Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@15:56:18 GMT

آغاز فعالیت شورای مشورتی مؤسسه الهیات در برلین

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۱۲۵۸۷

آغاز فعالیت شورای مشورتی مؤسسه الهیات در برلین

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ شورای مشورتی مؤسسه برنامه‌ریزی الهیات اسلامی در دانشگاه هومبولت با سه انجمن اسلامی کارش را آغاز می‌کند. فدراسیون شیعیان آلمان، شورای مرکزی مسلمانان در آلمان و همچنین فدراسیون اسلامی برلین هم‌اکنون توافقنامه همکاری را امضا کرده‌اند.

با توجه به دستورالعمل‌های توافقنامه همکاری، جوامع مذهبی بیشتری در آینده می‌توانند به هیات مشورتی اضافه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همان آغاز، فدراسیون اسلامی برلین در ایجاد موسسه الهیات اسلامی در دانشگاه هومبولت برلین مشارکت داشت. این فدراسیون در این باره بارها با مسئولان دانشگاه مذاکره کرد. در نهایت، امتیازات دانشگاه به جوامع مذهبی برای این توافق تعیین‌کننده بود.

جوامع اسلامی در اطلاعیه مطبوعاتی عنوان کردند:«مذاکرات سختی در پیش داشتیم که بالاخره به پایان رسید. نتیجه این مذاکرات به پیشرفت قابل توجهی در معاهده منجر شد که به نفع جوامع اسلامی است. در میان موارد مختلف، این معاهده شرایطی را در حمایت از جوامع مذهبی و برای جلوگیری از اقدامات اقلیت در نظر گرفته است. نگرانی‌هایی که درباره تصمیم‌گیری آزادنه نمایندگان جوامع مذهبی در شورای مشورتی وجود داشت نیز حل و فصل شد. علاوه بر این، قول حضور یک مشاور داده شده است.»

مصطفی اوزدمیر، مدیرعامل فدراسیون اسلامی برلین در این باره توضیح داد:« شورای مشورتی در حال حاضر بر روی تأسیس مؤسسه الهیات اسلامی در برلین کار می‌کند. ما از این پیشرفت‌ بسیار خوشحالیم. اکنون می‌توانیم به طور کامل بر روی تأسیس مؤسسه الهیات اسلامی تمرکز کنیم. فدراسیون اسلامی برلین، با دانش کافی این روند را طی می‌کند.»

اتحادیه ترکی-اسلامی دیتیب سرانجام از هیات مشورتی مؤسسه الهیات اسلامی دانشگاه هومبولت برلین کنار گذاشته شد. در ماه آوریل، مسئولان دیتیب در یک بیانیه مطبوعاتی از مفاد تفاهم‌نامه انتقاد کردند: «بر اساس این قرارداد، دانشگاه وظایف مهم جوامع مذهبی را مشخص می‌کند. این موجب نقض قانون حق حاکمیت جوامع مذهبی خواهد شد».

مسئولان دیتیب، سنا و دانشگاه را متهم کردند که با تصمیمات خود بر محتوای آموزش الهیات و کارکنان مؤسسه تأثیر می‌گذارند. به گفته مسئولان این اتحادیه، شورای مشورتی به جای ارائه آموزه‌های معتبر شیعه و سنی، به شکل متفاوتی الهیات تطبیقی را به تصویر می‌کشد. آنها همچنین با انتصاب چهار استاد دانشگاه در شورای مشورتی مخالف هستند: «استاد به عنوان نماینده جامعه علمی، نمی‌تواند به طور همزمان نماینده جامعه مذهبی نیز باشد».

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: شورای مشورتی الهیات مؤسسه آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۲۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یازدهمین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها در سنندج آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دانشگاه کردستان عصر چهارشنبه در افتتاحیه این سمینار اظهار کرد: همه علوم با شدت و ضعف خاص نیازمند دانش ریاضی هستند اما متأسفانه به دلیل اینکه نتوانسته‌ایم ارتباط مناسبی بین علوم با تعریف رشته‌های بین رشته‌ای برقرار کنیم.

حامد قادرزاده، هدف از برگزاری سمینارها، همایش‌ها و کنفرانس‎‌ها را شناخت دانشمندان حوزه‌های مختلف و ایجاد ارتباط بین بخشی عنوان کرد.

رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: اگر بخواهیم کشور توسعه یافته‌ای داشته باشیم، نیازمند دانش ریاضی هستیم چون بر اساس شناختی که از محیط به وجود می‌آید، باعث خواهد شد هزینه تمام شده بسیاری از فعالیت‌ها به حداقل برسد.

وی یادآور شد: امیدواریم در این سمینار علاوه بر فعالیت‌های تخصصی، برگزار کارگاه و ارائه مقاله به چند نکته از جمله درک اهمیت علم ریاضی و اینکه پایه اصلی بسیاری از فعالیت هاست، کمک کند و این مفهوم را نهادینه کند که ریاضیات برای پیشرفت و توسعه ضروری است و نمی‌توان از آن صرف نظر کرد.

سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها با همکاری انجمن ریاضی ایران، دانشگاه فرهنگیان کردستان و بنیاد نخبگان استان کردستان در سنندج آغاز به کار کرد و تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه کردستان ادامه دارد.

کد خبر 6094585

دیگر خبرها

  • شورای اسلامی بازوی مشورتی برای مدیران کشور
  • ایامی رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان غربی شد
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • تجلیل از استاد نمونه دانشگاه حکیم سبزواری
  • یازدهمین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها در سنندج آغاز شد
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس