Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@07:58:58 GMT

تعداد پایگاه های اورژانس هوایی 6 برابر افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۱۳۰۳۹

تعداد پایگاه های اورژانس هوایی 6 برابر افزایش یافت

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمد سرور  در حاشیه سومین نشست هم ‌اندیشی مسئولان پایگاه‌های اورژانس کشور در همدان  گفت : فعالیت اورژانس هوایی از سال 79 پس از انعقاد تفاهم نامه ای با وزارت دفاع آغاز شد.

وی اضافه کرد: تعداد پایگاه ها هوایی فعال در کشور به 11 مورد رسید اما سپس در برهه ای به پنج پایگاه کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با شروع اجرای طرح تحول سلامت وزارت بهداشت سیاست خود را مبنی بر توسعه این خدمات قرار داد و هم اینک 33 پایگاه فعال در کشور وجود دارد.

رئیس اورژانس هوایی کشور اضافه کرد: هفته جاری نیز 6 پایگاه جدید اورژانس هوایی به شمار پایگاه های موجود اضافه می شود.

سرور گفت: 13 هزار ماموریت هوایی تاکنون در کشور انجام شده و 20 هزار بیمار و مجروح با بالگرد هوایی از صحنه حادثه به مرکز درمانی منتقل شده است.

وی اظهار کرد: یکی از چالش های اساسی اورژانس هوایی برای ارائه خدمات به مردم تلاقی وظایف با دیگر سازمان ها است.

رئیس اورژانس هوایی کشور افزود: برای کاهش این مشکل هلی کوپترهای جدید با ماموریت آمبولانس هوایی از خارج از کشور وارد و به خدمت گرفته می شود.

سرور گفت: یکی از اهداف اصلی وزارت بهداشت، توسعه خدمات اورژانس هوایی و پوشش خدمات در مناطق روستایی است.

وی گفت : با راه اندازی اورژانس هوایی در الیگودرز 50 درصد مرگ مادران باردار کاهش یافت چون اغلب آنها به خاطر گرفتار شدن در برف و کولاک و قطع شدن مسیر ارتباطی جان خود را از دست می دادند.

وی هدف از برگزاری این نشست را بررسی نقاط ضعف و قوت فعالیت های چند سال اخیر اورژانس هوایی و بازنگری و برنامه ریزی برای برنامه های سال های پیش رو عنوان کرد.

سومین نشست هم‌اندیشی مسئولان پایگاه‌های اورژانس کشور به میزبانی همدان از روز شنبه آغاز شده و تا دوشنبه ادامه دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارائه خدمات به مردم پوشش دولت سلامت برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر فرزین رضازاده رئیس اورژانس آذربایجان غربی ظهر دوشنبه در آئین افتتاح این مرکز افزود: استفاده از دستگاه‌های موتور آمبولانس در کشور و در شهرهای پرترافیک در راستای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار توسط کارشناسان اورژانس راه اندازی می‌شود.

وی افزود: در تلاشیم با استفاده از موتورلانس ها در شهرستان‌های پرترافیک استان و در ساعات پیک ترافیک، شاخص زمانی رسیدن بر بالین بیمار را کاهش دهیم.

مدیر حوادث دانشگاه ادامه داد: موتورلانس ها در شرایط بدی آب و هوا اعم از باران و برف به دلیل احتمال حادثه برای کارشناسان موتورلانس فعالیت نداشته و در شیفت‌های صبح و عصر فعال هستند.

این پایگاه، اولین پایگاه موتورلانسی در جنوب استان و شهرستان مهاباد و چهارمین پایگاه موتورلانسی فعال در استان آذربایجان غربی است.

پیش از این ۳ پایگاه موتورلانس در ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی فعال شده است.

شهرستان مهاباد با دارا بودن ۱۰ پایگاه اورژانس شامل ۴ پایگاه شهری، ۵ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه موتورلانس بصورت شبانه روزی خدمات اورژانسی را به مددجویان و مصدومین ارائه می‌دهد.

کد خبر 6092159

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل