری از جنبه‌های بنیادین اداره ایران سبب شده غربی‌ها تلاش کنند تا به ایران هراسی روی بیاورند. چون می‌ترسند که کشور خودشان تحت تأثیر چنین موازینی قرار بگیرد و ایران الگوی جهان شود. مانند اتفاقی که بعد از بلشویک‌ها در روسیه افتاد و غربی‌ها احساس کردند که کمونیسم یک تهدید برای فرهنگ غرب است و با تمام قوا به مبارزه با آن پرداختند. اسلام نیز چنین تفکری را در غربی‌ها به وجود آورده و کشوری با حدود 90میلیون جمعیت که چنین ایدئولوژی‌ای دارد مسلماً برای تمدن غرب خطرناک است و با آن مقابله خواهند کرد.

 نظر شما درباره ادعای دروغ ترامپ در مورد حمایت از تروریسم توسط ایران چیست؟
چند روز پیش موقع خروج ترامپ از برجام شنیدم که او در مورد حمایت ایران از تروریسم دروغ می‌گوید. چطور است که آمریکا در تاریخ خود در جنگ برای استقلال از بریتانیا، از قدرت و حمایت فرانسه استفاده کرد و آن را حرکتی انسان دوستانه می‌داند اما حمایت ایران از فلسطین و حزب الله حمایت از تروریسم است. غرب در تلاش است که واژه تروریسم را با اسلام پیوند دهد در حالی که همان اعمال اگـر از طــــــرف مسیحیـان باشــــد تروریـسم خوانده نمی‌شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

 

R1359/P1359/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۲۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم روز قدس باشکوه‌تر از گذشته در کردستان برگزار شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، گفت: امسال با توجه به اتفاقات غزه، باید مراسم روز قدس بهتر و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته در استان برگزار شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌‌های یوم الله قدس، توجه به برگزاری باشکوه برنامه‌های این ایام را مهم و ضروری دانست و اظهار داشت: امسال با توجه به اتفاقات شش ماهه گذشته و شهادت 30 هزار نفر در غزه و تعرض به کودکان مظلوم که بسیار جانکاه است، باید مراسم روز قدس بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی با اشاره به فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) «مَن أخَذَ لِلمَظلومِ مِنَ الظَّالِمِ کانَ مَعِیَ فی الجَنَّةِ مُصاحِبا گفت: هرکس در برابر ظالم، کمک مظلوم باشد در بهشت مصاحب من است، چراکه اسلام طرفدار مظلوم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به فرموده دیگری از حضرت محمد(ص) اشاره کرد و افزود: رسول اکرم(ص) فرموده «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم»؛ (کسى که صداى انسانى را بشنود که فریاد مى‌زند: اى مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید، کسى که این فریاد را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست).

وی بیان کرد: بر اساس فرموده اسلام غیبت کردن بر هر مسلمانی حرام است اما در جایی که به فردی ظلم شود، آن فرد در فاع از خود و به میزان حقی که از او ضایع شده، می‌تواند در مورد آن نفر صحبت کند. اسلام همیشه طرفدار مظلوم است.

پورذهبی با اشاره به سخنی از حضرت علی(ع) عنوان کرد: «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» و این بیان مولای ما امیرالمؤمنین(ع) است که همیشه با ستمگران در ستیز هستیم و همیشه حامی مظلومین عالم خواهیم بود.

وی کمک به هم‌نوعان و حادثه‌دیدگان را کاری ارزشمند توصیف کرد و گفت: متأسفانه غربی‌ها در برابر آن همه جنایتی که در غزه اتفاق افتاده، سکوت کرده و واکنشی نشان نمی‌دهند، جریان بسیار بد و کثیفی از لحاظ رسانه‌ای در دنیا حاکم است که جای مظلوم و ظالم را عوض می‌کند، تشخیص این مهم بسیار مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ابراز داشت: اگرچه برگزاری مراسم روز قدس یک راهپیمایی نمادین است اما امیدواریم واقیعات و تعاریفی از اتفاقات دنیا در گردهمایی‌ها به صورت علمی و روشن بیان و تبیین شود و اجازه توطئه و موج‌سواری به رسانه‌های معاند داده نشود.

پورذهبی در پایان سخنان خود مهمانان را به دعای 38 امام سجاد(ع) اشاره کرد و یادآور شد: اللَّهُمَّ إِنِّی أَعْتَذِرُ إِلَیْکَ مِنْ مَظْلُومٍ ظُلِمَ بِحَضْرَتِی فَلَمْ أَنْصُرْهُ، خدایا! از تو پوزش می‌خواهم دربار ستم‌دیده‌ای که در حضور من به او ستم شد، من کمکش نکردم، متأسفانه برخی‌ها ساز بی‌‌تفاوتی می‌زنند، در حالی‌که توجه به غزه و ملت مظلوم فلسطین توجه به انسانیت است.

انتهای پیام/484/

دیگر خبرها

  • کشور‌های عربی انباردار آمریکا هستند
  • عربستان سعودی برای اولین‌بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • قالیباف: عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین، جهان اسلام و تمام دنیا است/زیاد النخاله: جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت‌های خود در حال همکاری با فلسطین است.
  • مراسم روز قدس باشکوه‌تر از گذشته در کردستان برگزار شود
  • پاکستان: موضع روشنی در قبال طرح انتقال گاز از ایران داریم
  • اسلام‌آباد نیازمند واردات گاز ایران با خط لوله آی‌پی است
  • آمریکا: از ادامه اجرای خط لوله انتقال گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • آمریکا: از ادامه خط لوله گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم